کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۵۶۶
تاریخ خبر:

هفت ستاره دیگر از سینمای ایران و شرایط خاص‌شان

روزنامه هفت صبح | هفته قبل درباره هفت چهره ثابت طبقه دوم بازیگران سینما حرف زدیم. سحرقریشی‌، ‌لیلا اوتادی‌، ‌الهام حمیدی‌، ‌ بهنوش بختیاری‌، لیندا کیانی‌، ‌ لیلا بلوکات و نیوشا ضیغمی. امروز به راه پله‌ها رجوع می‌کنیم. بازیگرانی که در میان طبقه اول و دوم سرگردان هستند‌. هفته دیگر به طبقه اول رجوع خواهیم کرد که خودش مراتبی دارد‌. ساکنان آن در جای جای این خانه اقامت دارند‌. و البته که بقیه بازیگران محترم زن در سینمای ایران رادر طبقات دیگر ساختمان جای می‌دهیم و در مورد یکی دو نفر هم راستش دقیقا به بن بست برخورده‌ایم. مثلا آناهیتا نعمتی و یا اندیشه فولادوند. به نظرم این دوبازیگر قابل رده‌بندی نیستند و باید برایشان جایی خارج از عمارت را در نظر گرفت.

یک: شیلا خداداد‌. بازیگر ۴۴‌ساله تهرانی با اعتراض مسعود کیمیایی و در سن ۲۱ سالگی به سینما آمد و با سریال مردم پسند مسافری از هند بسیار محبوب شد و در طول دهه هشتاد یک نفس فیلم بازی کرد و سریال و بر ثروتش اندوخت‌! اواخر دهه هشتادبه آمریکا می‌رود و پنج سال از جریان سینما دور می‌شود. در ۳۸‌سالگی برمی‌گردد و با دکتر زیبایی‌اش ازدواج می‌کند و بچه‌دار می‌شود و دوباره بین فعالیت‌هایش وقفه می‌خورد.

او امتیازات فراوانی برای ورود به طبقه اول و تبدیل به یک ستاره موفق سینمایی را داشت اما جریان زندگی و انتخاب‌هایش او را از این مسیر دور کرد و در مجموع بازیگر بسیار کم کاری است و نشان می‌دهد که نه دغدغه بازیگری را دارد و نه دیگر نیاز مالی‌اش را‌! به نظر می‌رسد بازیگری تم مورد علاقه او نیست. ترجیح می‌دهد بیشتر در فضای مجازی و ایونت‌ها و دابسمش‌های فریبنده‌اش سیر کند. اما او همیشه ظرفیت ستاره شدن را دارد هرچند شاید دیگر کمی‌ دیر شده باشد.

دو: نازنین بیاتی. ۳۲سال دارد و هنوز تازه نفس محسوب می‌شود. او با دربند چهره شد اما در ادامه سینمای تجاری این بازیگر کوچک اندام دلنشین را به سمت خود کشید و خودش هم از بازی در فیلم‌های مدل منوچهرهادی ابایی نداشت. در فضای مجازی بسیار فعال است اما به نظر می‌رسد متواضعانه جایگاه میانه‌ای را برای خود قبول کرده است. هرچند همیشه یکی از گزینه‌های بازی در نقش دختران جوان در فیلم‌های سینماگران معتبر نیز محسوب می‌شود.

سه: بهاره کیان افشار. در نیمه دوم دهه نود به چهره محبوب فضای مجازی بدل شد و یک دوره پرکاری فوق‌العاده را تجربه کرد. از سال ۱۳۹۵ تاامروز در ۱۷ فیلم سینمایی و ۵ سریال نمایش خانگی ظاهر شده است هرچند به ندرت نقش‌های کلیدی را برعهده می‌گیرد‌. می‌شود درآمدش را تخمین زد و میزان شهرتش را اما هرچه هست او هم با کمی‌سختگیری و انتخاب یک ایجنت خوب می‌تواند گاه گداری به طبقه اول ستاره‌ها سرک بکشد. کیان افشار در حال حاضر ۳۶ ساله است.

چهار: بهاره افشاری. طراح لباس ۳۷‌ساله در همین ۱۰سال گذشته در ۱۹فیلم و شش سریال تلویزیونی ظاهر شده است و تازه یکی دو تا فیلم هم تهیه و کارگردانی کرده است. شما می‌توانید متوجه شوید که بازیگری این‌قدر پرکار و محبوب و بدون آنکه حتی یک نقش تاثیرگذار داشته باشد با تکیه بر درآمد فوق‌العاده‌اش‌، نیازی به تلاش بیشتر برای پیدا کردن نقش در فیلم‌های کارگردانان معتبر و یا جاه طلبی‌های هنری پیدا نمی‌کند‌. او مطمئنا ذائقه و سلیقه خوبی در فهم ارزش‌های هنری دارد ولی به جایگاه خود تن داده است‌.

پنج: آناهیتا درگاهی‌. از کشف‌های فرزاد موتمن بود. عروس علی پروین و بعد هم همسر اشکان خطیبی. او هم با ذائقه‌اش در پوشش مشهور شد و به نظر می‌رسید راهی سینمای تجاری شده است اما به شکل قابل توجهی به سمت گروه‌های معتبر‌تر سینمای ایران چرخش کرد و در سریال‌ها و فیلم‌ها نقش‌های چالش برانگیزی را ایفا کرد.

او هنوز در شیوه بازیگری‌اش نقاط ضعف آشکاری دارد و گاه راکورد احساسی را از دست می‌دهد اما به نظر می‌رسد در شیوه بازی‌اش چیزی وجود دارد که موجب گرفتن نقش‌های مهم در سریال‌های پرتماشاگر شده است‌. با رفتن ریحانه پارسا نقش کلیدی‌اش در خوب بد جلف به او رسید و سپس نقش سختی در می‌خواهم زنده بمانم ایفا کرد. بازی در دو فیلم پرفروش قانون مورفی و چشم و گوش بسته کارنامه کوچک او را پربارتر می‌کند. درگاهی ۳۴ساله است.

شش: ساره بیات‌. بازیگر ۴۲ساله سینمای ایران خیلی دیر در این سینما گل کرد و همان ابتدا خودش را وارد طبقه اول ستاره‌ها کرد. درخشش خیره کننده‌اش در جدایی نادر از سیمین راه را برای او هموار ساخته بود‌. در واقع بیات در ۳۲ سالگی بازیگری را در سریال‌های تلویزیونی شروع کرده بود و در گمنامی‌نسبی یک شاه نقش در فیلم فرهادی به دست آورد و کاری کردکه همه آماده ستایش از او بودند. در واقع از سال ۸۹ تا ۹۵ بیات ساکن پایدار طبقه اول است.

با فیلم‌هایی مثل خداحافظی طولانی، ناهید،‌ عادت نمی‌کنیم‌، محمد رسول الله‌، ‌لامپ ۱۰۰۰٫ اما در میانه دهه نود او با منوچهرهادی و محمدرضا گلزار آشنا می‌شود و جاذبه سریال‌های عامه پسند عاشقانه و پول خوب کم زحمت او را با خود می‌برد. پس بازیگر سه سریال عاشقانه و سطحی از منوچهر‌هادی می‌شود و در رحمان ۱۴۰۰ هم بازی می‌کند و خودش رابا سماجت از طبقه اول به راه پله‌ها می‌اندازد و با سرعت درحال حرکت به سمت ساکنین طبقه دوم است.

هفت: شبنم قلی‌خانی. با بازی در مریم مقدس چهره شد و در دهه هشتاد در بی‌نهایت سریال تلویزیونی و فیلم ظاهر شد و طبیعتا به اندازه کافی ثروت اندوخت. سفرش به استرالیا در میان فعالیت‌هایش وقفه انداخت و در برگشت دوباره وارد سینما و تلویزیون شد‌. در واقع بین سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ در هیچ فیلم سینمایی ظاهر نشد و از سال ۹۸ فعالیت‌هایش دوباره اوج گرفته .

و در سال ۱۳۹۹ در سه فیلم بازی کرد که هر سه به سینمای بازاری تعلق دارند. تکخال‌، ‌ هرماس و حرف آخر. همبازی سحرقریشی و بهنوش بختیاری و فریبا کوثری و پوریا پورسرخ و علیرام نورایی و…در همین سه سال اخیر در چهار یا پنج مجموعه تلویزیونی هم ظاهر شده است‌. او بعید است حوصله و کشش تلاش برای حضور در طبقه اول را داشته باشد‌. شهرت و ثروت فعلی او را راضی خواهد کرد. قلی‌خانی ۴۴ ساله است‌.

کدخبر: ۴۱۴۵۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر