کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۱۱۱۹
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای سریال آخرین بازمانده از ما

روزنامه هفت صبح| «آخرین بازمانده از ما» سریالی است که به‌عنوان یکی از موفق‌ترین اقتباس‌ها از بازی‌های رایانه‌ای در دنیا به شهرت رسیده و به همین دلیل با استقبال ویژه‌ای هم مواجه شده است. این سریال در حال حاضر به عنوان یکی از گران‌ترین سریال‌های تلویزیونی تمام دوران شناخته می‌شود.

طبق گزارش‌های اولیه بودجه هر قسمت از سریال بیشتر از ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده است که در کل برای یک فصل به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد. البته نه اچ‌بی‌او و نه هیچ‌کدام از عوامل اصلی سریال بودجه آن را تایید نکرده‌اند. همچنین طبق گزارش ورایتی، ۶۰۰ هزار دلار از این مبلغ فقط دستمزد پدرو پاسکال برای هر قسمت است. منابع مختلف خبر داده‌اند که بودجه قسمت اول این سریال اندازه بودجه کل ۵ قسمت فصل اول سریال «گیم آو ترونز» بوده است!

درباره داستان
داستان سریال ۲۰ سال پس از اینکه گونه‌ای از قارچ‌ بشریت را آلوده می‌کنند اتفاق می‌افتد. زمانی که آدم‌ها با استنشاق هاگ‌های سمی به موجوداتی حیوانی و شبه زامبی تبدیل می‌شوند. جوئل گنگستری است که در یک منطقه قرنطینه در بوستون، ماساچوست به‌عنوان یکی از معدود نقاط تمدن است که هنوز تحت نظارت شدید و حکومت نظامی قرار دارد، زندگی می‌کند.

جوئل و شریک زندگی‌اش تس، مجبور می‌شوند کودکی به نام الی که ممکن است کلید نجات بشریت را در دست داشته باشد، مخفیانه به بیرون از منطقه قرنطینه ببرند. در خلاصه داستان رسمی آمده است: «آنچه به عنوان یک شغل شروع می‌شود، به زودی به یک سفر طاقت‌فرسا و بی‌رحمانه تبدیل می‌شود، زیرا آن دو باید از سراسر ایالات متحده عبور کنند و برای بقا به یکدیگر وابسته باشند.»

واکنش‌های منتقدان
«سریالی که همزمان تکان‌دهنده، خشونت‌آمیز، دلپذیر و مفرح است. آخرین بازمانده از ما فقط یک بازسازی دیگر نیست، بلکه ادای احترامی شایسته است.» این نظر امیلی بیکر از منتقدان است که امتیاز کامل را هم به این مجموعه داده است. راب لین هم معتقد است: «آخرین بازمانده از ما بهترین اقتباس از بازی‌های ویدئویی تاکنون است و همچنین در نوع خود یک درام تلویزیونی فوق‌العاده به حساب می‌آید.

اگر برای تماشای آن مردد هستید، این لطف را در حق خود بکنید و در اولین فرصت به تماشای آن بنشینید.» تری ترونز اما نگاهي دقیق‌تر دارد و برای تشریح علاقه‌مندی خود به این سریال نوشته است: «شخصیت‌های پیچیده در کنار بازی‌های عالی و داستانی با ریتمی فوق‌العاده و یک پیرنگ داستانی احساسی جذاب، آخرین بازمانده از ما را به سریالی درخشان تبدیل می‌کند.»

* سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)/ فیلیمو
نمای کلی
کارگردان: جرمی وب، کریگ مازین
نویسنده: نیل دراکمن، کریگ مازین
تهیه‌کننده: رز لام

بازیگران: پدرو پاسکال، بلا رمزی، گابریل لونا، مرل دندریج، جفری پیرس
محصول: آمریکا/ 2023
زبان: انگلیسی/ زیرنویس
زمان: 52 دقیقه

کدخبر: ۵۰۱۱۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر