کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۶۳۳۲
تاریخ خبر:

وام ۴۸‌میلیون دلاری به کارداشیان برای خرید خانه

روزنامه هفت صبح| کیم کارداشیان، به‌تازگی برای خرید یک عمارت بزرگ 70میلیون دلاری در مالیبو، 48میلیون دلار وام مسکن گرفته است. این عمارت زمانی متعلق به سیندی کرافورد، سوپر مدل معروف بوده و کارداشیان برای خرید آن از مدیر سابق تجاری و بدنام بریتنی اسپیرز یعنی «لو تیلور» کمک گرفته است.

تیلور شرکتی به‌نام تری‌استار دارد که ادعاهای بریتنی اسپیرز را در جریان دعوای حقوقی او و پدرش رد کرده بود. همکاری کارداشیان و تیلور در حالی ادامه دارد که اسپیرز زمانی از نزدیکان کارداشیان محسوب می‌شد. همسایه‌های عمارت بزرگ کارداشیان هم چهره‌های مطرحی مثل سیندی کرافورد که هنوز یک ملک خالی در کنار این خانه دارد، لئوناردو دی کاپریو، نیل دایموند خواننده، مارسی کارسی تهیه‌کننده تلویزیون و مدیر عامل سابق دیزنی یعنی مایکل ایسن هستند.

کارداشیان 42ساله این وام را از یک بانک سرمایه‌گذاری گرفته که برای مشتریان بسیار ثروتمندش، وام‌های بزرگ و سفارشی فراهم می‌کند. هنوز مشخص نیست که چه شرایطی برای دریافت این وام توسط کارداشیان در نظر گرفته شده است، اما به‌طور کلی میانگین نرخ ملی وام مسکن ثابت 30ساله، حدود 56/5درصد است.

این ساختار معادل پرداخت ماهانه بیش از 278هزار دلار برای وام مسکن است، با این حال می‌تواند تحت شرایط مختلف بیشتر یا کمتر از این رقم باشد. این عمارت بالای یک صخره و حدودا 14 مایل دورتر از خانه‌ای است که همسر سابق کارداشیان اخیراً به قیمت 57میلیون دلار در منطقه‌ای منحصربه‌فرد و ساحلی خریده است.

لس‌آنجلس تایمز نوشته است که خرید این خانه در مالیبو، ششمین معامله پرهزینه املاک در جنوب کالیفرنیا در سال 2022 بود. این ملک در دوره‌ای هم متعلق به «ووگ» بوده است. ویلای مالیبو در سال 1944 به سبک مدیترانه‌ای ساخته شده و تا امروز دوبار در دهه 1990 و سال 2016 بازسازی شده است.

مالک قبلی ملک در ماه مارس آن را 5/99میلیون دلار قیمت‌گذاری کرد، اما بعد از مدتی به حدود 90میلیون دلار کاهش داد، با این حال خریداری برای آن پیدا نشد و کارداشیان توانست آن را با کمی بیش از 70میلیون دلار بخرد. این قیمت نشانه‌ای از کاهش قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات در سال گذشته بود.

کارداشیان نباید نگران دید داشتن خانه از بیرون باشد چون این ملک توسط یک دیوار پرچین و دروازه‌ای بلند احاطه شده است. علاوه بر چهار اتاق خواب، یک سالن بدنسازی هم در این عمارت 7500 متری وجود دارد که کارداشیان می‌تواند تمرینات روزانه خود را در آن انجام دهد. اتاق بزرگ خانوادگی این عمارت هم رو به یک پاسیو است که نمایی به سمت دریا دارد. به‌غیر از آن استخر و جکوزی، زمین تنیس بزرگ و یک مسیر اختصاصی ساحلی هم بخش دیگری از امکانات این عمارت دیدنی است.

کدخبر: ۵۰۶۳۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر