کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۳۷۶
تاریخ خبر:

پشت پرده مرگ مشکوک‌ پیک موتوری به دست ماموران قلابی

پشت پرده مرگ مشکوک‌ پیک موتوری به دست ماموران قلابی

روزنامه هفت صبح، فاطمه شیخ علیزاده| 16 شهریور امسال رسیدگی به مرگ مشکوک جوان پیک موتوری در صحنه درگیری با دو مامورنما در غرب تهران در دستور کار محمدمهدی براعه، بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.در حالی که رهگذران کشف جسد پیک موتوری را به پلیس گزارش کردند، بررسی‌ها برای یافتن علت مرگ او آغاز شد.

در اولین قدم از تحقیقات دوربین‌های مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و مشاهده شد که پیک موتوری با سرنشینان یک موتورسیکلت درگیر شده و سپس به زمین می‌افتد اما تصویر دقیقی از علت زمین افتادن او مشخص نبود و احتمال می‌رفت ضربه جسمی شبیه شوکر به قفسه سینه او سبب ایست قلبی منجر به مرگ شده باشد.

بررسی‌های ابتدایی حکایت از این داشت که غروب روز حادثه دو نفر سرنشین یک موتورسیکلت از یک خیابان بالاتر از محل وقوع حادثه، اقدام به تعقیب پیک موتوری کردند و سرانجام در انتهای یک خیابان بن‌بست با هم درگیر شدند.یک راننده تاکسی اینترنتی که درست در لحظه درگیری در حال پیاده کردن مسافر خود بود در اظهارات خود به ماموران جنایی گفته بود که پیک موتوری با دو مامور جر و بحث کرد که سپس درگیری آنها بالا گرفت.اما استعلام از مسئولان مربوطه حکایت از این داشت که آنها ماموریت تعقیب پیک موتوری را به هیچ ماموری نداده بودند.

بررسی دوربین‌های مداربسته
در همین حال با توجه به تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته، سرنشینان موتورسیکلت شناسایی و دستگیر شدند.آنها ضمن اظهار بی‌اطلاعی از علت مرگ پیک موتوری اظهار داشتند که درگیری آنها با متوفی فقط یک کل‌کل ساده بوده و هیچ درگیری فیزیکی بین آنها رخ نداده است.

در حالی که با دستور بازپرس جنایی جسد برای معاینات و آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شده بود، راننده تاکسی اینترنتی که شاهد کل درگیری رخ داده بود برای تحقیقات بیشتر به دادسرای جنایی احضار شد. این مرد در تشریح آنچه به چشم دیده بود گفت:«روز حادثه در حال پیاده کردن مسافر خود در انتهای یک خیابان بن‌بست بودم که دیدم دو سرنشین یک موتورسیکلت با سرعت جلوی پیک موتوری پیچیدند.به او می‌گفتند ما مامور هستیم و تو باید زمانی که گفتیم بایست اطاعت می‌کردی.

اما پیک موتوری می‌گفت من خلافی نکرده‌ام که نیاز بازررسی شما وجود داشته باشد.آنها سر همدیگر فریاد می‌کشیدند اما درگیری فیزیکی رخ نداد.چند ثانیه بعد پیک موتوری دستانش را روی زین موتور خود گذاشت و سرش را پایین انداخت.انگار که سرگیجه‌ای چیزی داشته باشد.به هر حال مشخص بود که حالش خوب نیست.

یکدفعه نقش زمین شد.آن دو موتورسوار وخامت حال راننده پیک موتوری را جدی نگرفته و می‌گفتند خود را به مریضی زده که مظلوم نمایی کند تا با او کاری نداشته باشیم.حتی من هم باورم شده بود که آنها مامور هستند.بعد با خونسردی از محل رفتند و همان موقع عده‌ای از اهالی محل و حتی خود من بالای سر پیک موتوری رفتیم و اورژانس را خبر کردیم.وقتی امدادگران اورژانس از راه رسیدند اعلام کردند که راننده پیک موتوری جان باخته است.»

شکایت همسر متوفی به اتهام قتل
در همین حال همسر پیک موتوری با مراجعه به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران از دو موتورسوار به اتهام قتل عمد شوهرش شکایت کرده و گفت:«من سه فرزند قد و نیم دارم که همسرم با کار کردن روی موتور برایمان نان حلال می‌آورد.ما اهل شهرستان گنبد هستیم و همسرم برای کار به تهران آمد و ما هم همراه او مهاجرت کردیم.

شوهر من صبح روز حادثه مثل هر روز صحیح و سلامت سر کارش رفت اما این افراد بیهوده با او درگیر شدند که اصلا نمی‌دانم قصد آنها چه بوده است.فقط این را می‌دانم که در این شهر غریب با سه کودک خردسال بی‌پناه و مستاصل شده‌ام.»

رسیدگی به شکایت همسر متوفی در حالی بررسی می‌شود که پزشکی قانونی در گزارش نهایی خود علت فوت پیک موتوری را سابقه بیماری قلبی اعلام کرده و همچنین در این گزارش عنوان شده که در خون متوفی مخدر وجود داشته که می‌تواند در تسهیل مرگ او موثر باشد. اما از آنجایی که اقدام موتورسواران به جهت ایجاد ترس و استرس در ایجاد شرایط جسمی منجر به مرگ موثر تشخیص داده شده، رسیدگی به اتهام آنها در دستور کار قضایی قرار دارد.

کدخبر: ۵۴۷۳۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر