کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۳۵۸
تاریخ خبر:

‌وضعیت‌ لژیونرهای مهم تیم ملی؛ نیمکت‌نشین، مصدوم و کمرنگ

‌وضعیت‌ لژیونرهای مهم تیم ملی؛ نیمکت‌نشین، مصدوم و کمرنگ

روزنامه هفت صبح|‌ از روز پنجشنبه مرحله مقدماتی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2026 آغاز خواهد شد و تیم ملی در اولین بازی خود میزبان هنگ‌کنگ خواهد بود. 5 روز بعد هم در ازبکستان به مصاف تیم ملی این کشور خواهیم رفت. اما در فاصله دو روز تا اولین بازی، وضعیت لژیونرهای کشورمان اصلا خوب نیست. شرایط مهم‌ترین لژیونرهای‌مان را در هفته‌های اخیر مرور می‌کنیم تا متوجه شویم که اوضاع نگران‌کننده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

مهدی طارمی: او بهترین و موفق‌ترین لژیونر سال‌های اخیر فوتبال ایران است اما این روزها بدترین دوران خود را در این تیم پرتغالی سپری می‌کند. از آخرین گل طارمی برای پورتو حدود 40 روز می‌گذرد و مهاجم ایرانی از ابتدای فصل تنها 3 گل و 3 پاس گل داشته است. او یک پنالتی را هم در لیگ پرتغال از دست داد که باعث شد در بازی لیگ قهرمانان مقابل آنتورپ، پنالتی را بازیکن دیگری بزند. طارمی در هیچ کدام از بازی‌های اخیر تیمش 90 دقیقه در میدان نبوده است. در بازی مقابل استوریل، از دقیقه 65 بیرون رفت و در بازی برابر ویتوریا گیمارش هم فقط 35 دقیقه در زمین بود.

سردار آزمون: با اینکه در تیم ملی نمایش‌های خوبی داشته اما در رم فرصت چندانی برای بازی نداشته است. در این فصل 7 بار برای آ‌اس رم به میدان رفته اما هنوز دقایق حضورش در ترکیب این تیم به 90 دقیقه نرسیده است. او در مجموع فقط 72 دقیقه برای رم بازی کرده و یک گل هم زده است. سردار در بازی مقابل لچه از دقیقه 73 به زمین رفت و توانست در دقیقه 90 گل مساوی تیمش را به ثمر برساند. پیش‌بینی می‌شد در بازی بعدی ژوزه مورینیو بیشتر به او میدان بدهد اما در دربی رم برای لاتزیو او فقط 8 دقیقه فرصت پیدا کرد تا بازی کند.

سامان قدوس: شرایط او در تیم باشگاهی، شباهت زیادی به وضعیت سردار آزمون دارد. قدوس در تیم ملی نسبتا خوب کار کرده اما تا پایان هفته دوازدهم حتی یک بار هم در ترکیب اصلی برایتون قرار نگرفته و مجموع دقایق حضورش در 7 بازی برایتون به 76 دقیقه می‌رسد. سامان در بازی مقابل برنلی 6 دقیقه بازی کرد و گل زیبایی هم زد که جایزه گل‌برتر ماه لیگ‌برتر انگلیس را گرفت اما این گل هم باعث نشد تا سرمربی تیم بیشتر به او اعتماد کند. سامان مقابل چلسی 6 دقیقه و در برابر وستهام یک دقیقه بازی کرد. در بازی آخر مقابل لیورپول هم 18 دقیقه به میدان رفت.

علیرضا جهانبخش: وضعیت او از همه عجیب‌تر است. در حالی که به نظر می‌رسید باید یکی از مهره‌های کلیدی تیم فاینورد باشد اما تبدیل به یک بازیکن ذخیره همیشگی شده است. تا پایان هفته دوازدهم کلا 265 دقیقه برای تیمش بازی کرده، در 4 بازی حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته و در 10 بازی اخیر، فقط یک بار بیشتر از یک نیمه برای فاینورد بازی کرده است. در تمام این مدت هم فقط یک پاس گل داده که به بازی آخر مقابل آ زد آلکمار مربوط می‌شود. در حالی که به نیم‌فصل نزدیک می‌شویم، جهانبخش هنوز نتوانسته در تیمش تبدیل به یک بازیکن مهم و کلیدی شود.

محمد محبی: از نظر دقایق بازی و عملکرد، او بعد از مهدی طارمی موفق‌ترین لژیونر تیم ملی در اروپاست. در تیم روستوف روسیه 990 دقیقه بازی کرده و موفق شده دو گل بزند و 3 پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش بدهد. در 8 بازی آخر، از ابتدا برای تیمش به میدان رفته و عملکرد نسبتا خوبی داشته اما در 3 بازی آخر تاثیری روی گل‌ها نداشته است. ضمن اینکه بازی در روستوف و لیگ روسیه هم خیلی برای او دستاورد مهمی محسوب نمی‌شود و موفقیت خاصی به حساب نمی‌آید و نمی‌توان او را جزو لژیونرهای مهم و اصلی فوتبال ایران در اروپا به حساب آورد.

احسان حاج‌صفی: 11 هفته از شروع لیگ یونان گذشته و حاج‌صفی فقط در 4 بازی برای تیمش به میدان رفته است. البته فقط در یک بازی به دلایل فنی و تشخیص سرمربی روی نیمکت نشست و سایر بازی‌ها را به دلیل مصدومیت از دست داده است. دقایق حضور او در ترکیب تیمش به 317 دقیقه می‌رسد و در لیگ یونان، تاثیری روی گل‌های تیمش نداشته اما در بازی یورولیگ مقابل برایتون یک پاس گل داده است. احسان در 3 بازی اخیر آاک هم مصدوم بوده و کلا از نظر فنی و بدنی در شرایط ایده‌آلی به سر نمی‌برد. این احتمال وجود دارد که در این فیفادی برای تیم ملی بازی نکند.

سعید عزت‌الهی: 8 بازی و 459 دقیقه بازی در ترکیب وایله! پس از چند هفته پرتنش بر‌سر تمدید قرارداد، سرانجام در هفته‌های اخیر به ترکیب اصلی وایله در لیگ دانمارک برگشته است. عزت‌الهی در بیشتر بازی‌های اخیر تیمش فیکس بوده و در این مدت یک گل زده و یک پاس گل دیدنی هم به هم‌تیمی‎اش داده است‌ اما بازی در تیمی که تیم یازدهم جدول 12 تیمی سوپرلیگ دانمارک است و کاندیدای سقوط به لیگ پایین‌تر، خیلی کمکی به او و تیم ملی ایران نخواهد کرد. او در تیمش وضعیت بدی ندارد اما عیار بدنی و فنی او در این لیگ افزایش پیدا نخواهد کرد و خیلی باعث رشدش نخواهد شد.

کدخبر: ۵۴۷۳۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر