کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۱۷۸۳
تاریخ خبر:

پنج ایرانی در لیست نامزدهای زیباترین مردان و زنان جهان

روزنامه هفت صبح، مهلا جوادپور| روز گذشته خبری در فضای مجازی دیده شد که در ابتدا صحت‌اش شک‌برانگیز بود اما واقعیت داشت. یک مجله اینترنتی به‌نام «تی‌سی کندلر» هر ساله یک لیست ۱۰۰ نفره از زیباترین مردان و زنان معروف منتشر می‌کند و در آخر یک چهره از میان آن‌ها انتخاب می‌شود.

امسال هم به همین منوال نام ۱۰۰ نامزد اعلام شده که در بین آن‌ها نام‌های گلشیفته فراهانی، محمدرضا گلزار، سام اصغری، هدیه تهرانی و یک مدل ایرانی به‌نام گلشن برازش به‌چشم می‌خورد. جدا از اینکه خیلی‌ها به این نحوه نگاه به مسئله زیبایی انتقاد جدی دارند و می‌گویند این دست مسابقات در خدمت صنعت مد و مصرف‌گرایی است، سوالات زیادی هم وجود دارد؛ اینکه این مجله اینترنتی چه اندازه اعتبار دارد و بر‌چه اساس نامزدها را انتخاب می‌کند؟

سابقه ایرانی‌ها
در سال جدید میلادی محمدرضا گلزار و سام اصغری بین لیست نامزدهای خوشتیپ‌ترین مردان وبسایت تی‌سی کندلر قرار گرفتند، این اولین باری بود که این دو در این مجله معرفی می‌شدند. اما گلشیفته فراهانی سابقه حضوری طولانی در لیست زیباترین‌ها دارد. نام او ۹ سال است که بین ۱۰۰ چهره زیبای منتخب این مجله دیده می‌شود. گلشیفته بر‌اساس این وبسایت در سال ۲۰۱۴ ششمین زن زیبای جهان معرفی شد.

همچنین بارها روزنامه‌های انگلیسی و فرانسوی به زیبایی او در فرش قرمزها و همچنین استعدادش اشاره کرده‌اند. گلشن برازش هم زنی ایرانی و داور بین‌المللی مسابقه میس یونیورس یا همان دختر شایسته است که هر ساله برگزار می‌شود و تقریبا از تمام کشورها در آن شرکت می‌کنند. در سال ۲۰۲۱ یک مدل ایرانی دیگر به‌نام کیمیا حسینی در بین این ۱۰۰ نامزد دیده می‌شد. حسینی بازیگر متولد سال ۱۳۸۲ بوده که تجربه بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین را هم داشته است.

اعتبار کندلر
وبسایت تی‌سی کندلر در سال ۱۹۹۰ توسط مردی به همین نام راه‌اندازی شد و اطلاعاتی از او در توضیحات وبساتش در دسترس است. کندلر در سال ۱۹۹۷ از دانشگاه در رشته انگلیسی فارغ‌التحصیل شده و با اینکه متولد لندن است، از اواخر سال ۱۹۸۰ به آمریکا آمده و در شهرهای مختلفی زندگی کرده است. ساختن لیستی از زیباترین زنان و مردان جهان به‌عنوان یک پروژه کوچک شروع شد اما رفته‌رفته تبدیل به یک پدیده اینترنتی سالانه شد.

در سی سال اخیر این لیست‌ها، که تا سال ۲۰۱۳ فقط چهره‌های زن را کاندیدا می‌کرد، توسط بیش از صد میلیون نفر دیده شده‌اند و می‌توان گفت شهرتش جهانی است. به گفته وبسایت خود مجله، آمار بازدید آن بیشتر از مجله‌هایی مانند ماکسیم و پیپِل است و در کل لیست‌هایشان در بین مردم و حتی سلبریتی‌های جهان محبوبیت و اعتبار بیشتری دارد. هرچند مجله پیپِل معروف‌ترین مجله‌ای است که چنین لیستی ارائه می‌دهد و ماهانه ۹۱ میلیون نفر بازدید‌کننده دارد.

مجله اینترنتی کندلر علاوه بر معرفی زیباترین‌ها، به نقد و بررسی فیلم هم می‌پردازد. سازنده بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه یک وبسایت ساخت تا فیلم‌ها را بررسی کند اما به سرعت معروف شد و ماهانه حدود ۲۵۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت. به‌تدریج با منتقدان دیگری از سراسر جهان تیم تشکیل داد تا یک وبسایت به‌نام منتقدان مستقل، مختص نقد و بررسی فیلم و مصاحبه با بازیگران بسازد. این وبسایت یک موفقیت بزرگ به‌حساب می‌آمد و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ جزو پربازدیدترین وبسایت‌های فیلم شده بود.

با چه معیاری؟
راز موفقیت کندلر در این است که برخلاف بقیه مجله‌ها و لیست‌های این چنینی، نامزدها بر اساس شهرت انتخاب نمی‌شوند و همچنین مختص یک یا چند کشور خاص نیستند. علاوه بر آن نامزدها توسط خود مردم انتخاب می‌شوند. یعنی هر ساله از مردم می‌خواهند تا نام سلبریتی مورد نظر خودشان را برایشان بفرستند تا کاندیداها مشخص شوند. کاندیدا می‌تواند یک بازیگر، مدل، خواننده، اینفلوئنسر و یا حتی یک فرد عادی باشد و البته با هر ملیتی.

به همین دلیل هرساله افراد مختلفی از سراسر جهان توسط تی‌سی کندلر معرفی می‌شوند. با تکیه بر توضیحات وبسایت، معیار انتخاب زیبایی ظاهری یا شهرت نیست بلکه یک گروه بیست نفره که هر کدام یک جای دنیا زندگی می‌کنند، میلیون‌ها نظر مردم را جمع‌آوری می‌کنند و یک لیست بر طبق معیارهای زیبایی جهان مدرن می‌سازند. زیبایی ظاهری تنها یکی از این معیارهاست؛ جرات، امید، شور و اشتیاق، شجاعت، اصالت و وقار هم از دیگر معیارهاست.

کدخبر: ۴۴۱۷۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر