کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۷۰۳۱
تاریخ خبر:

چطور سرنوشت تیم‌ قهرمان و سقوط‌کننده به روز آخر کشید

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار| اگر سطح فوتبال ما همیشه مثل این هفته‌های آخر بود، به‌سادگی می‌شد ایران را قوی‌ترین فوتبال آسیا نامید. حتی به‌رغم لژیونرهایی که در خارج از کشور هستند. دیروز در تهران و اصفهان و رفسنجان و تبریز و آبادان ده‌ها هزار تماشاگر گوش تا گوش مسابقات فوق‌العاده حساسی را دنبال می‌کردند. مسابقاتی که سرنوشت قهرمان را مشخص می‌کرد، ‌مسابقاتی که براي گرفتن سهمیه آسیایی تاثیرگذار بود و مسابقاتی که برای فرار از سقوط انجام می‌شد.

دیشب در تهران پرسپولیس با تکیه بر سیستمی که گل‌محمدی در شش هفته انتهایی لیگ به‌کار گرفته بود، 4بر صفر گل‌گهر را در‌هم کوبید. بازی با یک هافبک دفاعی و قرار دادن سروش رفیعی در کنار ترابی و وحید امیری و سعید صادقی به‌عنوان یک زنجیره پشت‌سر آل‌کثیر موجب شد تا پرسپولیس در یک پوزیشن هجومی دست پیش را نسبت به گل‌گهر داشته باشد. سه تا از چهار گل این بازی می‌توانست کاندیدای بهترین گل‌های فصل باشند.

یک واکنش ضعیف از فروزان روی شوت صادقی و ریباند ترابی راه گل زدن را باز کرد. چند دقیقه بعد شوت آزاد ترابی از 25 متری جلوی روی فروزان زمین خورد و به یک گل شیک بدل شد. دقیقه 40 سعید صادقی با یک شوت سنگین از زاویه بسته توپ را به‌جایی کوبید که از دست کسی کاری ساخته نبود و بالاخره در دقیقه 52 مهدی ترابی در یک هجوم دسته‌جمعی از بیرون آمدن فروزان کمال استفاده را کرد و با یک چیپ فوق‌حرفه‌ای توپ را از 25 متری داخل دروازه انداخت.

اما در اصفهان هم سپاهان پیش‌روی 35 هزار تماشاگر پیکان را نابود کرد. گل اول روی یک ضربه پنالتی شکل گرفت که هنوز کسی نمی‌داند چه خطایي انجام شده. تصویری که ما دیدیم ربطی به پنالتی نداشت. چند دقیقه بعد تمیروف که هفته پیش لطف بزرگی به پرسپولیس کرده بود این‌بار الطافش متوجه سپاهان شد و در یک صحنه درگیری بی‌دلیل در عرض سی ثانیه دو تا کارت زرد گرفت تا پیکان دست بسته اسیر سپاهان باشد.

رامین رضايیان که احتمالا در کنار ترابی و نورافکن و قایدی بهترین بازیکنان این فصل لیگ بوده است، با یک نفوذ طولانی و یک و دو با نورافکن با شوتی بسیار سنگین گل دوم را هم در آخرین ثانیه نیمه اول زد. در نیمه دوم حرکت رامین موجب شد تا نورافکن گل سوم را بزند. دوتا گل دیگر از مغانلو و نورافکن که هر دو روی اشتباهات رشید مظاهری به‌ثمر رسید، موجب شد تا سپاهان با برد 5 بر صفر صدای نفس‌های خود را پشت‌سر پرسپولیس برای روز آخر حفظ کند.

روزی که پرسپولیس در قائمشهر مهمان نساجی است و در کرمان هم سپاهان به دیدار مس این شهر می‌رود. از قدرت دفاعی نساجی همین بس که دیروز در تبریز تا دقیقه 92 تراکتور را متوقف کرده بود که در نهایت با یک گل دیرهنگام شکست خورد. مس هم در انزلی با ملوان صفر-صفر شد. مشکل سپاهان شاید این باشد که مس کرمان در کورس عدم سقوط،‌ نیاز به یک تک‌امتیاز از سپاهان دارد تا یک موقع صنعت نفت آبادان جای آنها را نگیرد و فانوس را به‌دست آنها ندهد.

احتمالا مقاومت جانانه ای مقابل سپاهان به خرج خواهند داد . صنعت نفت دیروز در مقابل ذوب‌آهن فرصتی طلایی براي رهایی از سقوط را از دست داد. آنها یک بر صفر پیش افتادند اما خطای بچگانه طالب ریکانی موجب شد تا صنعت نفت 80 دقیقه 10نفره بازی کند و گل تساوی را هم بخورد و هرطوری هست با یک تساوی از زمین بیرون بیاید و امیدش به گرفتن امتیاز در سیرجان مقابل گل‌گهر باشد و لغزیدن مس کرمان در مقابل سپاهان سرتا پا تهاجمی.

به این ترتیب پنجشنبه هفته دیگر التهاب در قائمشهر، ‌کرمان و سیرجان در اوج خود خواهد بود. اما تراکتور مقابل نساجی کم مانده بود در تبریز بلغزد اما در آخرین لحظه رستگار شدند و در آن‌سو هم استقلال در یک بازی حیثیتی توانست با یک کامبک درخشان مس رفسنجان را در خانه خود دو بر یک شکست دهد تا مقام چهارم تراکتورسازی را تثبیت کند. شاگردان ساپینتو که دقیقه 72 گل خورده بودند، با گل‌های مرادمند و محبی به یک پیروزی مهم دست یافتند و نشان دادند که از چه کلاسی برخوردارند.

و بالاخره این را هم از نساجی قائمشهر بگوییم که در بازی تقدیر و سرنوشت در دو هفته متوالی پرسپولیس و استقلال را ملاقات می‌کند. سرنوشت بازی لیگ برتر در قائمشهر است و بعد در تهران استقلال باید در نیمه‌نهایی جام حذفی از دیوار بتونی نساجي‌ها عبور کند. قائمشهری‌ها چه هیجانی را تجربه خواهند کرد.

کدخبر: ۵۱۷۰۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر