کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۸۳۷
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم‌ اعجوبه‌ها

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم‌ اعجوبه‌ها

روزنامه هفت صبح| داستان فیلم: فیلم اعجوبه‌ها یا مارول‌ها سروکارش با دنیای به‌هم ریخته و هرج‌ومرج است که از دل آن قهرمان‌ فیلم سعی دارد به این به‌هم ریختگی سروسامانی دهد. اما در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده که کارول دانورز با نام مستعار کاپیتان مارول هویت خود را از کری ظالم پس گرفته و از مقامات عالی انتقام گرفته است.

اما عواقبی که تحت کنترل او نیست باعث می‌شود که کارول بار یک جهان بی‌ثبات را به دوش بکشد. وقتی برای انجام یک ماموریت ناچار است به یک کرم‌چاله غیرعادی راهی شود، قدرت او با کامالا خان، طرفدار فوق‌العاده جرسی سیتی، با نام مستعار خانم مارول و خواهرزاده کارول که اکنون است، درگیر می‌شود.

درباره عوامل
اعجوبه اصلی این فیلم، کارگردان آن یعنی نیا داکوستا است. او که پیش‌از این فیلم مهیج و جنایی جنگل کوچک را در سال ۲۰۱۸ نوشت و کارگردانی کرد، توانست جایزه نورا افرون را در جشنواره فیلم ترابیکا از آن خود کند. اما این کارگردان و نویسنده جوان آمریکایی در فیلم ترسناک کندی‌من در سال ۲۰۲۱ هم خوش‌درخشید و البته توانست رکورد جوان‌ترین فیلمساز را به خود اختصاص دهد و بتواند در سن ۳۴سالگی رکورد رایان کوگلر را بشکند.

مک دانل فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد فیلمنامه مارول را نوشته است که بیشتر به خاطر همکاری او در مینی‌سریال وانداویژن و همچنین مارول‌ها شناخته می‌شود. رئیس استودیوز مارول یعنی کوین فایگی تهیه‌کننده این فیلم است. همچنین شان باتیت فیلمبردار سرشناس بریتانیایی برای اولین‌بار پشت دوربین مارول‌ها قرار گرفته و لورا کارپمن موسیقی آن ‌را ساخته است.

درباره نقدها
«کریستن مالدونادو» درباره اعجوبه‌ها نوشته است: «این بهترین لذتی است که من در این چند وقت از تماشاي یک فیلم ابرقهرمانی برده‌ام. The Marvel سرگرم‌کننده‌ترین فیلمی است که در چند وقت اخیر از تماشای یک فیلم ابرقهرمانی داشته‌ام! خنده‌دار، اکشن و پر از قدرت دخترانه است.

کامالا یک شخصیت برجسته بود و لحظات زیادی مرا شگفت‌زده کرد.» نظر «نیت ریچارد» هم درباره این فیلم جالب است: «اگرچه فیلم بدی نبود اما داستان فیلم یک آشفتگی بزرگ است. توقع من نسبت به مارول‌ها کمتر بود. اما به‌راحتی می‌توان گفت که ایمان ویلانی و تیونا پریس بهترین‌های این فیلم هستند. تعامل آ‌‌ن‌ها را با بری لارسون دوست دارم. اما متأسفانه، داستان یک آشفتگی بزرگ با وضعیتی است که میزان شرورت در آن کم استفاده شده و پایانی غم‌انگیز دارد.»

اعجوبه‌ها| فیلیمو/ نماوا/ فیلم‌نت
کارگردان: نیا داکوستا
بازیگران: تیونا پریس، زوی اشتن، بری لارسون، ساموئل ال جکسون، ایمان ولانی و پارک سو جون
آهنگساز: لورا کارپمن

فیلمنامه: مک دانل
محصول: 2023/ آمریکا
متاکریتیک: 7/3 از 10
مدت زمان: 120دقیقه
داستان فیلم

کدخبر: ۵۴۸۸۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر