کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۷۲۷
تاریخ خبر:

چرا رویا نونهالی در نشست خبری ‌عصر جدید‌ نبود؟

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | واکاوی همه شائبه‌هایی که به دنبال غیبت رویا نونهالی در نشست خبری «عصر جدید» شکل گرفته است. این دومین بار است که او همکارانش را همراهی نمی‌کند.

پرونده برنامه «عصر جدید» این هفته بسته می‌شود و به همین خاطر احسان علیخانی روز شنبه یک نشست خبری در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار کرد. خبرنگارها سوالات‌شان را پرسیدند و او هم جواب داد. امین حیایی، آریا عظیمی‌نژاد و سید بشیر حسینی هم حضور داشتند. غایب اما یک نفر بود: رویا نونهالی. او در ویژه برنامه سال تحویل «عصر جدید» هم غیبت داشت. ماجرا از چه قرار است؟ این غیبت چه معنایی به همراه دارد؟

*** مورد اول | احترامِ مخاطب
«عصر جدید» را چه دوست بداریم چه نه نمی‌توانیم منکر یک خصوصیت آن باشیم: این برنامه مخاطب میلیونی دارد و پر بیننده‌ترین برنامه تلویزیونی است. اولین شائبه‌ای که از غیبت رویا نونهالی در نشست خبری «عصر جدید» ایجاد می‌شود، نادیده گرفتن میلیون‌ها مخاطب است. لابد می‌گویید او به دلیل مشغله نتوانسته در نشست حاضر شود. اولا این غیبت مسبوق‌به‌سابقه است و دوما یک پیام کتبی می‌توانست جلوی همه شائبه‌ها را بگیرد.

*** مورد دوم | احترامِ عصر جدید
شائبه دیگری که با غیبت نونهالی شکل می‌گیرد، بی‌احترامی او به خود «عصر جدید» است. مثلا این سوال ایجاد می‌شود که مگر می‌توان برنامه‌ای را دوست داشت اما در نشست خبری‌اش شرکت نکرد؟ تازه،‌ این نشست خبری حکم یک جشن را داشت و غالب لحظات آن به تعریف و تمجید گذشت.

نونهالی در سال‌های اخیر در کانون توجه نبود و حتی «شهرزاد» برایش آورده‌ای نداشت. در زمان توزیع سریال به این مسئله اشاره کردیم و نوشتیم بهترین فرصت برای نونهالی از دست رفت. حالا اما «عصر جدید» شهرت سال‌های دورش را برایش به همراه داشته است. نونهالی اما احترام خود برنامه را هم نگه نداشته ولی بهتر می‌داند محبوبیت دوباره‌اش را مدیون «عصر جدید» است. نکند از سریالی چون «بوی باران» انتظار وجاهت دارد؟

*** مورد سوم | احترامِ داوران
در نشست اخیر هر سه داور از تجربه حضور در یک مسابقه استعدادیابی گفتند و بعضا با هم شوخی کردند. همگی درباره ابهاماتی که درباره نوع قضاوت‌شان وجود دارد،‌توضیح دادند اما جای نونهالی خالی بود. از قضا داوری او در طول مسابقه «عصر جدید» اما و اگرهایی داشته. حالا دو شائبه شکل می‌گیرد: نونهالی با غیبت در نشست احترام همکارانش را حفظ نکرده و اصل «همکاری» را زیر سوال برده. وانگهی او نخواسته در معرض پرسش باشد. یکی از پرسش‌های پرتکرار شایعه‌ای است که می‌گوید نونهالی روی رای داوران تاثیر می‌گذاشته!

*** مورد چهارم| احترامِ تلویزیون
می‌دانیم رویا نونهالی جزو کسانی است که علاقه‌ای به گفت‌وگو ندارند. مانیفست این جماعت را درک نمی‌کنیم که چرا نمی‌خواهند درباره عملکردشان حرفی بزنند. شاید در مقوله بازیگری حق داشته باشند و بگویند ما در اختیار متن و کارگردان بودیم و آن‌ها باید پاسخ بدهند. درباره برنامه‌ای چون «عصر جدید» اما ماجرا متفاوت است. اولا داوران مدعی‌اند استقلال رای دارند، در ثانی این برنامه محصول تلویزیون است نه بخش خصوصی. غیبت در نشست خبری یعنی دهن‌کجی به تلویزیون!

*** مورد پنجم| احترامِ خانم‌ها
نه، نمی‌خواهیم بحث را جنسیتی کنیم اما در نشست «عصر جدید» به‌شدت حضور نونهالی احساس می‌شد. می‌دانید که در این برنامه برای نخستین‌بار شاهد بودیم که میدانی جدید در اختیار خانم‌ها قرار گرفت. اتفاقا یکی از محورهای سوالات محدودیت اجرای خانم‌ها بود که خود علیخانی جواب داد و کنایه‌ای به پریناز ایزدیار هم زد.

این پاسخی بود که می‌توانست از زبان یک خانم شنیده شود؛‌کسی که خودش در برنامه بارها روایت متفاوتی از زنانِ«عصر جدید» گفته بود. رویا نونهالی اما بر عهد پیشین مبنی بر عدم پاسخگویی باقی ماند و مرزی میان این برنامه با تجربیات پیشین قائل نشد. او «همه» چیز را به یک چشم می‌بیند؟ «عصر جدید» ارزش یک نوشته چند خطی را هم نداشت؟!

کدخبر: ۲۷۵۷۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر