کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۸۷۶
تاریخ خبر:

پرسپولیس دیگر مدعی اول قهرمانی نیست؟

روزنامه هفت صبح | هفته دوم لیگ نوزدهم هم برگزار شد و حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم هفته سوم این رقابت‌ها قرار است کی برگزار شود! با توجه به اینکه احتمالا حداقل دو هفته تا ۲۰ روز دیگر لیگ برتر برگزار نخواهد شد، این تعطیلات فرصت خوبی است تا عملکرد تیم‌های مدعی را در دو هفته اول بررسی کنیم.

*** سپاهان اصفهان: امیدوار به قهرمانی
سپاهان، نسبت به فصل قبل تیم کامل‌تر و پرمهره‌تری بست و اردوی آماده‌سازی خوبی را هم پشت سر گذاشت. برنامه بازی‌های این تیم هم در شروع نسبت به سایر مدعیان برنامه مناسبی بود. آنها در هفته اول مهمان تیم تازه‌وارد شاهین شهرداری بوشهر بودند.

استنلی کی‌روش محروم بود و محمدرضا حسینی هم مصدوم بود! با این حال طلایی‌پوشان اصفهان آنقدر قدرت و نفر داشتند که کمبودی حس نکنند. سپاهان در نیمه دوم با چند تغییر تاکتیکی و چند تعویض خوب، نیمه اول ضعیفش را جبران کرد و سه گل به میزبانش زد تا با کسب بهترین پیروزی هفته اول صدرنشین شود.

در هفته دوم قلعه‌نویی و کی‌روش برگشتند اما حسینی همچنان غایب بود. ماشین‌سازی که در هفته اول استقلال را شکست داده بود، در اصفهان هم سپاهان را اذیت کرد و فقط با یک گل مغلوب میزبان قدرتمندش شد. سپاهان البته در این بازی یک پنالتی را هم از دست داد اما با شش امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتور صدرنشین است و حالا با ادامه این روند می‌تواند مدعی جدی قهرمانی در لیگ نوزدهم باشد.

*** شهرخودرو: مدعی‌تر از فصل قبل
این تیم در نقل و انتقالات یکی، دو مهره خوب خود را از دست داد اما با جذب بازیکنانی مثل رحمتی، رفیعی، محمدی‌مهر و باقری خودش را تقویت کرد. حالا از همان ابتدای لیگ نوزدهم همه می‌دانستند که شهرخودرو، تیمی در حد و اندازه مدعیان قهرمانی خواهد بود و خب این اتفاق هم افتاد. شاگردان یحیی در هفته اول به راحتی پیکان را در زمین خودش زمینگیر کردند و با دو گل شکست دادند.

در این بازی درخشش بازیکنان تازه‌وارد این تیم مثل رحمتی، باقری و محمدی‌مهر هم به شدت به چشم آمد. در بازی دوم، شهرخودرو میزبان شاهین شهرداری بوشهر بود. این بازی با اخراج زودهنگام دروازه‌بان حریف و پنالتی و گل اکبر صادقی در دقیقه ۱۰، یک پیروزی آسان را به هواداران شهرخودرو نوید می‌داد‌ اما بازی بعد از گل اول میزبان گره خورد و با سوپرگلی که رحمتی در اواخر نیمه اول خورد، همه چیز به تساوی کشیده شد. اما در نهایت شهرخودور گل دوم را هم زد تا به همراه سپاهان تنها تیم‌های شش امتیازی لیگ نوزدهم باشند.

*** تراکتور: این بار قهرمان می‌شوند؟
پرستاره‌ترین و شاید گران‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران، تراکتور لیگ نوزدهم است. با مجموعه‌ای از بهترین و گران‌ترین بازیکنان ملی‌پوش و غیرملی‌پوش ایرانی، چند بازیکن خوب و باکیفیت و البته گران‌قیمت خارجی و در نهایت مصطفی دنیزلی به عنوان سرمربی! تراکتور در هفته اول میهمان نفت مسجدسلیمان بود و کاملا بدشانس بود که نتوانست پیروز این بازی باشد. آنها با درخشش گلر حریف فقط یک امتیاز از این بازی گرفتند و به استقبال بازی بزرگ هفته دوم خود مقابل پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز رفتند.

این بازی فقط یک بازی سه امتیازی نبود و ارزش پیروزی در آن هم بسیار بیشتر از کسب سه امتیاز بود. شاگردان دنیزلی روز جمعه در یک بازی خوب، بابرنامه و دقیق، پرسپولیس را با یک گل شکست دادند تا هم طلسم چهار ساله نبردن این تیم را بشکنند و هم برای همه مدعیان قهرمانی خط و نشان بکشند. در نظر بگیرید ‌ دنیزلی مدعی شده که قدرت واقعی تیم او را باید از هفته پنجم به بعد ببینیم‌ اما تراکتور با همین کیفیت هم می‌تواند مدعی اصلی قهرمانی لیگ باشد.

*** پرسپولیس: دیگر مدعی اصلی نیستند؟
سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر با برانکو، پرسپولیس را به تیمی دست‌نیافتنی برای حریفان و رقیبان درجه یک این تیم تبدیل کرده بود. آنها اگرچه برانکو را از دست دادند اما گابریل کالدرون را به خدمت گرفتند و تقریبا تمام ستاره‌های‌شان را حفظ کردند و عوامل اصلی قهرمانی‌های قبلی خود یعنی احمدزاده و امیری را هم جذب کردند تا با تیمی که به قهرمان شدن عادت کرده، وارد لیگ نوزدهم شوند. پرسپولیس بازی اول خود را در برابر پارس جنوبی جم با پیروزی پشت سر گذاشت اما نمایشی در حد قهرمان سه دوره قبلی لیگ برتر ارائه نداد.

نگرانی‌هایی درباره بازی دوم این تیم مقابل تراکتور وجود داشت و پیش‌بینی می‌شد تقابل با تیمی قدرتمندتر و بزرگ‌‎تر، پرسپولیس کالدرون را به دردسر بیندازد. در نهایت این اتفاق رخ داد و پرسپولیس در یک بازی ناامیدکننده و انتقادآمیز پس از چهار سال در تبریز به تراکتور باخت. این نتیجه البته آنقدرها هم نگران‌کننده نیست اما نمایش پرسپولیس و واکنش این تیم به گل خوردن در برابر تراکتور، تردیدهایی را در دل هوادارانش ایجاد کرده است. آنقدر که می‌توان گفت پرسپولیس مدعی اول قهرمانی لیگ نوزدهم نیست.

*** استقلال: مثل همه این سال‌ها
تغییرات سرسام‌آور استقلال در همه سطوح قبل از شروع لیگ، این تیم را از نظر کارشناسان و هواداران جدی‌ترِ فوتبال، از کورس قهرمانی خارج کرده بود. البته ‌ هواداران متعصب‌تر این تیم منتظر یک شروع طوفانی و در نهایت پایان ناکامی‌ها و قهرمانی در لیگ نوزدهم بودند. با این حال چیزی که از استقلال در این دو هفته دیده‌ایم همان چیزی است که در چند فصل اخیر دیده بودیم. استقلال فصل را با باختی شوکه‌کننده در تبریز آغاز کرد.

ماشین‌سازی تیمی نبود که استقلال را ببرد اما آشفتگی‌ها در ترکیب این تیم و عصبانیت استراماچونی، باعث شد تا این تیم با دست خالی از تبریز برگردد. بازی با فولاد خوزستان در هفته دوم هم آسان به نظر نمی‌رسید. استقلال یک نیمه اول ضعیف را پشت سر گذاشت اما در نیمه دوم اوضاع کمی بهتر شد و شاگردان استراماچونی از حریف پیش افتادند. در حالی که همه منتظر سوت پایان و اولین پیروزی استقلال با استرا بودند اما در دقیقه ۹۶ فولاد گل تساوی را زد تا وضعیت استقلال در پایان هفته دوم به شدت بحرانی شود. ادامه این روند در چند هفته پیش رو، می‌تواند استقلال را مثل سال‌های اخیر خیلی زودتر از قبل، از کورس قهرمانی خارج کند.

کدخبر: ۲۷۷۸۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر