کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۱۷۳
تاریخ خبر:

پرسه‌های سایه سیاه برای ‌آزار دختربچه‌های پایتخت

پرسه‌های سایه سیاه برای ‌آزار دختربچه‌های پایتخت

روزنامه هفت صبح، فاطمه شیخ‌علیزاده | رسیدگی به شکایت‌های سریالی برخی شهروندان با موضوع آزار و اذیت‌ دختربچه‌هاي خردسالشان، از مدتی قبل در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و سرانجام در حالی‌که شمار شاکیان به ۶ نفر رسیده بود، متهم شناسایی و دستگیر شد. اولین شاکی، مرد جوان افغانستانی بود که دختر‌بچه ۱۲ ساله‌اش در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

این مرد در شرح شکایت خود گفت: «بعدازظهر که می‌شود بیشتر بچه‌های محل برای بازی به کوچه می‌روند و دختر من هم خیلی‌وقت‌ها به شوق بازی کودکانه‌اش در همان ساعت‌ها از خانه خارج می‌شود. تا اینکه روز حادثه وقتی من و مادرش سرگرم کار خود بودیم و خیال می‌کردیم دخترم به‌نام فائزه مشغول بازی و خوشگذرانی است، یکدفعه دخترم با ظاهری پریشان و عرق کرده در حالی‌که به‌شدت ترسیده بود وارد خانه شد.

انگار زبانش بند آمده بود و به محض اینکه چشمش به مادرش افتاد خودش را در آغوش او جای داد و هق‌هق کرد. ما از دیدن این حالت فائزه مطمئن شدیم که بلایی سر او آمده است. بالاخره به مادرش گفت مرد جوانی موقع بازی با بچه‌ها سراغش آمده و به او گفته که پدرت سر کوچه ایستاده و با تو کار دارد. فائزه سریع خودش را سر کوچه رسانده و آنجا آن مرد با تهدید چاقو دخترم را به یک پارک خلوت کشانده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.»

با ثبت این شکایت با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، فائزه برای انجام معاینات و آزمایش‌های لازم راهی پزشکی قانونی شد و در اعلام نتیجه این معاینات، آزار و اذیت او مورد تايید قرار گرفت.در حالی‌که تلاش کارآگاهان پلیس برای یافتن ردی از عامل آزار ادامه داشت، مرد جوان دیگری که ساکن یکی از محله‌های جنوب تهران است، به پلیس مراجعه کرد و از مرد ناشناسی که دختر ۱۰‌ساله‌اش را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، شکایت کرد.

این مرد در طرح شکایت خود گفت: «روز حادثه نزدیک ظهر بود که دخترم برای خرید کوچکی برای ناهارمان به سوپرمارکت رفت. مغازه در کوچه خودمان است و چند ملک بین ما فاصله است. رفت و برگشت او نباید بیشتر از ۵ دقیقه طول بکشد اما وقتی نزدیک یک ربع از رفتن او گذشت و به خانه نیامد؛ مادرش چادر سر انداخت و به کوچه رفت. دو دقیقه بعد همسرم در حالی‌که بر سر و روی خود می‌زد به خانه آمد و گفت صاحب سوپرمارکت می‌گوید اصلا دخترت اینجا نیامده است.

من و همسرم سراسیمه و پریشان به کوچه دویدیم و بی‌هدف در کوچه‌های بالا و پایین دنبال دخترمان می‌گشتیم. حدود ۴۵‌دقیقه بعد دخترم را دیدم که با چشم گریان از خیابان داخل کوچه پیچید. او می‌دوید و گریه می‌کرد. بعد به ما گفت که در خلوتی سر ظهر همین که پایش را از خانه بیرون گذاشته، مرد جوانی سرراهش سبز شده و او را با تهدید به محل خلوتی کشانده، سپس دخترم را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.»

در همین حال مرد دیگری با مراجعه به پلیس آگاهی تهران گفت: «دخترم همراه مادرش برای بازی به یکی از پارک‌های شرق تهران در نزدیکی خانه‌مان رفته بود. وقتی او سرگرم بازی با بچه‌ها شده و از چشم مادرش کمی دور شد، مرد جوانی دست او را کشیده و با تهدید پشت شمشادها برده و سپس دخترم را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.»

در حالی‌که شمار شاکیان به ۶ نفر رسیده بود که دختران آنها بین ۱۰ تا ۱۵ سال سن دارند؛ با دستور بازپرس جنایی و رصد دوربین‌های مداربسته در تمام محل‌هایی که کودک‌ربایی در آنجا رخ داده بود، تصویر متهم به‌دست آمد و مشخص شد او فردی سابقه‌دار است که قبلا به‌خاطر لواط متهم شده بود.

به این ترتیب با شناسایی متهم، مخفیگاه او نیز شناسایی و این جوان دستگیر شد. در حالی که او منکر اتهام خود است و می‌گوید هیچ ارتباطی با موضوع آزار و اذیت دختربچه‌ها ندارد اما تصاویر لحظه آدم‌ربایی خلاف داستان‌سرایی او را اثبات می‌کند. همچنین چند دختر‌بچه چهره او را شناسایی کرده و گفته‌اند که عامل آزار و اذیت آنها همین فرد است.بنابر این گزارش، رسیدگی به این پرونده در جریان تحقیقات قضایی تا روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا و مجازات متهم ادامه دارد.

کدخبر: ۵۴۷۱۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر