کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۸۵۲
تاریخ خبر:

پنج پرونده آزار و اذیت زنان در حاشیه تاریکِ پارک و اتوبان

پنج پرونده آزار و اذیت زنان در حاشیه تاریکِ پارک و اتوبان

روزنامه هفت صبح، ‌سارا غضنفری | خبر تجاوز و آزار و اذیت متاسفانه پای ثابت خبرهای حوزه حوادث و جنایی است اما وقتی این ماجرا هولناک‌تر خواهد شد که شاهد تجاوز در مکانی باشیم که خیالمان از امنیت آن راحت است. فکرش را بکنید از مترو بیرون بیایید و یک نفر بی‌هوا شما را با فریب یا تیزی چاقو به میان شمشادهای بلند حاشیه اتوبان یا خیابان بکشاند و مورد آزار و اذیت واقع شوید.

در یک سال گذشته پرونده‌هایی از این دست کم نبوده‌اند. عده‌ای در فضای مجازی ایراد را به سازمان زیباسازی شهرداری نسبت دادند که امنیت شهر را در نظر ندارد. وقتی شمشادها را کوتاه نکنند و از سوی دیگر، تمام چراغ‌های شهر بعد از یک ساعتی خاموش شوند، شاهد ناامنی خواهیم بود. شب‌ها اتوبان‌ها به‌قدری تاریک است که کسی جرات ندارد پیاده به حاشیه اتوبان برود. این پرونده درباره آزار و اذیت‌ها در پشت شمشادهای شهر است.

آزار و اذیت زنان پشت شمشادها توسط مرد بوکسور
ابتدای آبان امسال بود که دختري جوان از آزار و اذیتش پشت شمشادها توسط یک مرد قوی‌هیکل پرده برداشت. چندی قبل افرادی که از حاشیه اتوبانی در شمال تهران عبور می‌کردند، صدای فریادهای دختری جوان را شنیدند که از مردم کمک می‌خواست. دختر جوان پشت شمشادهایی که کنار اتوبان و درست مقابل یک مجتمع ورزشی قرار داشت، روی زمین افتاده بود و از وحشت می‌لرزید و سر و صورتش خون‌آلود بود. او مدعی شد که مرد جوانی به وی حمله کرده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده و اموالش را دزدیده است.

دختر جوان که زخمی شده بود برای درمان به بیمارستان انتقال یافت و گزارش این حادثه به پلیس اعلام شد. مرد پس از اجرای نقشه شوم خود فراری شده بود و کارآگاهان برای یافتن سرنخی از وی به تحقیق از دختر جوان پرداختند. او گفت: شب حادثه پس از آنکه کلاس ورزشی‌ام تمام شد از باشگاه خارج شدم تا خودروی اینترنتی درخواست کرده و به خانه بروم.

در حال عبور از حاشیه اتوبان بودم که ناگهان مردی قوی‌هیکل به من حمله کرد. او که ماسک بهداشتی آبی‌رنگ داشت، دستانش را روی دهانم قرار داد و تهدید کرد که اگر صدایم در بیاید مرا می‌کشد. این مرد با تهدید مرا به داخل شمشادها کشاند و با این حال سعی کردم تقلا کنم و خودم را از دست او نجات بدهم اما نشد. حتی در جریان درگیری، او با مشت چندین ضربه به سر و صورتم زد که به‌شدت مجروح شدم. مرد بی‌رحم پس از اجرای نقشه شومش، اموالم را دزدید و فرار کرد.

به‌گفته دختر جوان، مرد چهارشانه، ‌قد‌بلند و با موهایی کم‌پشت بود که کاملا نشان می‌داد ورزشکار است. زن دوم هم به این شیوه از باشگاه بیرون آمده و مورد آزار مرد قرار گرفته اما در جریان درگیری ماسک مرد کنار رفته و دوربین چهره‌اش را ضبط می‌کند؛ او انباردار یک شرکت در شمال تهران بود و بازداشت می‌شود.

سرقت را منکر شده و می‌گوید شش زن را مورد آزار قرار داده است. او 34 سال دارد و در اعترافاتش گفته است: «ماجرا اینطور است که چند وقت قبل در یک جمع دوستانه شرکت کردم. من معمولا در مسابقات بوکس بهترین و حرفه‌ای‌ترینم. می‌دانم که این موضوع رقبایم را ناراحت می‌کند و درست همان شبی که دور هم بودیم بچه‌ها گفتند که تو اگر ازدواج کنی تغییر خواهی کرد و دیگر در زندگی نمی‌توانی قوی باشی.

آن‌ها به شوخی می‌گفتند که هرچقدر هم من قوی باشم حریف زن‌ها نخواهم شد اما من مردان زیادی را در رینگ بوکس شکست داده بودم. حرف‌های آنها مرا تحت تاثیر قرار داد و برای اینکه به خودم ثابت کنم قوی هستم نقشه کشیدم تا دختران و زنان را به دام بیاندازم. درواقع برای خودم تفریح و سرگرمی هم محسوب می‌شد!»

آزار زنان پشت شمشادهای پارک در مینی‌سیتی
هفتم مهرماه سال گذشته زنی وحشت‌زده و سراسیمه به اداره پلیس رفت و درحالی‌که گریه می‌کرد گفت که به دام یک متجاوز گرفتار شده است. وی توضیح داد: برای پیاده‌روی به پارکی در نزدیکی شهرک مینی‌سیتی رفته بودم که مردی نزدیک شد و پرسید ساعت چند است؟ وقتی ساعتم را نگاه کردم، ناگهان این مرد چاقویی زیر گلویم گذاشت.

با دیدن چاقو وحشت کرده بودم و مرد جوان گفت که اگر حرفی بزنم جانم را می‌گیرد. او با تهدید مرا به محلی خلوت پشت شمشادهاي آنجا کشاند و با تهدید به من تعرض کرد و اموالم را دزدید. ماموران متوجه شدند که این مرد از مدت‌ها قبل به‌صورت سریالی زنان را به دام انداخته و پس از سرقت اموال و طلاهایشان به آنها تجاوز می‌کرده است. این در حالی بود که برخی از شاکیان از ترس آبرویشان، اسرار تجاوز را فاش نکرده و فقط جزئیات سرقت را شرح داده بودند.

تمام شاکیان به اداره شانزدهم آگاهی دعوت شدند و پس از دیدن مرد دستگیر‌شده، با ترس و لرز او را شناسایی کرده و گفتند که وی علاوه بر سرقت اموالشان، به آنها تجاوز کرده است. در ادامه مشخص شد نگهبان 34‌ساله به‌نام شیرزمان پس از شناسایی طعمه‌هایش در روشنایی روز یا تاریکی هوا، به آنها نزدیک شده و به بهانه پرسیدن آدرس یا ساعت از غفلت آنها استفاده کرده و با تهدید چاقو زنان را به زیر پل، میان شمشادها یا در این اواخر به اتاقک نگهبانی کشانده و مورد آزار و اذیت جنسی و سرقت قرار داده است.

تجاوز به ۷ زن جوان در حاشیه بزرگراه همت
رسیدگی به این پرونده در سال ۱۳۹۸ و به‌دنبال شکایت زن جوانی آغاز شد که از آزارش در اتوبان خبر می‌داد. زن جوان که به پلیس مراجعه کرده بود متجاوز را مرد موتور‌سواری معرفی کرد که او را به دام انداخته و در حاشیه بزرگراه همت آزار و اذیت کرده بود. زن جوان گفت: مرد موتور‌سوار به بهانه خرابی خودروام از من خواست کنار اتوبان توقف کنم، او به من گفت خانم ماشین شما دود عجیبی دارد توقف کنید.

بعد که توقف کردم آن مرد جوان گفت مکانیک است و از من خواست کاپوت را بالا بزنم و پیاده شوم، وقتی از ماشین پیاده شدم او مرا به حاشیه بزرگراه برد و آزارم داد. با طرح این شکایت تحقیقات در مورد موتورسوار آزارگر آغاز و با بررسی بیشتر مشخص شد در مجموع ۷ زن راننده با همین شیوه مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. تحقیقات از قربانیان حکایت از آن داشت که زنانی که سوار خودرو‌های شخصی هستند در بزرگراه‌های نسبتا شلوغ و معمولا بزرگراه‌هایی که شرق را به غرب و برعکس متصل کرده به دام افتاده‌اند.

مرد متجاوز پس از پیاده شدن زنان از خودروي‌شان آن‌ها را در حاشیه بزرگراه آزار داده بود. متهم طعمه‌هایش را از میان زنان راننده‌ای انتخاب کرده بود که از نحوه رانندگی‌شان مشخص بود تازه‌کار هستند و احتمالا به‌تازگی خودرو خریده‌اند. همه آن‌ها تازه شروع به رانندگی کرده بودند یا از خودرو و تعمیر آن خیلی سر در نمی‌آوردند، به همین دلیل با هشدار موتورسوار متجاوز در مورد دود عجیب خودروهای‌شان توقف کرده و پس از آن به حاشیه بزرگراه کشانده شده و مورد آزار قرار گرفته بودند. به این ترتیب با حکم قضایی تعقیب موتورسوار فریبکار شروع شد. این فرد در آخرین اقدامش ناکام مانده و توسط مردم وقتی قصد داشت زنی را مورد اذیت قرار دهد، دستگیر شد و در دادگاه نیز به اعدام محکوم شده است.

تعرض به دختران جوان پشت شمشادها در مشهد
دهم مهر سال 1400، دختر 27‌ساله‌ای سراسیمه به پلیس مراجعه کرد و از آزار و اذیت توسط مردی پرده برداشت که با لباس ورزشی در اطراف دانشگاه فردوسی مشهد پرسه می‌زند! او به کارآگاهان گفت: ساعت 18 برای پیاده‌روی در اطراف میدان آزادی به سمت مسیر دوچرخه‌سواری بزرگراه شهید کلانتری در حرکت بودم و پسر جوانی را در لباس ورزشی دیدم که او نیز مشغول قدم زدن در همان مسیر بود اما اهمیتی ندادم و بدون توجه به پیاده‌روی ادامه دادم.

در همین هنگام ناگهان فردی از پشت‌سر یکی از دستانش را دور گردنم حلقه زد و با دست دیگرش جلوی دهانم را گرفت و به زور مرا به پشت شمشادهای ضلع شرقی دانشگاه برد. در حالی که از وحشت لرزه بر اندامم افتاده بود و از ترس اشک می‌ریختم او تهدیدم کرد که اگر عکس‌العملی انجام بدهی «تو را می‌کشم!». خیلی ترسیده بودم و کاری از دستم ساخته نبود. هیچ کس از آنجا عبور نمی‌کرد و صدایم نیز درنمی‌آمد! او آزارم داد و گریخت. این متهم تبعه خارجی بود که اطراف بزرگراه شهید کلانتری مشهد زنان را آزار داده و تاکنون هشت نفر او را شناسایی کرده‌اند.

آزار پشت شمشادها به بهانه پرسیدن آدرس
اواخر آبان ماه امسال دختری به دادسرا برای شکایت رفت و گفت: عصر روز حادثه از محل کارم در یک شرکت خصوصی بیرون آمدم و برای بازدید از یک نمایشگاه به محله‌ای در شمال غرب تهران رفتم. بازدیدم از این مرکز کمی طولانی شد‌. اتوبوس و تاکسی پیدا نکردم. مرد جوان موتور‌سواری همان حوالی بود، او مدعی شد پیک مسافربر است، نشانی‌ام را به او دادم و خواستم مرا به خانه‌ام برساند که به تغییر مسیرش اعتراض کردم. وقتی به محلی خلوت رسید، چاقویی زیر گلویم گذاشت و من را از موتورسیکلت پیاده کرد.

به سمت شمشادهای کنار خیابان برد و ابتدا به شدت کتکم زد که آسیب دیدم‌. به سختی می‌توانستم حرکت کنم. او بعد از آن مرا مورد تجاوز قرار داد و دوباره کتکم زد‌. حتی می‌خواست با دستانش مرا خفه کند که همان موقع صدای حرکت خودرویی آمد و مرد متجاوز مرا در میان شمشادها رها کرد. اما توانستم تعدادی از شماره‌های پلاک موتورسیکلت متهم را به‌خاطر بسپارم‌. ماموران از طریق همان شماره‌هایی که شاکی در اختیارشان قرار داده بود، مالک موتورسیکلت را به پلیس آگاهی احضار کردند. او متهم مورد نظر نیست و چندی پیش موتورسیکلتش را به برادر همسرش فروخته است‌.

در ادامه برادرزن وی نیز به پلیس آگاهی احضار شد‌. با تحقیق از این مرد معلوم شد که او نیز چند ماه است به‌طور قولنامه‌ای موتور را به مرد جوانی فروخته است. همچنین تصویر خریدار دوم از سوی شاکی به‌عنوان مرد آزارگر شناسایی شد‌. وقتی ماموران برای دستگیری او به یکی از محله‌های جنوبی تهران رفتند، پی بردند که وی و خانواده‌اش چند روز پیش از این خانه نقل‌مکان کرده‌اند و کسی از آنها خبری ندارد‌. این متهم همچنان تحت تعقیب است.

کدخبر: ۵۴۸۸۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر