کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۸۱۲۴
تاریخ خبر:

چرا نیمار تصمیم گرفت در پی‌اس‌جی بماند؟

روزنامه هفت صبح | نیمار آماده است تا پس از عدم توافق بین دو باشگاه پاری‌سن ژرمن و بارسلونا برای فصل آینده نیز به حضور خود در تیم فرانسوی ادامه دهد. بارسلونا امیدوار بود ‌ بار دیگر ستاره برزیلی را که دو سال پیش با امضای قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو از این تیم جدا شده بود، پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات به خدمت بگیرد.

اسکای اسپورت خبر داده ‌ این انتقال نهایی نشده چرا که باشگاه فرانسوی حاضر به کاهش خواسته‌های خود برای فروش این بازیکن نشده است. در این میان نیمار حتی اعلام کرد ‌ حاضر به پرداخت ۲۰ میلیون یورو برای انتقال به بارساست اما این موضوع از سوی مدیران پی‌اس‌جی پذیرفته نشد. علاقه نیمار به ترک پاریس بر کسی پوشیده نیست اما گفته می‌شود ‌ او حالا با باشگاه برای ادامه همکاری در فصل آینده به توافق رسیده و پذیرفته که حضور در بارسلونا در این فصل ممکن نیست.

ستاره تیم ملی برزیل که هنوز در فصل جدید برای تیم توماس توخل به میدان نرفته، آماده است تا روز یکشنبه برای همراهی با تیم ملی برزیل به میامی سفر کند. اسکای معتقد است ‌ او پس از بازگشت به تعهدات ذکر شده خود در قرارداد با پاری‌سن ژرمن عمل کرده و این تیم را همراهی خواهد کرد. بدین ترتیب احتمالا این بازیکن در بازی بعدی قهرمان لیگ فرانسه برابر استراسبورگ به میدان خواهد رفت.

*** چرا نیمار تصمیم گرفت بماند؟
دیروز تیتر یک نشریه اکیپ به نیمار و ماندنی شدن او در پی‌اس‌جی اختصاص داشت. ستاره برزیلی پس از دو ماه پرتنش و شایعات فراوان در مورد آینده‌اش بالاخره تصمیم گرفت در پی‌اس‌جی بماند اما این به معنای ماندنی شدن او تا پایان قراردادش نیست. طبق ادعای اکیپ، نیمار پس از اینکه متوجه شد بارسلونا از لحاظ اقتصادی توانایی جذب او را ندارد و موضع پی‌اس‌جی نیز برگشت‌ناپذیر است، تصمیم گرفت یک سال دیگر بماند ولی به باشگاه پاریسی و شخص ناصر الخلیفی (مدیر باشگاه) اعلام کرده ‌ فصل بعد بار دیگر برای جدایی تلاش خواهد کرد و این آخرین فصل حضورش در پی‌اس‌جی خواهد بود.

نیمار این موضوع را به اطلاع هم‌تیمی‌هایش در پی‌اس‌جی و نیز دوستان نزدیکش در بارسلونا از جمله مسی نیز رسانده است. ستاره برزیلی روز گذشته پس از تماس خاویر بورداس (از مدیران بلندپایه بارسا) و اطلاع از اینکه بارسا از جذب او دست کشیده، شرایط روحی بسیار نامطلوبی داشت و در نهایت مجبور به اتخاذ تصمیمی شد که به هیچ عنوان موافق آن نبود.

برونو سالومون خبرنگار رادیو فرانسه نیز دیروز ادعا کرد ‌ نیمار به او گفته است، فصل جاری همه توانش را در زمین برای موفقیت پی‌اس‌جی خواهد گذاشت اما سال بعد بار دیگر برای بازگشت به بارسا تلاش خواهد کرد. همان تیمی که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بهترین روزهای فوتبالی‌اش را در آن پشت سر گذاشت.

نشریه لوپاریزین به نقل از یکی از افراد نزدیک به نیمار نیز گزارش داد پروسه بازگشت او به بارسا متوقف نشده بلکه فقط یک سال به تاخیر افتاده است. نیمار دیروز پاریس را به مقصد ایالات متحده ترک کرد تا در اردوی تیم ملی برزیل شرکت کند و به همین دلیل تصمیم گرفت پیش از آن، آخرین تصمیمش را به اطلاع مدیران پی‌اس‌جی برساند.

*** ملاقات با نماینده رئال برای چه بود؟
نشریه آس اسپانیا مدعی شد نیمار با یکی از نمایندگان باشگاه بارسلونا ملاقاتی داشته اما نه برای اعلام آمادگی جهت مذاکره با کهکشانی‌ها بلکه برای اعلام این موضوع که او تصمیمش را گرفته و فعلاً می‌‌خواهد در پارک‌دو‌پرنس بماند. به نظر می‌رسد داستان طولانی مدت تلاش نیمار برای بازگشت به لالیگا به پایان رسیده است و او باید به دوران بازیگری‌اش در پاری‌سن‌ژرمن ادامه دهد، حداقل تا بازار ژانویه. این خبری است که یکشنبه توسط نشریه اکیپ فرانسه منتشر شد.

بازیکن برزیلی در این مدت اخیر تمام تست‌های پزشکی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را پشت سر گذاشت، اگرچه در پشت صحنه تمام تلاشش را برای کمک به بارسلونا جهت جلب رضایت PSG و برگرداندن او به نیوکمپ هم انجام داد اما در تحقق هدف خود ناکام ماند. به همین دلیل هم او شب گذشته با لئوناردو مدیر ورزشی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن تماس گرفته تا به او اطلاع دهد که می‌ماند. نیمار این هفته به برزیل برمی‌گردد تا در هفته بازی‌های ملی سلسائو را همراهی کند و بعد از دو هفته به تمرینات پاری‌سن‌ژرمن برمی‌گردد.

نیمار شب گذشته همچنین در کنار یکی از نمایندگان باشگاه رئال مادرید هم دیده شد و ظاهراً هدف او از این ملاقات مطلع کردن تیم اسپانیایی از تصمیمش برای ماندن در پاریس بوده است. به این ترتیب داستان تلاش رئال مادرید هم برای خرید بازیکن سابق بارسلونا به پایان رسیده است.

*** پی‌اس‌جی-رئال جذاب‌تر شد
با ماندن نیمار در پاریس، حالا باید منتظر حضور او در بازی‌های بعدی این تیم باشیم. به خصوص بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا. تا دیروز به نظر می‌رسید او به خاطر انتقال احتمالی به بارسا و امباپه به دلیل مصدومیت، غایبان بزرگ پاری‌سن‌ژرمن در بازی بزرگ هفته اول لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید باشند اما حالا نیمار در پاریس مانده و اگر مشکلی برای او پیش نیاید، باید منتظر حضور او در این بازی جذاب باشیم. بازی پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه ۲۷ شهریور در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس برگزار خواهد شد.

کدخبر: ۲۷۸۱۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر