کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۹۸۲۴
تاریخ خبر:

پایان بی‌نتیجه عملیات جست‌وجو برای یافتن سها

‌روزنامه هفت صبح | یک: هفتمین روز از مفقود شدن دختری ۲۷ساله در ارتفاعات جهان‌نمای شهرستان کردکوی می‌گذرد و تلاش‌ها برای یافتن او با استفاده از گروه‌های محلی، پهپادها و گروه‌های جست‌وجو و نجات ادامه دارد. صبح روز جمعه دختری ۲۷ ساله به نام «سها» درقالب گروه کوهنوردی و طبیعت‌گردی به ارتفاعات جهان‌نما رفته بود که پس از خروج از چادرش دیگر بازنگشت. پس از اعلام حادثه به جمعیت هلال احمر، گروه‌های جست‌وجو و نجات عازم منطقه شدند اما در ششمین روز از این اتفاق که مه غلیظ و بارندگی در منطقه کار جست‌وجو را دشوارتر کرده بود هنوز اثر و خبری از فرد مفقود شده به دست نیامده است.

* دو: برادر «سها» درباره آخرین خبرها از عملیات جست‌وجو گفته: «نیروهای امداد همه جا را گشته‌اند اما هنوز هیچ ردی به دست نیامده است. سها طبیعت‌گرد حرفه‌ای است. او به تنهایی و خارج از گروه جایی نمی‌رفت. گفته می‌شود حتی لباسش را هم تعویض نکرده و با لباسی که داخل کمپ بوده، از چادر خارج شده است. من خودم همراه گروه مدت‌هاست که به دنبال خواهرم هستم؛ حتی دره‌ها را با تجهیزات روباتی هم گشته‌ایم و چیزی پیدا نکرده‌ایم.

بنابراین به نظر من فرضیه مهم ربوده‌ شدن خواهرم است. البته همان‌طور که گفتم تا جایی که من در جریان هستم هیچ‌کس در این کمپ با او دشمنی نداشت اما به‌هر‌حال ما نمی‌دانیم در کمپ چه اتفاقی افتاده است. او درباره اینکه سایر اعضای گروه که گفته می‌شود ۲۰ نفر بودند، حالا کجا هستند، گفت: اعضای گروه به‌جز چند نفر که تورلیدر و عکاس و یکی دیگر از مسئولانش بودند، برگشتند و این چند نفر با ما در منطقه هستند و برای بازجویی هم رفته‌اند.

اما از نظر من که برادر سها هستم، فرضیه پرت‌شدن او به دره یا آسیب‌دیدگی او بعد از چندین روز گشتن ضعیف شده و من فکر می‌کنم ممکن است بلایی سر خواهرم آورده باشند. اما به‌هرحال هشت اکیپ هلال‌احمر و نیروهای امدادی و محلی در حال جست‌وجو هستیم.» او که به شدت ناراحت بود، گفت: «من از مردم درخواست دارم اگر ردی از خواهرم دیدند، به پلیس گزارش بدهند.»

* سه: رئیس پلیس آگاهی گلستان قبلا گفته بود: «فرضیه قتل یا ربایش مردود است. من خودم در منطقه حضور دارم و به طور کامل فرضیه قتل و آدم‌ربایی رد می‌شود و جست‌وجو برای یافتن این فرد ادامه دارد. دو فرضیه سقوط از ارتفاع یا گم‌شدن این بانوی جوان در جنگل مطرح است که برای پیداکردن وی تمامی توان و امکانات به کار گرفته شده و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.»

او همچنین گفته بود: «این گروه در تاریخ ۲۰تیرماه جاری در ارتفاعات «جهان‌نما» اقدام به اسکان موقت کرده که بنا بر اظهارات برخی از اعضای گروه، این خانم ۲۷ساله حدود ساعت هشت‌ونیم صبح از چادر خارج شد و دیگر بازنگشت. تمام وسایل وی ازجمله تلفن همراه داخل چادر جا مانده و این فرد مفقودشده با همان لباس‌های عادی که به این سفر آمده بود، مفقود شده است.»

با این وجود به نظر می‌رسد آرام آرام فرضیه ربایش قوت بگیرد و این پرونده مسیری دیگر طی کند. دلیل ماجرا این است که هفت روز از این حادثه گذشته و عملیات پیدا کردن او تقریبا به طور کامل انجام شده و هیچ سرنخی در آن منطقه به دست نیامده. همچنین هنوز برخی افراد محلی از خودرویی ناشناس صحبت می‌کنند که احتمالا روز حادثه در آن کمپ دیده شده است. همچنین بررسی این پرونده به دادستانی واگذار شده که احتمالا نشان می‌دهد فرضیه‌های دیگری در گم شدن «سها» وجود دارد.

* چهار: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی نیز گفته: «به علت شیوع ویروس کرونا به این گروه برای صعود در شهرستان مجوز داده نشده بود اما این گروه غیرقانونی و از مسیرهای فرعی به ارتفاعات جهان‌نما صعود کرده بودند. مدیر و دو عضو دیگر از اعضای گروه برای بازجویی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان احضار شده و اظهارات آنها ثبت شده و به جز این سه نفر بقیه اعضای گروه به تهران بازگشته‌اند.»

کدخبر: ۳۳۹۸۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر