کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۲۶۷۹
تاریخ خبر:

هشدارهای تند و تیز ایران‌ به اسرائیل

روزنامه هفت صبح| شنبه‌شب پایگاه خبری آکسیوس با انتشار خبری مدعی شد ایران روز شنبه با ارسال پیام غیرمستقیم به اسرائیل تاکید کرد که خواهان تشدید بیشتر تنش در جنگ حماس و اسرائیل نیست، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، ناچار به مداخله خواهد بود. آنطور که این رسانه نوشت پیام ایران از طریق سازمان ملل به اسرائیل فرستاده شده.

این در حالی است که دولت بایدن در تلاش برای بازداشتن ایران و حزب‌الله لبنان از پیوستن به جنگ است. به نوشته آکسیوس، حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در بیروت با تور وینسلاند، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه دیدار کرده و این موضوعات را به گوش مقامات بین‌المللی رسانده است. در این دیدار وینسلاند از امیرعبداللهیان خواست کمک کند تا از سرایت درگیری در غزه و اسرائیل به منطقه گسترده‌تر در خاورمیانه جلوگیری کند. همزمان دیگر مقامات ایرانی هم تلویحا هشدارهای امیرعبداللهیان را تکرار کردند.

‌ایران می‌خواهد به غزه کمک کند
به گفته نشریه‌های غربی وزیرخارجه کشورمان در بیروت با تور وینسلاند، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه دیدار کرده. بر اساس این گزارش امیرعبداللهیان گفته ایران نمی‌خواهد درگیری به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و می‌خواهد به آزادی غیرنظامیانی که در غزه توسط حماس گروگان گرفته شده‌اند، کمک کند. اما او تاکید کرد که ایران خطوط قرمز خود را دارد.

به نوشته آکسیوس، اگر عملیات نظامی اسرائیل ادامه پیدا کند و به‌ویژه اگر اسرائیل به‌وعده خود مبنی بر حمله زمینی به غزه عمل کند، ایران باید پاسخ دهد. بر‌اساس گزارش آکسیوس وینسلاند پس از دیدار با امیرعبداللهیان با مشاور امنیت ملی اسرائیل و دیگر مقامات تماس گرفت و پیام ایران را ابلاغ کرد. دفتر وینسلاند تایید کرد که او روز شنبه با امیرعبداللهیان دیدار کرده و گفت که آنها درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی گروگان‌ها، کاهش تنش و جلوگیری از سرایت درگیری به منطقه گفت‌وگو کردند.

همزمان نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه نوشت «اگر جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل فورا متوقف نشود، وضعیت ممکن است از کنترل خارج شود و پیامدهای وسیعی داشته باشد.» این نمایندگی در پستی در شبکه اجتماعی اکس یا همان توئیتر گفت که اگر این اتفاق بیفتد «مسئولیت آن به‌عهده سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهایی است که شورا را به سوی یک بن‌بست هدایت می‌کنند.»

روز یکشنبه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس به احتمال ایجاد یک جبهه جنگی جدید در مرز رژیم صهیونیستی-لبنان اشاره کرد و مدعی شد: نمی‌توانیم این احتمال را رد کنیم که ممکن است ایران به‌نوعی به‌طور مستقیم در این درگیری‌ها ورود کند. ما باید برای هر احتمالی آماده باشیم.

ساعتی قبل از انتشار گزارش آکسیوس و در روز شنبه حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری خود در لبنان در هشداری به اسرائیل گفت: «بر‌اساس درکم از واقعیت‌های مقاومت به جنایتکاران جنگی و حامیان آنها در منطقه هشدار می‌دهم تا دیر نشده جنایت‌های جنگی خود را متوقف کنند و شاید تا ساعات دیگر دیر شود.»

حسین امیرعبداللهیان یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره هم تاکید کرد که اگر توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه انجام نشود، گسترش جبهه‌های جنگ بعید نخواهد بود و احتمال این امر هر لحظه بیشتر می‌شود. به رژیم صهیونیستی از طریق حامیانش اعلام کردیم که اگر جنایت‌هایش در غزه متوقف نشود، فردا دیر خواهد بود. دیپلمات ارشد ایران همچنین هشدار داد: ایران نمی‌تواند نسبت به این وضع تماشاچی باشد.

‌ایران خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل شد
ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه در گفت‌وگو با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون گفت: اگر جنایات رژیم صهیونیستی از‌جمله کشتار مردم و محاصره غزه، متوقف نشود وضعیت پیچیده می‌شود و صحنه توسعه پیدا می‌کند. او قبل از این در روز شنبه خواستار توقف نسل‌کشی در باریکه غزه شده بود.

کدخبر: ۵۴۲۶۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    مداخله بشه قال اسرائیل کنده شه بره دیگه، پیغام پسغام نداره! پس چجوری نابود بشه؟ با مرگ بر اسرائیل؟!

  • _user_1560694797

    بیخیال بابا الکی ما رو وارد جنگ نکنید یه لشگر از بچه های خودتون درست کتید و بفرس تید