کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۲۹۳
تاریخ خبر:

وحشت‌آفرینی و دزدی‌های ۳۰‌مرد شرور پایتخت

وحشت‌آفرینی و دزدی‌های ۳۰‌مرد شرور پایتخت

روزنامه هفت صبح، ‌‌فاطمه شیخ علیزاده | پرسه‌زنی مردان شرور برای قاپیدن گوشی یا کیف شهروندان تهرانی سبب ثبت بیش از ۱۰۰ فقره شکایت با همین موضوع در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران شد.به این ترتیب تلاش کارآگاهان پلیس برای یافتن ردی از اعضای باندهای سرقت آغاز شد و در یک هفته اخیر ۳۰ سارق گوشی‌قاپ و موبایل‌قاپ که در قالب چندین باند اقدام به اعمال خلافکارانه خود می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

هنگام دستگیری این سارقان تعداد زیادی گوشی‌های سرقتی و دیگر اموال مسروقه مالباختگان از مخفیگاه سارقان کشف شد.همچنین یک قبضه کلت کمری و ۶ قمه نیز از این سارقان شرور کشف شد.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ،سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ روز یکشنبه در توضیح جزئیات این طرح گفت:

«طرح یک هفتگی دستگیری سارقان و مالخران در زمینه گوشی‌قاپی در تهران بزرگ به اجرا گذاشته شد که ماحصل این طرح دستگیری 30 سارق و کشف 205 گوشی تلفن همراه بوده است.10 نفر از افرادی که در این طرح دستگیر شدند از مالخران گوشی‌های مسروقه بودند که از این افراد تعداد بالایی تلفن همراه سرقتی کشف شده است و این افراد تاکنون 100 شاکی دارند.با همکاری دستگاه قضا و پلیس، افرادی که تعدد جرم و تکرار جرم خاصی را داشته‌اند برایشان احکام سنگین صادر می‌شود تا این افراد تنبیه شوند.»

شیوه سارقان خشن در سرقت‌های اخیر
سردار علی ولیپور گودرزی به تشریح شیوه و شگرد سرقت این سارقان پرداخت و گفت: اغلب این افراد در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها هنگامی که ترافیک ایجاد می‌شد خودرویی که شیشه آن پایین بود شناسایی می‌کردند و اقدام به سرقت تلفن همراه راننده و یا سرنشین آن خودرو می‌کردند. اغلب این سارقان در اتوبان‌های همت و امام علی و شرق تهران دست به سرقت می‌زدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه برخی از سارقان در پیاده‌روها با چاقو افراد را تهدید می‌کردند تا تلفن همراه آنها را به سرقت ببرند، گفت: طرح برخورد با مالخران هر هفته اجرا می‌شود.در ادامه این گزارش گفت‌وگوی خبرنگار هفت‌صبح با برخی متهمان دستگیر شده در این طرح را بخوانید.

تشکیل باند گوشی قاپی به خاطر ماه منیر!
‌چند سال داری؟
۲۴ سال.

سابقه داری؟
بله یک فقره سابقه سرقت محتویات خودرو دارم.اما دایی‌ام برایم رضایت گرفت و زود بیرون آمدم چون خودش می‌دانست مجبور به دزدی شدم.

دایی تو همدستت بود؟
نه اصلا!او انسان شریف و آبرو داری است.صاحب کارم بود و در نمایشگاه خودروی او در خاوران شاگردی می‌کردم.یک روز پنهان از چشم دایی‌ام یک خودرو ۲۰۷ نو از نمایشگاه برداشتم تا با نامزدم به نام ماه منیر دور دور کنیم.وقتی ماه منیر سوار ماشین شد کیسه‌های روی صندلی خودرو را که صفر کیلومتر بود پاره کرد.

گفت یک روز می‌خواهیم ماشین سواری کنیم لااقل مثل تازه به دوران رسیده‌ها روی مشمع ننشینیم! من هم گفتم بگذار یک روز عشق کند برای خودش!در عوض غروب همان روز سراغ یک خودرو صفر کیلومتر رفتم و در آن را باز کردم تا مشمع روی صندلی‌ها را بردارم که دستگیر شدم!

تو که برای خودت شغل داشتی؛ چرا باند گوشی قاپی تشکیل دادی؟
این بار هم به خاطر ماه منیر خلاف کردم.او می‌گفت حقوقی که دایی‌ات به تو می‌دهد کم است و با آن نمی‌شود زندگی خوبی ساخت.

بعد فهمید تو دزد شدی؟
بله اما مشکلی نداشت! برای او فقط پول مهم بود.

از این سرقت‌ها چقدر سهم تو شد؟
نمی‌دانم چون همه پول‌ها را خرج ماه منیر می‌کردم.الان نهایتا یک میلیون تومان در کارتم است.

شگرد شما چه بود؟
با ۵ نفر از بچه محل‌هایم در کیانشهر قرار گذاشتیم که با دو موتور دو ترک در اتوبان و بزرگراه بچرخیم.اگر گوشی دست عابران می‌دیدیم، یا شیشه اتومبیل کسی پایین بود و گوشی در دستش بود؛ آن را می‌قاپیدیم و فرار می‌کردیم.یک نفر هم مسئول فروش گوشی‌ها به مالخر بود.

تعدادی از شاکیان گفتند که با چاقو یا قمه آنها را تهدید می‌کردید!
نه ما چاقو نداشتیم.

هشت سال زندان،۲ ساعت آزادی و دوباره زندان

تازه از زندان آزاد شده بودی که دوباره دستگیر شدی!
بله فقط ۲ ساعت آزاد بودم که کیف‌قاپی کردم.یک خیابان بالاتر گیر افتادم.

بار اول چرا دستگیر شدی؟
آن موقع هم به خاطر چند فقره کیف‌قاپی شناسایی و دستگیر شدم.۸ سال در زندان بود و ۲۷۶میلیون تومان رد مال کردم که آزاد شدم.اما بعد از آزادی یک ریال هم پول نداشتم.آس و پاس بودم و تنها راهی که به ذهنم رسید این بود که دوباره سرقت کنم.

من و شوهرخواهرم یک آژانس مسافرتی داشتیم اما سال ۷۹ به مشکل برخوردیم و ورشکسته شدیم.وقتی به خاک سیاه نشستم،خانه‌ام در شرق تهران را هم از دست دادم.همین باعث شد به اعتیاد و کار خلاف رو بیاورم.

متاهلی؟
همسر داشتم و سال‌های اول زندان به ملاقاتم می‌آمد.اما کم‌کم خسته شد و من را ترک کرد.طلاقش را غیابی گرفت و رفت.

گوشی قاپی به خاطر مشکل روانی

اتهامت چیست؟
گوشی‌قاپی.

سابقه هم داری؟
بله سابقه سرقت و حمل موادمخدر دارم.

چرا این همه آثار جراحت روی بدنت هست؟
چون عاشق خالکوبی هستم.جوانی با عشق همین چیزها سپری می‌شود.

اما منظورم آثار جراحت چاقو است!
آنها به خاطر خودزنی است.من از کودکی اختلال روانی داشتم و برای همین خودزنی می‌کردم.وقتی عصبانی می‌شدم هیچ چیز جلودارم نبود.همین اختلال روانی هم باعث شد کارم به خلاف کشیده شود.وقتی خشم تمام وجودم را می‌گرفت با سرقت خودم را خالی می‌کردم!

کدخبر: ۵۴۸۲۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر