کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۹۸۵۰
تاریخ خبر:

پرونده‌ای برای سلاطین خنده در میدان جوکر

روزنامه هفت صبح | روز دوشنبه، آخرین قسمت از فصل پنجم مسابقه «جوکر» منتشر می‌شود. این مسابقه حالا بعد از پنج فصل توانسته است جای خود را در میان مخاطبان باز کند. از شروع پخش اولین قسمت تا به حال، ۴۰ شرکت‌کننده در این مسابقه روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند و برای خنداندن هم تلاش کرده‌اند. بعضی از آن‌ها توانسته‌اند به پدیده هر فصل بدل شوند و به عنوان چهره‌های موفق در خنداندن در ذهن‌ها بمانند، بعضی دیگر با چند موقعیت قابل قبول موفق شده‌اند مسیر را به درستی طی کنند و برخی هم یا از جنس این مسابقه نبوده‌اند، یا تلاش چندانی نکرده‌اند یا به‌‌رغم تلاش‌های فراوانشان ناموفق یا منفعل ظاهر شده‌اند.

در بخش اصلی پرونده ۱۲ چهره برگزیده جوکر را به انتخاب هفت‌صبح معرفی خواهیم کرد؛ چهره‌هایی که در هر دوره، بخش مهمی از جذابیت مسابقه را در دست داشته‌اند و یک‌جورهایی سایرین را زیر سایه برده‌اند. لازم به ذکر است از آنجایی که فصل سوم این مسابقه ضعیف‌ترین بخش بود، هیچ‌کدام از شرکت‌کننده‌های این فصل را به عنوان پدیده و چهره موفق در نظر نگرفته‌ایم. انتخاب‌های ما از میان بازیکن‌های فصل‌های یک، دو، چهار و پنج است. در بخش دوم، مروری خواهیم داشت بر بازیکن‌های منفعل، ناموفق یا آنهایی که به‌رغم جایگاهی که به دست آورده‌اند، عملکرد قدرتمندی نداشته‌اند.

رضا نیکخواه| فصل یک
‌تمهید برای خنداندن : پدیده فصل اول جوکر نام گرفت. از همان دقایق ابتدایی قسمت اول، زودتر از بقیه شروع کرد به جوک گفتن. جوک‌هایش آنقدرها بامزه نبود اما جدیتی که در روایت آنها به کار می‌گرفت باعث می‌شد خنده‌دار به نظر برسند. حرکات موزونش به بهانه ورزش زانو، از آنجایی که هم با سن‌وسالش همخوانی نداشت و هم بسیار جدی آنها را انجام می‌داد وضعیت خنده‌داری ایجاد می‌کرد. استفاده‌اش از لحنی متفاوت در بغلی بگیر او را به بهترین بازیگر این بخش تبدیل کرد. جایی که برای سهیل مستجابیان فال می‌گرفت هم نزدیک بود باعث خنده خیلی‌ها شود. جذابتر از همه جوکرتایمش بود که هم خلاقانه‌ بود و هم سخت می‌شد در مقابلش مقاومت کرد. یک اجرای رپ هم با کمک امیرمهدی ژوله انجام داد که بعدها کلیپش هم منتشر شد و بازدید خیلی زیادی داشت.

کجاها کارت زرد گرفت : اولین بار در قسمت سوم، وقتی همه داشتند ساز می‌زدند، قبل از اینکه بلند شود و حرکات موزون انجام دهد یک‌مرتبه لبخند کمرنگی زد. بار دوم بعد از اجرای جذاب آهنگ رپش به همراه امیرمهدی ژوله، خیلی بی‌هوا لبخند زد و به سادگی حذف شد.

‌حذف در چه مرحله‌ای : هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد نیکخواه جزو دو نفر آخر نباشد. چون هم تبحر زیادی در خنداندن داشت و هم خیلی سخت خنده‌اش می‌گرفت. آخرسر هم یک لبخند ساده باعث حذفش شد. نیکخواه تا اواسط قسمت چهارم در مسابقه حضور داشت و بعد خداحافظی کرد.

امین حیایی| فصل یک
‌تمهید برای خنداندن : از همان نقطه شروع، مدام تیکه‌های بامزه می‌انداخت و اولین نفر در همان قسمت اول برای جوکرتایم داوطلب شد. جوکرتایم بامزه‌ای اجرا کرد و آخرسر هم با لحن بامزه‌ای گفت: «اصلا هم که خنده نداشت» و همین جمله باعث شد بیژن بنفشه‌خواه اولین کارت زرد را بگیرد. او در قسمت سوم دوباره از جوکرتایم استفاده کرد. اینبار با کت‌ چرمی و موهای فرفری و با لحن لاتی به زبان مازندرانی اجرا کرد. او گهگاه پشت مبل‌ها می‌رفت و ادای کسی را در می‌آورد که دارد از پله‌ها پایین می‌رود و همین حرکتش باعث می‌شد چندثانیه همه ساکت شوند. به طور کلی او را بی‌حرکت نمی‌دیدیم و در تمام قسمت‌ها یک جورهایی آن وسط بود و حرکتی برای خنداندن می‌کرد.

کجاها کارت زرد گرفت : اولین بار موقع کل‌کلش با سام درخشانی سر غذا درست کردن یک مرتبه خنده‌اش گرفت. بار دوم در چالش حرف زدن به زبان کودکانه کارت زرد گرفت. وقتی همه داشتند کودکانه حرف می‌زدند، امین حیایی ابتدا ساکت بود و یک مرتبه با صدای بلند زد زیر گریه و گفت مامانمو می‌خوام. همان موقع هومن حاجی‌عبداللهی گفت:«یه زمانی امین حیایی بودها. ببین روزگار چه می‌کنه با آدم.» همان موقع حیایی از این اشاره حاجی‌عبداللهی زد زیر خنده و کارت قرمز گرفت.

‌حذف در چه مرحله‌ای : تا قسمت آخر در مسابقه حضور داشت. وقتی حذف شد هنوز هومن حاجی‌عبداللهی، سام درخشانی و سهیل مستجابیان در مسابقه باقی مانده بودند.

هومن حاجی عبداللهی| فصل یک
‌تمهید برای خنداندن : به طور کلی هومن حاجی‌عبداللهی از آن شخصیت‌هایی است که توانایی دارد با حرف زدن خالی هم مخاطبانش را بخنداند. همان قسمت اول یک مرتبه با پیژامه و زیرپوش و یک جوراب سوراخ آمد وسط سالن و شروع کرد به درست کردن لقمه نان و کالباس. بعد هم با صدای تودماغی شعر خواند و آن وسط آب نمک درست کرد و ایستاد به قرقره کردن. خیلی وقت‌ها مستقیم سراغ آدم‌ها می‌رفت و سعی می‌کرد آنقدر رویشان تمرکز کند تا آنها را بخنداند. ضمن اینکه کاملا روی خنده‌اش کنترل دارد و در طول برنامه یک بار هم ندیدیم تلاش زیادی برای نگه داشتن خنده‌اش کند. البته خودش در قسمت سوم گفت موقع جوکرتایم امین حیایی داشته منفجر می‌شده اما این احساس، کوچکترین نمود بیرونی نداشت. همه جا کاملا جدی برخورد می‌کرد اما در عین حال تمام حرکاتش خنده‌دار بود. از همان ابتدا می‌شد حدس زد تا پایان در مسابقه می‌ماند.

کجاها کارت زرد گرفت : فقط یک کارت زرد گرفت و آن‌هم آخر قسمت دوم بود که موقع شعبده‌بازی رضا نیکخواه خندید.

‌حذف در چه مرحله‌ای : هومن حاجی‌عبداللهی به همراه سهیل مستجابیان به فینال رسید. هردو در تلاش برای خنداندن همدیگر به جایی نرسیدند. مدام یکی به آن یکی می‌گفت واقعا نمی‌دانم چی‌کار باید بکنم آن یکی جواب می‌داد خسته شده و حوصله‌اش سر رفته. خلاصه وقتی ۹ دقیقه به پایان مسابقه رسیده بود تصمیم گرفتند باهم دست بدهند. بنابراین حاجی‌عبداللهی به عنوان یکی از برنده‌های فصل اول جوکر شناخته شد.

امیرمهدی ژوله| فصل یک
‌تمهید برای خنداندن : اول مسابقه سعی کرد خیلی شسته‌رفته عمل کند. به خیال اینکه در جوکر هم می‌تواند با چند خط نوشته بقیه را به خنده بیندازد بین همه متن توزیع کرد اما بعد متوجه شد از این خبرها نیست و باید خیلی بیشتر از اینها تلاش کند. موقع جوکرتایمش آهنگ «مسافر خسته من» و «با من صنما دل یک دله کن» را خیلی گوش‌خراج اجرا کرد و همین هم نقطه قوتش شد. این با من صنما را تا آخر حفظ کرد و حتی وقتی به عنوان زامبی به جمع برگشت با همین آهنگ توانست موقعیت خنده‌دار جالبی ایجاد کند. در همان جوکرتایمش با گفتن عبارت «یُبسی جون برتر» باعث شد امیر کاظمی نتواند تحمل کند و کارت زرد بگیرد. البته بعدتر گفت که به عنوان نویسنده کارهای کمدی باید سعی می‌کرده طور دیگری باعث خنده شود. ژوله دوبار بعد از خروجش به مسابقه برگشت. یکبار برای کمک به نیکخواه در اجرای رپ و دومین بار به عنوان زامبی. در این دو مرتبه خیلی جذابتر ظاهر شد.

کجاها کارت زرد گرفت : یکبار غلامرضا نیکخواه باعث شد و بار دوم ایرج ملکی. اولین بار وقتی غلامرضا نیکخواه در بغلی بگیر، جمله را طور دیگری ادا کرد نتوانست خودش را کنترل کند و بار دوم وقتی ایرج ملکی داشت جوک اسکلت را تعریف می‌کرد کارت زرد گرفت.
حذف در چه مرحله‌ای : تا اواخر قسمت سوم توانست تحمل کند و در مسابقه بماند اما بعد از آن دیگر توانش را از دست داد و حذف شد.

دانلود PDF

کدخبر: ۴۴۹۸۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر