کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۰۵۷
تاریخ خبر:

پنج نکته از هفته خونین بازار ارزهای دیجیتال

روزنامه هفت صبح | ارزهای دیجیتال هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشتند.از جمله آنها می‌توان به سقوط هماهنگ رمزارزها در روز یکشنبه اشاره کرد. تعطیلات یکشنبه عموما برای سرمایه‌گذارهای حوزه ارز دیجیتال گران تمام می‌شود و این‌بار با سقوط ۱۴هزار دلاری بیت‌کوین همراه بود.

* یک: بیت‌کوین از ابتدای هفته تا حالا تا مرز کانال ۴۰هزار دلاری رفت و برگشت. روز شنبه قیمت هر بیت‌کوین در بازارهای جهانی ۶۴هزار دلار بود اما اگر ظهر یکشنبه نگاهی به قیمت بیت‌کوین در صرافی بایننس می‌انداختید، احتمالا از قیمت ۵۰هزار دلاری بیت‌کوین متعجب می‌شدید. اکثر رمزارزهای بزرگ یکشنبه سختی را پشت سر گذاشتند و عموما بین ۱۵ تا ۲۵درصد ارزش خود را در یک روز از دست دادند.

* دو: دوج‌کوین ستاره این روزهای بازار ارز دیجیتال است. هرچند، اولین روز هفته چندان به سود سرمایه‌گذارهای این رمزارز پرحاشیه نبود. جمعه هفته گذشته تا ۲۴۰درصد رشد کرد اما شنبه اول هفته یک سوم راهی را که رفته بود برگشت. در این هفته نوسانات دوج‌کوین به‌قدری بالا بود که احتمالا بتوان از آن برق تولید کرد. قیمت آن در صرافی‌های ایرانی از هزار و ۶۰۰تومان به ۱۲هزار تومان رسید و روز گذشته هفت هزار و ۹۰۰تومان قیمت خورد.

* سه: خیلی از کسانی که به تازگی می‌خواهند پا به بازار ارزهای دیجیتال بگذارند، فکر می‌کنند قرار است تنها با خرید و فروش بیت‌کوین سود کنند، درحالی که کلی ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که هر کدام نوسانات خاص خودشان را دارند. در این هفته کاربران صرافی‌های ایرانی ثابت کردند عصر سلطنت بیت‌کوین به پایان رسیده و حالا این ارز دیجیتال، کمترین آمار معاملات روزانه را در بین رمزارزها دارد. در این هفته پرمعامله‌ترین رمزارز در صرافی‌های ایرانی دوج کوین بود که ارزش معاملات روزانه آن بین ۵۰۰ تا هزار و ۲۰۰میلیارد تومان است.

* چهار: بازدهی هفتگی اغلب ارزهای دیجیتال قابل معامله در صرافی‌های ایرانی منفی است. بیشترین ضرر نصیب سرمایه‌گذارهای ریپل شده که در یک هفته ۲۷درصد ارزش دارایی خود را از دست داده‌اند. استلار با بازدهی منفی ۲۳درصد در رتبه دوم و بیت‌کوین با بازدهی منفی ۱۶درصد در رتبه سوم قرار دارند. از آن طرف در یک هفته اخیر بیشترین بازدهی نصیب دوج‌کوین با رشد ۱۲۷درصد شده. اتریوم کلاسیک با ۵۰درصد در رتبه دوم و بیت‌کوین کش با ۱۶درصد در رتبه سوم ایستاده‌اند.

* پنج: شاید بازدهی عجیب و غریب ارزهای دیجیتال شما را هم وسوسه کند تا پا به میدان مین بگذارید. حتی کسانی که در این بازار حضور دارند و به صورت حرفه‌ای مشغول به معامله هستند، بخش بزرگ دارایی‌شان را به این بازار نمی‌آورد و صراف با مبالغ کم دست به خرید و فروش رمز ارز می‌زنند. برای همین حتی اگر قیمت یک ارز دیجیتال دو برابر شود نمی‌تواند یک نفر را از فرش به عرش برساند. اگر بخواهید برای کسب سود بالاتر مبلغ بیشتری سرمایه‌گذاری کنید، باید آماده از بین رفتن دارایی‌ها در چند ساعت باشید.

کدخبر: ۳۸۵۰۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر