کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۰۶۲۲
تاریخ خبر:

پایتخت سینمایی می‌شود؛ کفایت مذاکرات!

پایتخت سینمایی می‌شود؛ کفایت مذاکرات!

روزنامه هفت صبح، ‌‌گروه تلویزیون | روز شنبه در خبری کوتاه نوشتیم:« طبق توافقی که فی‌مابین گروه تولید پایتخت با مدیران سیما منعقد شده، قرار است ابتدا یک نسخه سینمایی از پایتخت برای اکران در سینماها ساخته شود.» این خبر در حجم بالا بازنشر داده شد و ساعاتی بعد یک تکذیبیه به خود دید. گزارش امروز را بخوانید تا پی ببرید که خبر هفت صبح، موثق است.

مورد اول| همان که گفته شد
حتما سوال این است که منبع هفت صبح درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» چیست؟ این خبر را از زبان برخی عوامل شنیدیم؛ حتی چند نفر از بازیگران در محافل خصوصی گفته‌اند که آماده رفتن مقابل دوربین نسخه سینمایی «پایتخت» می‌شوند. چرا اسم افراد را نمی‌بریم؟ چون لو دادن منبع، مساوی است با تکذیبیه؛ حتی به غلط! خلاصه این که قرار ساخت «پایتخت» گذاشته شده و بعد از نسخه سینمایی نوبت تولید فصل جدید این سریال محبوب می‌رسد.

مورد دوم| عدم تکذیب توسط عوامل
یکی از نشانه‌هایی که اصل خبر ساخت فیلم سینمایی «پایتخت» را قوت می‌بخشد، عدم تکذیب آن از سوی عوامل اصلی است. این کاری است که پیش‌تر انجام شده؛ یا در قالب مصاحبه با رسانه‌ها یا انتشار یک استوری. داریم درباره «پایتخت» حرف می‌زنیم که هر خبر و شائبه درباره آن، واکنش سازندگان را به دنبال دارد. این بخش از گزارش خبرگزاری فارس را بخوانید:

« گفتنی است پیگیری خبرنگار فارس از عوامل مجموعه تلویزیونی «پایتخت» در خصوص روند مذاکرات درباره ساخت فصل هفتم «پایتخت» تاکنون بدون پاسخ مانده است.» نتیجه: تصمیم برای ساخت نسخه سینمایی سریال محبوب تلویزیون جدی است و به گفته برخی عوامل، قرارداد هم بسته شده. از همین رو است که آن‌ها دست به تکذیب نمی‌زنند. عدم اطلاع‌رسانی رسمی عوامل درباره فصل جدید و نیز نسخه سریالی نیز ناشی از نگرانی نسبت به جبهه مخالف «پایتخت» یا بهتر است بگوییم محسن تنابنده است.

مورد سوم| عدم تکذیب توسط سیما
یادتان هست چند هفته پیش سیما فیلم بیانیه داد و نسبت به منظور اصلی رئیس سازمان صدا و سیما درباره ساخت سری جدید «پایتخت» شفاف سازی کرد؟ چرا حالا این کار را انجام نداده؟ اتفاقا رئیس سیما فیلم و همکاران بیشمار او ید طولایی در توضیح و مصاحبه دارند. آن‌ها در برابر گفته‌های پیمان جبلی و نیز شایعه مذاکره مستقیم او با محسن تنابنده، اقدام به انتشار بیانیه کردند اما حالا ترجیح‌شان در برابر خبر هفت صبح سکوت است. چرا؟ چون بحث ساخت فیلم سینمایی «پایتخت» جدی است. این هم یک نشانه روشن دیگر که اصل خبر را اصالت می‌بخشد.

مورد چهارم| تکذیب غیر رسمی
یکی از مدیران ارشد مرکز سیمافیلم شروع فرآیند ساخت نسخه سینمایی سریال پایتخت را تایید نکرد و اظهار داشت که «تاکنون تنها بحث بر سر ادامه ساخت سریال «پایتخت» بوده و مذاکرات با عوامل هنوز در جریان است.» این مطلبی است که خبرگزاری فارس منتشر کرد و دستمایه دیگر رسانه‌ها مبنی بر انتشار خبر تکذیب ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» قرار گرفت.

راستی چرا اسم این مقام مسئول فاش نشده؟ چرا مدیر ارشد سیما فیلم نخواسته نامش پای نقل قول بیاید؟ جواب: چون اصل ماجرا تکذیب شدنی نیست. منتها تلویزیون نگران جریان مخالف ساخت «پایتخت» است و با احتیاط پیش می‌رود. افسوس که مدیران فعلی سیما فاقد جسارت کافی هستند. وقتی تصمیمی درست است و اصولی چرا باید بیم داشت؟

مورد پنجم| یک یادآوری
پایتختی‌ها سال‌ها است تصمیم دارند نسخه‌ای سینمایی از این سریال بسازند. تلویزیون اما مخالف بوده است و دلایل خود را دارد که سوژه گزارش امروز نیست. تنها دفعه‌ای که موافقت خود را اعلام کرد سال 97 است. البته قرار بود نسخه سینمایی برای پخش از تلویزیون در نوروز 98 آماده شود که مشغله عوامل و درگذشت ناگهانی خشایار الوند مانع از این اتفاق شد.

حالا ماجرا متفاوت شده و اصلا ساخت سینمایی «پایتخت» حکم برطرف شدن سوء‌تفاهم‌ها را نیز دارد… جزئیاتش بماند برای بعد و زمانی که فیلم سینمایی «پایتخت» روی پرده سینماها رفت. بگذارید اعتراف کنیم چه بسا زور جریان مخالف بچربد و جلوی کار گرفته شود. مگر مشابه این اتفاق برای رضا رشیدپور رخ نداد؟ مگر پیش تولید مسابقه «سیم آخر» شروع نشده بود؟ عجالتا تاکید کنیم فیلمنامه «پایتخت» در حال آماده سازی است و مقدمات کار برای تولید نسخه سینمایی به جریان افتاده. ان‌شاء‌الله که مدیران تلویزیون از قرار و مدار خود با پایتختی‌ها عدول نخواهند کرد.

کدخبر: ۵۵۰۶۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر