کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۹۵۳۵
تاریخ خبر:

چطور ۳۰درصد سهام عدالت خود را بفروشیم؟

روزنامه هفت صبح | صاحبان سهام عدالت که قصد فروش بخشی از سهام خود را دارند، از روز سه‌شنبه ششم خرداد می‌توانند به بانکی که حساب دریافت سود سهام عدالتشان در آن افتتاح شده، مراجعه کنند و ۳۰درصد از سهام خود را بفروشند. این خلاصه خبر مهم روزهای اخیر است اما جزئیات بیشتری از آن در دسترس قرار دارد.

* یک: متقاضیان فروش سهام عدالت می‌توانند با تکمیل فرم‌های مربوطه نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰درصد از سهام عدالت خود و تعهد‌نامه مربوط به ‌آن اقدام کنند. پس از اتمام مهلت اعلام‌شده در سامانه سهام عدالت در تاریخ هشتم خرداد، بانک‌ها مجاز خواهند شد از ۱۰خرداد به‌ کمک کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرارداد، به‌تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و پول حاصل از این کار را در قالب توافق‌شده به ‌حساب متقاضی واریز کنند.

* دو: براساس آخرین تصمیم شورای عالی بورس، مشمولان سهام عدالت که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند فقط ۳۰درصد از سهام دراختیار خود را در مرحله نخست به فروش برسانند. تصمیم‌گیری درباره مراحل بعدی فروش و زمان دقیق آن بعدها اطلاع‌رسانی خواهد شد. افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، برای فروش محدودیتی ندارند و بعد از آزادسازی می‌توانند نسبت به فروش سهام خود تصمیم‌گیری کنند.

* سه: بانک‌ها از روز سه‌شنبه اجازه دارند تا سفارش برای فروش ۳۰درصدی را از مشتریان دریافت کنند و بعد از آن سفارش‌ها را به‌تدریج به فروش می‌رسانند و مبلغ مورد نظر را به حساب افراد واریز خواهند کرد.

بانک‌ها از ۱۰خرداد که آزادسازی سهام عدالت انجام می‌شود و امکان فروش سهام عدالت برای آنها مهیا خواهد شد، سهام سفارش‌شده را براساس وضعیت بازار و میزان تقاضایی که برای هر سهام وجود دارد، در یک روز یا در روزهای متوالی به فروش می‌رسانند و مبلغ تعیین‌شده را ظرف چندروز به حساب مشمولان نهایی واریز خواهند کرد.

* چهار: آنچه در این میان اهمیت دارد، کد بورسی مشمول است. سهامداران چه روش مستقیم و چه روش غیرمستقیم را انتخاب کنند، نیازمند کد بورسی هستند اما برای اخذ این کد، فعلا نیاز نیست اقدامی انجام دهند. طبق تصمیماتی که در شورای عالی بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار گرفته شده، هیچ‌یک از خدمات مربوط به مشمولان سهام عدالت نیاز به ‌مراجعه حضوری ندارد .

چنانچه افراد شماره تلفن همراه و حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت وارد کرده باشند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به‌صورت خودکار برای همه مشمولان سهام عدالت کد بورسی صادر می‌‌کند.

* پنج: سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفته، واریز پول حاصل از فروش سهام عدالت در کمترین زمان انجام می‌شود. به‌گفته حسین فهمی، بانک‌ها از ۱۰خرداد که آزادسازی سهام عدالت انجام می‌شود و امکان فروش سهام عدالت برای آنها مهیا خواهد شد، سهام سفارش‌شده را براساس وضعیت بازار به فروش می‌رسانند و مبلغ تعیین‌شده ظرف چندروز به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

کدخبر: ۳۲۹۵۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر