کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۳۹۲
تاریخ خبر:

پردرآمدترین ستارگان جهان چگونه پول در‌می‌آورند؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | ماهنامه فوربس، مطابق معمول آخر سال‌ها، لیستی از درآمد سلبریتی‌ها یا ستارگان سینما و هنر و ورزش را اعلام کرده است. در میان ۲۰شخصیت برتر این فهرست از نظر درآمدی سه زن وجود دارد: کایلی جنر، الن دی‌جنرس و آریانا گرانده. هر سه در ایران مشهور و الن و آریانا تا حدی هم محبوب. بیایید ببینیم آن‌ها پول‌هایشان را از چه راهی به دست می‌آورند و چطور خرج می‌کنند.

*** کایلی جنر
او را که می‌شناسید. خواهر ناتنی کیم کارداشیان و کوچک‌ترین فرزند در این خانواده است. متولد تابستان سال ۱۳۷۶٫ کایلی جنر تقریبا از ۱۰سالگی به عنوان یک چهره تلویزیونی شاخص در جامعه آمریکا درآمد. این هنر شخص او نبود بلکه محصول سریالی بود به نام Keeping Up with the Kardashians که در واقع یک رئالیتی شو یا نمایش واقعی از زیست خانوادگی کارداشیان‌ها بود. او البته تحت آموزش و حمایت مادر، حدود ۱۰سال بعد راه خود را هم پیدا کرد و وارد عرضه لوازم آرایشی شد.

درآمد امسال او ۵۹۰ میلیون دلار تخمین زده شده است و میزان بسیار زیادی از این پول حاصل فروش سهام برند لوازم آرایشی او به شرکت کوتی اینکورپوریتد، تولیدکننده مشهور لوازم آرایشی و بهداشتی در آمریکا است. کایلی البته از اینستاگرام هم درآمد زیادی دارد و سفارش هر تبلیغ اینستاگرامی به او، یک میلیون دلار آب می‌خورد.

میزان ثروت خانم جنر در حال حاضر ۷۰۰ میلیون دلار است. این میزان ۲۰۰ میلیون دلار کمتر از کیم کارداشیان است اما باید در نظر داشته باشید که کیم کارداشیان، ۱۷ سال از کایلی جنر بزرگ‌تر است. کایلی جنر در حال حاضر در یک خانه با هشت اتاق خواب و ۱۱ سرویس بهداشتی در منطقه هدین هیلز لس آنجلس زندگی می‌کند که آن را در سال ۲۰۱۶ به قیمت ۱۲ میلیون دلار خریده است.

او البته در بهار همین امسال بیش از ۵۰ میلیون دلار دیگر برای خرید دو ملک دیگر در حوالی لس آنجلس پول خرج کرد. سفرهای چنین فردی هم طبیعتا گران است. در سال ۲۰۱۶ او یک قایق را کرایه کرده که برایش ۱۵۰۰ دلار به ازای هر روز آب خورده است. این پول برای ما می‌شود ۳۸میلیون تومان و به اندازه یک سال حقوق فردی است که ماهیانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد

(یک حقوق متوسط در این جامعه) ولی خب برای کایلی جنر، یعنی هیچ! یادتان باشد که خواهر کایلی جنر برای یک سفر به بالی، هواپیما اجاره کرده بود، ساعتی ۲۰۰هزار دلار بوئینگ ۷۴۷ کرایه کرد و به نظر می‌رسد که کایلی پیش کیم، کمی صرفه‌جوتر باشد.

*** الن دی‌جنرس
الن ۶۲ ساله، شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های آمریکایی در جامعه ایرانی باشد. اینستاگرام پر است از صفحاتی که برنامه‎های او را برای مخاطبان بی شمار زیرنویس می‌کنند و تبلیغات فراوانی را نیز از این قبال جذب می‌کنند. او در یک کلام مجری یک شوی تلویزیونی به نام «الن شو» است.

همان شویی که در تابستان امسال هدف حمله قرار گرفت چرا که گفتند الن در آن با زیردستانش در تولید این بدرفتاری کرده است. الن البته به خوبی توانست خود را از زیر فشار سنگین رسانه‌ای خارج کند و با عذرخواهی و تعهد به انجام اصلاحاتی در این زمینه، توانست برای هفدهمین سال متوالی، شوی خود را پیش ببرد. شویی که تاکنون توانسته ۱۳ بار جایزه امی برای برنامه تلویزیونی را پیش ببرد.

الن برای چنین برنامه‌ای درآمد بسیار زیادی دارد و گفته شده در سال‌های اخیر بین ۷۵ تا ۹۰ میلیون دلار درآمد سالیانه از این برنامه داشته است. در سال گذشته میزان درآمد او ۸۴ میلیون دلار ارزیابی شده و او را به عنوان دارای بیشترین میزان درآمد در سال ارزیابی کرده است. گفته شده که الن، ۵۰۰ میلیون دلار درآمد دارد.

بخشی از این ثروت و درآمد را باید به پای میزان هوش جالب توجه الن بگذارید. آی کیوی الن، ۱۵۰ است و این یعنی حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد بیش از یک انسان معمولی. الن این پول‌ها را بیش از هر چیز دیگری خرج خرید و فروش خانه کرده است. گفته شده که او از سال ۲۰۰۳ که این شو آغاز شده تاکنون بیش از ۲۰ ملک و خانه جابه‌جا کرده است.

الن همچنین عاشق پورش است و پورش کاینی که سوار می‌شود ۸۵ هزار دلار قیمت دارد. او همچنین کلکسیون ساعت دارد و حدود سه سال پیش در یک مصاحبه ساعت رولکسی پوشیده بود که ۱۷۵ هزار دلار قیمت داشت.

*** آریانا گرانده
جمعمان جمع می‌شود اگر خانم آریاناگرانده نیز به ما اضافه شود. بازیگر - خواننده ۲۷ ساله آمریکایی که بازیگری را از ۱۴ سالگی و خوانندگی را از ۱۵ سالگی آغاز کرده است. آریانا البته حجم بالایی از شهرت خود را مدیون اینستاگرام خود است. او در حال حاضر در اینستاگرام ۲۱۱ میلیون نفر دنبال‌کننده دارد. این یعنی اگر آریانا گرانده، کشور بود و دنبال‌کنندگان او جمعیت این کشور، او هفتمین کشور جهان را تشکیل می‌داد.

درآمد آریانا گرانده البته اغلب از موسیقی است چرا که او بیشترین درآمد را در میان همه موزیسین‌های زن در جهان دارد و آخرین تورش در سال ۲۰۱۹ نیز برای او ۱۴۶ میلیون دلار درآمد (ناخالص) داشت. میزان درآمد او در سال ۲۰۲۰ نیز ۷۲ میلیون دلار بوده است. اگرچه اغلب مراسم‌های موسیقی در این سال، تعطیل هستند.

اما به هر حال، اینستاگرام او برایش درآمد قابل توجهی داد چرا که او برای هر پست اینستاگرامی یک‌میلیون دلار درآمد دارد. پول‌های این بازیگر ۲۷ ساله هم باید به طریقی خرج شود دیگر و می‌بینیم که آن‌ها برای خرید یک خانه ۵۶۰ متری در بالای یک تپه در بورلی هیلز خرج شده که هر پنج اتاق خوابش مشرف به شهر باشند یا به طور مثال برای ژاکت‌های فندی که قیمت پایه آن از ۲ هزار دلار آغاز می‌شود.

کدخبر: ۳۶۵۳۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر