کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۶۲۱
تاریخ خبر:

پرسپولیس مثل ته‌جدولی‌ها سود کرد!

روزنامه هفت صبح| بهترین و بدترین تغییرات روی نیمکت‌ها در لیگ نوزدهم. لیگ نوزدهم تا همین‌جا هم رکورددار تغییر سرمربیان در میانه‌های یک دوره لیگ برتر است. از ۱۶تیم حاضر در این مسابقات، فقط چهارتیم سرمربیان ابتدای فصل خود را حفظ کرده‌اند و ۱۲تیم دیگر به دلایل مختلف، سرمربیان ابتدای فصل خود را تغییر داده‌اند.

اما همه این تغییرات منجر به پیشرفت تیم‌ها نشده و بعضی از آنها با روند نزولی تیم‌ها همرا‌ه بوده است. در این گزارش به بهترین و بدترین تغییرات روی نیمکت‌ها در لیگ نوزدهم می‌پردازیم. البته ویسی فقط دوهفته است که پیکان را در دست گرفته، فکری هم فقط در یک بازی سرمربی نساجی بوده و سراج هم از هفته نوزدهم سرمربی صنعت نفت شده و بررسی تغییر سرمربی در این سه تیم منطقی نیست!

*** استقلال: مجیدی به جای استراماچونی
استقلال تا پایان هفته سیزدهم استراماچونی را روی نیمکت خود داشت. این تیم اگرچه شروع خوبی نداشت اما به‌تدریج پیشرفت کرد و درنهایت در هفته سیزدهم با پیروزی بر شهرخودرو ۲۵امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد.

میانگین امتیازات استقلال با استرا ۱٫۹۲امتیاز از هر بازی بود. استرا بعد از این بازی از استقلال رفت و مجیدی از هفته هفدهم روی نیمکت استقلال حضور داشته. او در چهاربازی هفت امتیاز برای تیمش کسب کرد و میانگین امتیاز ۱٫۷۵ را برای هر بازی ثبت کرد. به این ترتیب استقلال فعلا از تغییر سرمربی خود تا حدودی متضرر شده است.

*** گل‌گهر: جلالی به جای بگوویچ
تیم سیرجانی لیگ نوزدهم را با وینکو بگوویچ آغاز کرد. او نتایج خوبی نگرفت و در هفته ششم پس از باخت به استقلال از هدایت این تیم برکنار شد. میانگین امتیازات گل‌گهر با بگوویچ ۰٫۵ امتیاز از هر بازی بود. بعد از او مجید جلالی سرمربی گل‌گهر شد. او هم شروع خوبی نداشت اما به‌تدریج وضعیت گل‌گهر بهتر شد. حالا جلالی در ۱۵بازی روی نیمکت گل‌گهر نشسته و ۱۶امتیاز برای این تیم گرفته است. این یعنی به طور میانگین ۱٫۰۶امتیاز از هر بازی و به این ترتیب گل‌گهر از تغییر مربی خود سود برده است.

*** ماشین: شیخ‌لاری به جای خطیبی
تیم تبریزی لیگ نوزدهم را با رسول خطیبی شروع کرد. خطیبی جوان نتایج قابل قبولی با تیمش گرفت و ماشین‌سازی در پایان هفته شانزدهم ۲۲امتیازی بود. یعنی ۱٫۳۷امتیاز از هر بازی. اما خطیبی ناگهان از هدایت این تیم استعفا داد و احد شیخ‌لاری جانشین او شد. شیخ‌لاری در پنج‌بازی روی نیمکت ماشین‌سازی نشسته و فقط دو امتیاز گرفته! یعنی ۰٫۴امتیاز از هر بازی! این بدترین تغییر مربی در لیگ نوزدهم بوده. البته تا پایان هفته بیست‌ویکم.

*** پارس جنوبی جم: افاضلی به جای کمالوند
فراز کمالوند تا پایان هفته پانزدهم سرمربی پارس جنوبی بود. او در این مدت برای تیمش ۱۴امتیاز گرفت. یعنی ۰٫۹۳ امتیاز از هر بازی. کمالوند به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی از سمتش در این تیم استعفا داد و هومن افاضلی جای او را گرفت. افاضلی در پنج‌بازی برای پارس ۹ امتیاز گرفته است و میانگین ۱٫۲امتیاز از هر بازی را برای خود ثبت کرده است. این تغییر یکی از بهترین تغییرات روی نیمکت‌ها در لیگ نوزدهم است.

*** پرسپولیس: یحیی به جای کالدرون
گابریل کالدرون تا پایان هفته شانزدهم سرمربی پرسپولیس بود و توانست ۳۴امتیاز برای تیمش بگیرد و رکورد بهترین میانگین امتیاز از هر بازی را در تاریخ لیگ برتر، به نام خود ثبت کند. او به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و یحیی گل‌محمدی به جای او سرمربی پرسپولیس شد. در کمال ناباوری یحیی از پنج‌بازی ۱۳امتیاز برای پرسپولیس گرفت و رکورد ۲٫۶امتیاز از هر بازی را ثبت کرد! این تغییر هم می‌تواند کاندیدای بهترین تغییر روی نیمکت‌ها در لیگ نوزدهم باشد.

*** شاهین: میشو به جای ویسی
تیم تازه‌وارد بوشهری با عبدالله ویسی شروع خوبی نداشت و در شش‌بازی فقط یک‌امتیاز به‌دست آورد. یعنی به طور میانگین ۰٫۱۶امتیاز از هر بازی! بعد از این نتایج ویسی برکنار شد و بعد از چندهفته میشو کریستیوویچ، هدایت تیم شاهین بوشهر را برعهده گرفت. او از همان ابتدا تاثیرات مثبتی روی این تیم گذاشت و حالا از ۱۱بازی موفق به گرفتن ۱۴امتیاز برای شاهین شده است. یعنی ۱٫۲۷امتیاز از هر بازی! او هم یکی از بهترین تغییرات را در لیگ نوزدهم رقم زده است.

*** شهرخودرو: سرآسیابی به جای گل‌محمدی
یحیی لیگ نوزدهم را روی نیمکت شهرخودرو آغاز کرد. بعد از ۱۶بازی تیم مشهدی ۲۸امتیاز کسب کرده بود، یعنی ۱٫۷۵امتیاز از هر بازی. اما در نیم‌فصل یحیی به پرسپولیس رفت و مجتبی سرآسیابی که دستیار او بود، هدایت تیم شهرخودرو را برعهده گرفت. سرآسیابی در پنج‌بازی توانسته برای تیمش هفت امتیاز بگیرد. یعنی ۱٫۴امتیاز از هر بازی. تغییر روی نیمکت این تیم با پسرفت در جدول رده‌بندی همراه بوده اما آنقدر هم بد نبوده که بشود آن را منفی و فاجعه‌بار دانست!

*** تراکتور: الهامی ‌به جای دنیزلی
مصطفی دنیزلی در تراکتور شروع فوق‌العاده‌ای داشت اما به‌تدریج نتایج این تیم افت کرد. تراکتور با دنیزلی در ۱۱بازی، ۲۰امتیاز گرفت و بعد از چندنتیجه ضعیف به‌صورت توافقی از این تیم جدا شد. ساکت الهامی‌ جوان جایگزین او شد و در اتفاقی غیرمنتظره نتایج خوبی هم گرفت.

تراکتور با الهامی‌ در ۱۰بازی ۱۷امتیاز گرفته و میانگین ۱٫۷امتیاز از هر بازی را ثبت کرده است. تراکتور اگر بازی بعدی خود را هم ببرد، میانگین امتیازات الهامی ‌با دنیزلی دقیقا برابر خواهد شد و این می‌تواند برای الهامی‌ موفقیت بزرگی به‌حساب بیاید.

*** ذوب‌آهن: رادولوویچ به جای منصوریان
تیم اصفهانی لیگ نوزدهم را با علیرضا منصوریان آغاز کرد. همان مربی‌ای که در لیگ قبلی بهترین تغییر روی نیمکت‌ها را رقم زده بود. اما منصوریان نتوانست روند خوب خودش را در لیگ نوزدهم هم ادامه دهد. ذوب‌آهن با او در ۱۵بازی ۱۵امتیاز گرفت، یعنی دقیقا یک‌امتیاز از هر بازی.

او در هفته پانزدهم از ذوب‌آهن جدا شد و دراگان رادولوویچ صربستانی، سرمربی ذوب‌آهن شد. این مربی تا این جای کار نتایج بهتری گرفته است. ذوب‌آهن با او از پنج‌بازی هفت‌امتیاز کسب کرده و میانگین ۱٫۴امتیاز از هر بازی را ثبت کرده است.

کدخبر: ۳۱۴۶۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر