کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۰۱۷۳
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای مستند دیوید بکام: بدنام

روزنامه هفت صبح| ‌واقعیت این است که سرک کشیدن در زندگی‌نامه چهره‌های مطرح همواره جذاب است و وقتی پای ستاره‌های فوتبال در میان باشد این جذابیت دوچندان هم می‌شود. همزمان با روزهای پرتب‌وتاب جام‌جهانی بد ندیدیم یک مستند ورزشی ویژه را برای پیشنهاد آخر هفته انتخاب کنیم.

اگر به دیوید بکام علاقه دارید یا از تیم‌هایی مانند منچستر یونایتد، رئال مادرید یا تیم ملی انگلستان خوشتان می‌آید، مستند «دیوید بکام: بدنام» می‌تواند گزینه جذابی برای شما تلقی شود و اطلاعات نسبتا خوبی به شما دهد. بااینکه برخی از جزئیات ریز این مستند شاید اشتباه باشند ولی درکل نمی‌توانیم منکر این قضیه شویم که محتوای موجود در این مستند برای افرادی که از دیوید بکام اطلاعات کمتری دارند، مفید خواهد بود و به‌خوبی مسیر تبدیل شدن دیوید بکام از یک نوجوان بااستعداد به یک سوپراستار را نشان می‌دهد.

درباره داستان
«دیوید بکام؛ ستاره‌ای که در یک بازه زمانی منفورترین مرد در انگلستان به‌شمار می‌رفت»؛ این جمله‌ای است که مستند با آن آغاز می‌شود و در تمام دقایق فیلم تلاش می‌شود تا خلاف آن ثابت شود. البته که دیوید بکام نه‌تنها به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ در انگلستان او را بسیار دوست دارند که به‌عنوان یک فرد عادی نیز احترام بسیار زیادی برای او قائل هستند؛

اما این جمله که او زمانی منفورترین مرد در انگلستان بود از کجا می‌آید و چرا این مستند سعی می‌کند خلاف آن را ثابت کند؟ این مستند سعی دارد تا زندگی حرفه‌ای دیوید بکام را به‌تصویر بکشد؛ چه در داخل زمین فوتبال و چه خارج از آن. مستند با تصویری از تنها قهرمانی کشور انگلستان در جام جهانی ۱۹۶۶ آغاز می‌شود.

بریده جذاب
یکی از مهم‌ترین داستان‌های حاضر در این مستند به انتقال بسیار بزرگ دیوید بکام از تیم منچستریونایتد به تیم رئال مادرید مربوط می‌شود. انتقالی که نه‌تنها از لحاظ فوتبالی که از لحاظ اقتصادی یک اتفاق بسیار مهم تلقی می‌شد و سود زیادی را نصیب این باشگاه می‌کرد. با این حال در این مستند اینگونه بیان می‌شود که سر الکس فرگوسن عامل جدایی بکام از منچستر یونایتد به ‌شمار می‌رفت و بکام قصد جدایی از این باشگاه را نداشته است. در حالی‌ که هم در کتاب زندگی‌نامه سر الکس فرگوسن و هم در منابع دیگر می‌توانیم ببینیم که این اتفاق به دلایل دیگری رخ داده است و تبدیل شدن بکام به یک چهره معروف و محبوب در سراسر دنیا امکان داشت روی کیفیت فوتبال او تاثیر منفی داشته باشد.

* دیوید بکام: بدنام (David Beckham: Infamous)/ فیلیمو
نمای کلی
کارگردان: بن سمپی
تهیه‌کننده: برایان ابک
بازیگران: دیوید بکام، ویکتوریا بکام
محصول: آمریکا/ 2022
زبان: انگلیسی/ زیرنویس فارسی
زمان: 68 دقیقه

کدخبر: ۴۹۰۱۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر