کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۵۷۹
تاریخ خبر:

وقتی ستاره «قهرمان» ‌پیشنهادهای اغواکننده را رد می‌کند

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | تا سال‌ها تصمیم غالب ستاره‌های سینمای ایران، بازی نکردن در سریال‌های تلویزیونی بود.دلایل متعددی پشت این تصمیم است از جمله عدم حضور طولانی روی آنتن که با اصول ستارگی منافات دارد. یا چارچوب بسته‌تر سریال‌ها به نسبت فیلم‌ها و … شبکه خانگی اما معادلات را بر هم زد و پای خیلی‌ها به سریال‌ها باز شد. در این میان فقط امیر جدیدی در برابر پیشنهادها مقاومت کرده. در گزارش امروز درباره نسبت او و دیگر ستاره‌ها با سریال‌ها نوشته‌ایم.

‌نه به سریال‌ها
درخشش امروز امیر جدیدی در «قهرمان» مرهون تلاشی است که در دهه هشتاد کرد، در دهه نود به بار نشست و حالا به اوج رسیده. او کارش را بی‌سروصدا شروع کرد و خیلی زود چهره شد. از قضا این اتفاق مصادف بود با رونق سریال‌های خانگی. پیشنهادهای زیادی به سمت او رفت اما جدیدی همه را رد کرد. عزم این بازیگر جزم بود تا هم به سریال‌های تلویزیونی نه بگوید و هم سریال‌های خانگی.

در دو سال اخیر، خیلی از ستاره‌ها در برابر پیشنهادها تصمیمی دیگر گرفتند و در سریال‌های خانگی بازی کردند. در غالب دفاتر تولید، نام جدیدی در سرلیست بازیگران قرار داشت و دارد ولی او همچنان مقاوت می‌کند. دستمزدی که تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران برای جدیدی مدنظر دارند گاه دو برابر دیگر ستاره‌هاست. با این حال او بر عزم خود مانده و به اصطلاح «شل نشده است.». شاید اگر سال پیش چنین خبری می‌شنیدیم، متعجب می‌شدیم.

حالا اما وقتی عملکرد امیر جدیدی را در «قهرمان» می‌بینیم پی می‌بریم برای ستاره ماندن باید قواعد آن را رعایت کرد. جدیدی پیشنهادهای اغوا کننده زیادی برای حضور در آگهی‌ها هم داشته است. او نپذیرفت و از اعتبار خودش برای درآمد هنگفت، خرج نکرد. جدیدی مثل دیگران می‌توانست چنین کند و در برابر انتقادهای فزاینده، از ستاره‌های خارجی مثال بیاورد. با این حال خود را فریب نداد و از مسیری که تعیین کرده است،خارج نشد.

طبعا عدم بازی در سریال (به‌ویژه اگر باکیفیت باشد) به خودی خود افتخار نیست اما وقتی بدانیم یک بازیگر اهداف بزرگ‌تر در سر دارد، اهمیت کار جلوه‌گر می‌شود. این که حالا جدیدی در جشنواره‌های خارجی مورد تحسین قرار می‌گیرد و زمزمه جایزه اسکار به‌خاطر بازی‌اش در «قهرمان» به گوش می‌رسد، یعنی راهش را درست رفته. در ایران ستاره شدن چندان سخت نیست، اما نسل جدید برخلاف نسل طلایی بازیگران ایران، خیلی زود راه‌شان را گم کرده‌اند.

نه به سریال‌های تلویزیونی
در میان ستاره‌ها، گذر چند نفر به سریال‌های تلویزیونی نیفتاده است. با این حال به سریال‌های خانگی جواب رد نداده‌اند. از جمله بهرام رادان، هدیه تهرانی، الناز شاکردوست و ترانه عیلدوستی. رادان سال‌ها پیشنهادهای مختلف را رد می‌کرد تا این‌که پذیرفت در «رقص روی شیشه» بازی کند. سریال گرفتار حاشیه شد و رادان حالا با «جیران» قصد جبران دارد. درباره هدیه تهرانی این را بگوییم که گزینه اصلی بازی در «کیف انگلیسی» بود اما نپذیرفت.

در دامن سریال‌ها
دسته سوم، ستارگانی هستند که هم در سریال‌های خانگی بازی کرده‌اند و هم تلویزیونی. در این میان برخی چون نوید محمدزاده و مهناز افشار پیش از ستاره شدن در تلویزیون حضور داشته‌اند. به محمدزاده در سریال «سهمی برای دوست» نقشی فرعی (خدمه مسافرخانه) رسید و در شبکه برون مرزی برنامه‌ «دوستان» را اجرا کرد.

در دهه نود ستاره بخت این بازیگر درخشید و تبدیل به چهره‌ای مطرح شد. محمدزاده چند سال در برابر پیشنهادها مقاومت کرد و در نهایت بازیگر سریال خانگی «قورباغه» شد. نوید با حضور در آگهی‌های تبلیغاتی تعجب خیلی‌ها را برانگیخت. محمدرضا گلزار در تلویزیون سریال بازی نکرده اما مجری برنامه «برنده باش» بوده است. او در شبکه خانگی با سریال‌هایی که پذیرفته، عملکرد موفقی از خود به‌جا نگذاشته. شهرت مهتاب کرامتی با اولین سریالی بود که در تلویزیون بازی کرد.

بعد از آن در سینما شهره شد و فقط یک بار گذرش به تلویزیون افتاد. او به سریال‌های خانگی اما نه نمی‌گوید. شهاب حسینی هم در تلویزیون به شهرت رسید و بعد ستاره سینما شد. او در این دوران هم در سریال‌های تلویزیون دیده شد و هم خانگی. نیکی کریمی،لیلا حاتمی و حامد بهداد از جمله ستاره‌هایی هستند که هم در شبکه خانگی و هم در تلویزیون سریال بازی کرده‌اند. نکته مشترک آن‌ها این است که همگی در دوران ستارگی پیشنهاد بازی در سریال را پذیرفتند.

کدخبر: ۴۲۴۵۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر