کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۲۵۷
تاریخ خبر:

‌پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم‌ آدم‌کش

‌پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم‌ آدم‌کش

روزنامه هفت صبح|‌ درباره فیلم: فیلم «هفت» را هنوز هم می‌توان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در میان فیلم‌بازها به‌حساب آورد. فیلمی که در کارنامه فیلمساز معتبری همچون دیوید فینچر هم جایگاهی قابل‌توجه دارد و می‌توان آن را یکی از نمونه‌های موفق و متفاوت در میان تریلرهای جنایی تاریخ سینما به‌حساب آورد.

فیلمنامه «هفت»‌ را اندرو کوین واکر برای فینچر نوشته بود و طبیعتا وقتی خبر رسید این دو قرار است در پروژه تازه‌ای، در همان حال و هوای جنایی-معمایی همکاری داشته باشند، حاصل کارشان می‌توانست برای فیلم‌بازها کنجکاوی‌برانگیز باشد. «آدم‌کش» تازه‌ترین ساخته دیوید فینچر براساس فیلمنامه‌ای از اندرو کوین واکر است که برمبنای اقتباس از مجموعه داستانی مصور به همین نام خلق شده است. فیلمی که می‌توان آن را در زمره پروژه‌های گران‌قیمت نتفلیکس در فرآیند سرمایه‌گذاری برای جذب فیلمسازان معتبر به حساب آورد.

درباره داستان
این فیلم از آن دست فیلم‌هایی است که بیش از خط اصلی داستان، طراحی کاراکترها و درونیات آن‌هاست که فضای کلی روایت را شکل می‌دهد. «آدم‌کش» را در یک روایت مختصر می‌توان داستان یک قاتل حرفه‌ای توصیف کرد که به دلایلی تصمیم به انتقام از کارفرمایان خود گرفته است.

دیوید فینچر تلاش کرده است تا روایت سینمایی متفاوتی از جهان شخصی این قاتل حرفه‌ای ارائه دهد که در این مسیر می‌توان رگه‌هایی از دغدغه‌های روانکاوانه و روانشناسانه این فیلمساز را هم رصد کرد. از این منظر فیلم «آدم‌کش» بی‌ارتباط با سریال اخیر دیوید فینچر یعنی «شکارچی ذهن» هم نیست. «آدم‌کش» برای اولین‌بار در جشنواره فیلم «ونیز» رونمایی شد و بعد از اکرانی محدود در سالن‌های سینمایی، مانند دیگر محصولات سینمایی نتفلیکس، فرآیند عرضه اصلی خود را در قالب «پخش اینترنتی» تجربه کرد.

نگاه منتقدان
ریچارد روپر منتقد «شیکاگو سان-تایمز» معتقد است: «آدم‌کش دیوید فینچر فیلمی است که با وسواس بسیار ساخته و به شکل استادانه‌ای به تصویر کشیده شده است. فیلمی که از قضا درباره قاتلی وسواسی و چیره‌دست است و مایکل فاسبیندر در نقش اصلی آن حضور دارد. نمی‌توانید مثلثی بهتر از این مصالح، بازیگر و کارگردان پیدا کنید.»

گلوب اند میل هم درباره این فیلم نوشت: «نسخه دیوید فینچر از یک سیت‌کام (کمدی موقعیت) که به همان اندازه‌ای که به شکل بی‌رحمانه‌ای خنده‌دار به‌نظر می‌رسد به‌طرز کاملا سرگرم‌کننده‌ای خشونت‌بار است.» برایان تالریکو هم منتقد دیگری است که فیلم را دوست داشته و درباره آن نوشته است: «اگرچه آدم‌کش براساس یک رمان گرافیگی از الکسیس نولن است، اما می‌توان آن را به‌عنوان شخصی‌ترین فیلم فینچر تا به امروز در نظر گرفت.»

* آدم‌کش/ فیلیمو
نمای کلی
کارگردان: دیوید فینچر
نویسنده: اندرو کوین واکر
تهیه‌کننده: ویلیام دویل
بازیگران: مایکل فاسبندر،‌ تیلدا سوئینتن، چارلز فارنل، آرلیس هاوارد
محصول: آمریکا/ 2023
زبان: انگلیسی/ دوبله و زیرنویس
زمان: 118 دقیقه

کدخبر: ۵۵۱۲۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر