کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۹۸۱۰
تاریخ خبر:

چرا ‌‌پرسپولیسی‌ها هنوز به قهرمانی تیم‌شان ‌‌امیدوارند؟

روزنامه هفت صبح | ۶ بازی و ۱۸ امتیاز دست نخورده! استقلال با اختلاف ۶ امتیاز نسبت به پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر است و ظاهرا باید این تیم را قهرمان دانست اما پیش از این در چند دوره لیگ برتر، اختلافاتی در همین حد و اندازه جبران شده و تیم‌هایی که شانس کمی برای قهرمانی داشتند در نهایت ناباوری در انتهای فصل جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند یا اختلافاتی بیشتر از این را هم جبران کرده‌اند. این موارد را بخوانید تا پی ببرید به اینکه چرا عده‌ای از هواداران پرسپولیس هنوز به قهرمانی تیم‌شان در پایان فصل امیدوارند.

پرسپولیس؛ لیگ آزادگان و قهرمانی با لابی عابدینی!
در فصل ۷۴-۷۳، تیم پرستاره و متمول بهمن در مقطعی با اختلاف ۱۷ امتیاز نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار داشت. اما ناگهان شرایط تغییر کرد. بهمن به شکلی عجیب افت کرد و برعکس، پرسپولیس تقریبا تمام امتیازات بازی‌های باقی‌مانده را جمع‌آوری کرد و کار به جایی رسید که با اختلاف ۷ امتیاز نسبت به بهمن قهرمان لیگ آزادگان شد.

البته حدود ۲۰ سال بعد، امیر عابدینی که در آن مقطع مدیرعامل پرسپولیس بود در مصاحبه‌ای گفت: «بعد از این همه سال به شما می‌گویم که من لابی کرده بودم. اما نه با تیم حریف یا مربی و مدیرعامل و … بلکه با فدراسیون لابی کردم تا پرسپولیس قهرمان شود. آن موقع به فدراسیون وقت فشار آوردم و گفتم باید بازی‌های پرسپولیس بعد از بازی بهمن برگزار شود، اگر بخواهید بازی پرسپولیس را قبل از بهمن برگزار کنید ما بازی نمی‌کنیم! آنقدر فشار‌ آوردم که قبول کردند.» البته هنوز ابهامات زیادی درباره آن فصل و دلیل افت عجیب نتایج بهمن وجود دارد که حل نشده است.

پرسپولیس؛ لیگ برتر ششم، قهرمان نشد اما …
ششمین دوره لیگ برتر یک قهرمان غیرمنتظره به نام سایپا داشت. آن فصل را استقلال خوب آغاز کرد و تا هفته‌های میانی نیم‌فصل دوم شانس قهرمانی داشت اما دربی برگشت نقطه عطف این دوره بود. دربی در هفته بیست و سوم برگزار شد و با تساوی یک - یک به پایان رسید. مصطفی دنیزلی در نشست خبری از خوش‌شانسی استقلال در این بازی گفت و صمد مرفاوی در پاسخ گفت: «جریان و نتیجه بازی مهم نیست. مهم این است که استقلال ۱۲ امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد.»

در فاصله ۷ هفته تا پایان فصل، به نظر می‌رسید استقلال با اختلاف بالاتر از پرسپولیس قرار خواهد گرفت اما وقتی لیگ به پایان رسید، استقلال ۵۲ امتیازی بود و پرسپولیس با ۵۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفته بود! سه باخت، سه مساوی و فقط یک برد برای استقلال باعث شد تا پرسپولیس این اختلاف دورقمی را جبران کند و در پایان فصل بالاتر از استقلال قرار بگیرد. در این هفت هفته آخر، پرسپولیس ۶ برد و یک مساوی به دست آورد و یکی از به یادماندنی‌ترین اتفاقات تاریخ این باشگاه رقم خورد. این اتفاق هنوز هم دستمایه شوخی و طعنه پرسپولیسی‌ها با هواداران استقلال است.

سپاهان؛ لیگ چهاردهم و جمعه سیاه تبریز
تا هفته بیست و چهارم لیگ چهاردهم، تراکتور ۴۸ امتیازی بود، نفت تهران ۴۵ امتیازی و سپاهان ۴۱ امتیازی! در هفته بیست و پنجم، سپاهان موفق شد تراکتور را در اصفهان شکست دهد. درست از همین هفته محرم نویدکیا پس از مدت‌ها مصدومیت به ترکیب سپاهان برگشته بود و این تیم توانست ۵ بازی بعدی خود را هم با پیروزی پشت سر بگذارد. در آن سو تراکتور یکی دو نتیجه ضعیف گرفت و کار به هفته آخر کشیده شد. تراکتور می‌توانست با پیروزی بر نفت تهران بدون توجه به نتیجه بازی سپاهان و سایپا قهرمان شود.

تا اواسط نیمه دوم هم با نتیجه ۳ بر یک از مهمانش پیش بود اما در دقایق پایانی دو گل خورد و سپاهان در هفته آخر با کسب ششمین پیروزی متوالی ۵۹ امتیازی شد و بالاتر از تراکتور و نفت قهرمان لیگ چهاردهم شد. بازگشت محرم نویدکیا، کسب ۶ پیروزی متوالی در ۶ هفته پایانی و البته اتفاقات عجیب جمعه سیاه در ورزشگاه یادگار امام تبریز دست به دست هم دادند تا سپاهانی که در هفته بیست و چهارم ۷ امتیاز کمتر داشت، ناباورانه جام قهرمانی را به دست بیاورد.

منتظر کدام معجزه؟
پرسپولیس با لابی امیر عابدینی توانست اختلاف عجیب و غریبش را با بهمن جبران کند و قهرمان جام آزادگان شود. در لیگ برتر ششم هم به لطف اشتباهات صمد مرفاوی و البته درایت دنیزلی، اختلاف ۱۲ امتیازی جبران شد و پرسپولیس در جدول بالاتر از استقلال ایستاد. سپاهان هم با معجزه محرم و البته اتفاقات جمعه سیاه تبریز توانست اختلاف ۷ امتیازی را از بین ببرد و قهرمان شود. حالا سوال این است که در لیگ بیست و یکم، کدام اتفاق یا معجزه ممکن است ورق را برگرداند و باعث جبران اختلاف امتیازی پرسپولیس و استقلال و در نهایت قهرمانی شاگردان گل‌محمدی شود؟ آیا اصلا معجزه‌ای در راه است یا نه؟

کدخبر: ۴۴۹۸۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arsha1360

    البته یادی هم کنیم از قهرمانی پرسپولیس د ر اولین دوره لیگ برتر که استقلال فقط یک امتیاز برای قهرمانی میخواست و پرسپولیس ف قط باید میبرد اگر استقلال میباخت و این ا تفاق افتاد استقلال در باتلاق انزلی غرق ش د