کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۰۵۰۵
تاریخ خبر:

هزینه‌ کلاس‌های آنلاین در دوران شیوع کرونا

روزنامه هفت صبح، مهدی یوسفی | ‌شیوع ویروس کرونا و گسترش استفاده از آموزش‌های مجازی، بازار کلاس‌های غیرحضوری و آنلاین را رونق داده است. کلاس‌هایی که صرفا با داشتن یک اینترنت نسبتا پرسرعت، یک لپ‌تاپ یا گوشی موبایل تشکیل می‌شوند. با یک جست‌وجوی ساده، متوجه انبوه آگهی‌ها در حوزه آموزش آنلاین زبان، نرم افزارهای تخصصی، کلاس‌های موسیقی و… می‌شویم.

اگر برای‌ شما آموزش در منزل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا مهم است یا شرکت در کلاس‌های آنلاین را به اتلاف وقت در ترافیک و مراجعه به آموزشگاه‌ها ترجیح می‌دهید، کلاس‌های آنلاین می‌توانند گزینه‌های ایده‌آلی باشند. در حال حاضر کلاس‌های زبان کودکان و سطح مبتدی در بازه قیمت ۶۰ تا ۸۰هزارتومان و در سطح پیشرفته برای آمادگی شرکت در آزمون‌های آیلتس و تافل در بازه قیمت ۱۵۰ تا۳۰۰هزار تومان برای هرجلسه یک ساعت و نیمه برگزار می‌شود.

کلاس‎‌های آموزش نرم‎افزار فتوشاپ برای ۱۰جلسه ۸۰۰هزارتومان و همچنین تدوین و ویرایش فیلم با نرم‌افزار پریمر برای ۱۲جلسه یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان ارائه شده است. آموزش سازهای موسیقی سنتی، تار، سه‌تار، سنتور، تنبک و دف برای ۱۰ جلسه آنلاین ۵۰۰ هزارتومان قیمت گذاری شده است و سازهای کلاسیک ویولن و گیتار برای ۱۰ جلسه ۴۵۰ هزار تومان .

آموزش پیانو هم ۶۰۰هزار تومان برای ۱۰جلسه آگهی شده است. کلاس‌های ورزشی یوگا، TRX و همچنین تمرین با وزن بدن برای هشت جلسه ۱۱۰هزار تومان، تمرینات پیلاتس ۹جلسه ۱۳۰ هزار تومان و هشت جلسه آنلاین ورزش زومبا هم ۳۱۰هزار تومان تعیین شده است.

*** کلاس‌های آنلاین آموزش زبان
آموزش زبان پر رونق‌ترین کلاس‌ آموزش آنلاین است. با بررسی اپلیکیشن‌ها و سایت‌های معرفی استاد با سیل انبوه آگهی‌های آموزش آنلاین زبان مواجه می‌شویم. تنوع سطوح آموزشی در تعیین قیمت کلاس‌های آموزش زبان فاکتور مهمی است که قیمت این کلاس‌ها بر مبنای آن تعیین می‌شود. این کلاس‌ها از حدود قیمت ۶۰هزارتومان برای هر کلاس یک ساعت و نیمه شروع شده و به کلاس‌های چندصدهزار تومانی ختم می‌شود.

به‌عنوان مثال در یکی از آگهی‌ها آموزش زبان انگلیسی صفر تا ۱۰۰ ویژه امتحانات مقاطع تحصیلی را جلسه‌ای ۸۰هزار تومان اعلام کرده است. تعدد بالای آگهی‌ها برای آموزش زبان ویژه امتحانات نشان می‌دهد این کلاس‌ها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. آموزش زبان ویژه کودکان و نوجوانان به ازای هر جلسه ۸۰هزار تومان اعلام شده است. آموزش زبان در سطوح متوسط بر مبنای آموزش کتاب‌های American English File هم حدود قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار تومان را به خود اختصاص داده است.

کلاس‌های پیشرفته زبان جهت شرکت در دوره‌های آیلتس و تافل از جمله کلاس‌های محبوب آموزش زبان است که متقاضیان بسیاری دارد. قانون عرضه و تقاضا موجب شده است به علت تقاضای بالای این کلاس‌ها آگهی‌های آموزش آن نیز از تعداد بالایی برخوردار باشد. این کلاس‌ها برای هر ساعت آموزش رقمی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان بر اساس رزومه استاد و شیوه تدریس تعیین شده است.

آموزش زبان در این دوره‌ها چهار محور اصلی صحبت کردن، خواندن، نوشتن و شنیدن را به صورت تخصصی جهت آمادگی برای شرکت در آزمون‌های مورد اشاره در بر می‌گیرد. در یکی از آگهی‌ها آموزش زبان در سطح پیشرفته به ازای هرجلسه آموزش زبان مبلغ ۳۰۰هزارتومان را تعیین کرده است. کلاس‌های آموزش مکالمه انگلیسی هم در یکی از آگهی‌ها به قیمت ۲۵۰هزار تومان به ازای هر جلسه ثبت شده است.

در میان آگهی‌ها خلاقیت‌های مدرسین زبان هم به چشم می‌خورد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آموزش با استفاده از موسیقی، تئاتر و … اشاره کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد برگزاری این جلسات به صورت حضوری رقمی حدود ۲۰درصد را به قیمت آن اضافه می‌کند. اما برای کم شدن هزینه‌ها می‌توان از دوره‌های گروهی آموزشگاه‌های زبان هم استفاده کرد.

*** کلاس‌های آموزش نرم‌افزارهای تخصصی
آموزش نرم‌افزارهای تخصصی بازار داغی دارد و از کلاس‌های آنلاین محبوب است، دوره‌های آموزش مهارت‌های کامپیوتری مانند مهارت‌های برنامه‌نویسی پیشرفته، کلاس‌های تخصصی آموزش فتوشاپ، تدوین فیلم و افتر افکت و… با توجه به نیاز بازار کار و البته نیاز نداشتن به مهارت خاص دانشگاهی بسیار محبوب است و در بین متقاضیان کار مشتری بسیاری دارد.

در یکی از آگهی‌ها صفرتاصد آموزش فتوشاپ از جمله یادگیری استفاده از تمام ابزارهای فتوشاپ، ویرایش و اصلاح رنگ تصاویر، روتوش تصاویر، مونتاژ و ترکیب تصاویر، طراحی تراکت و کارت ویزیت را در١٠جلسه آموزشی و یک جلسه رفع اشکال ۸۰۰هزار تومان تعیین کرده است. در بسیاری از آگهی‌های آموزش فتوشاب تضمین ارائه کار پس از پایان دوره نیز به چشم می‌خورد. با توجه به گسترش استفاده از امکانات فتوشاپ در تولید محتوا برای تبلیغات در حوزه‌های مختلف، عرضه و تقاضا برای آموزش این نرم‌افزار نیز بالاست.

یکی دیگر از کلاس‌های آموزشی پرطرفدار تدوین فیلم است. درآگهی‌ها صفر تا ۱۰۰آموزش نرم‌افزار پریمیر از جمله تدوین، صداگذاری، کار با پرده سبز، اصلاح رنگ، ساخت تیزر و ویدئوهای کوتاه در ۱۲جلسه در حدود قیمت یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان ارائه شده است. با توجه به بازار کار نسبتا خوب تدوین فیلم این دوره‌ها هم از پر طرفداران بازار آموزش آنلاین نرم‌افزارهای تخصصی به شمار می‌رود. دوره آموزشی نرم‌افزار میکس و مونتاژ ادیوس هم که یکی دیگر از نرم‌افزارهای پرطرفدار تدوین فیلم است برای شش جلسه فشرده یک ساعت و نیمه، ۸۵۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

آموزش برنامه‌نویسی هم با توجه به بازار کار خوب این رشته متقاضیان خاص خود را دارد. یکی از آگهی‌ها آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت را مبلغ ۱۸۰هزارتومان بابت هر جلسه آنلاین تعیین کرده است که شامل آموزش کلیه مباحث HTML, CSS, Javascript, jQuery, Ajax, bootstrap 4 می‌شود. با توجه به اینکه برای این دوره ۱۵جلسه پیش‌بینی شده است هزینه کل دوره دو میلیون و ۸۵۰هزار تومان می‌شود.

*** کلاس‌های آموزش موسیقی
آموزش آنلاین موسیقی از طریق تماس تصویری در واتساپ برگزار می‌شود. هنرجویان موسیقی می‌توانند در منزل، به وسیله رایانه شخصی یا گوشی هوشمند، در کلاس‌ها حضور پیدا کنند. که با توجه به شرایط کنونی باعث شده است کلاس‌های آنلاین موسیقی طرفداران ویژه خود را پیدا کنند. با جست‌وجو در خصوص کلاس‌های آنلاین موسیقی تعداد زیادی از آموزشگاه‌های موسیقی را می‌بینیم که برای دوره‌های آنلاین آگهی ارائه کردند.

آگهی آموزش ویولن برای ۱۰جلسه آنلاین ۴۵۰هزار تومان ارائه شده است. در توضیح آن نیز ذکر شده است که در این کلاس هنرجو به گونه‌ای تربیت می‌شود که علاوه بر صحیح و ژوست نواختن قطعات بتواند آرتیکولاسیون آن را نیز به خوبی اجرا نماید. آموزش گیتار هم برای ۱۰جلسه آنلاین ۴۵۰هزار تومان تعیین قیمت شده است که در آن آموزش با شیوه‌های تدریس به صورت پاپ و کلاسیک ارائه می‌گردد.

آموزش تار و سه تار با محوریت آموزش ردیف نوازی به شیوه اساتید برجسته، آموزش تصنیف، پیش درآمد و چهار مضراب در قالب ریتم‌های مختلف برای قوی شدن درک ریتم هنرجویان در اوزان ساده، ترکیبی و لنگ برای ۱۰جلسه آنلاین ۵۰۰هزار تومان ارائه شده است. تنبک، سنتور و دف از سازهای سنتی محبوب بین هنرجویان موسیقی است که برای آموزش آنها هم رقم ۵۰۰هزار تومان در ۱۰جلسه آنلاین ارائه شده است.

برای آموزش تنبک از فراگیری ریتم‌های مختلف ساده، ترکیبی، لنگ با اتودهای مربوطه و فرم‌های متنوع در این دوره اشاره شده است. در آموزش دف هم تمرینات تخصصی تکنیک‌های دف و تمرینات اتود و قوی شدن دست در تکنیک‌های مختلف، اجرای ریتم‌های مختلف با تمپوهای متفاوت برای تقویت درک ریتم اشاره شده است.

در حوزه موسیقی کلاسیک نیز آموزش پیانو هنرجویان بسیاری دارد که آگهی‌های آموزشی برای این ساز رقم ۶۰۰هزار تومان به ازای ۱۰جلسه را نشان می‌دهد. که البته با توجه به قیمت بالای پیانو شروع فراگیری این ساز برای هنرجویان مبتدی و علاقه‌مند به آن این روزها کمی سخت و دشوار شده است.

*** کلاس‌های آنلاین ورزشی
کلاس‌های آنلاین ورزشی به‌تازگی در لیست کلاس‌های آنلاین قرار گرفته‌اند و با استقبال خوبی روبه‌رو شد‌ه‌اند. باشگاه رفتن برای افراد، سختی‌های خاص خود را دارد. شروع به ورزش کردن یکی از همان مواردی است که می‌گویند از شنبه آینده باید شروع شود و عموما نمی‌شود. حالا می‌توان ورزش را با کلاس‌های آنلاین به خانه برد، جذاب نیست؟

کلاس‌های ورزشی آنلاین در تمام دنیا با شیوع ویروس کرونا رواج پیدا کرده و افراد زیادی با استفاده از روش‌های متفاوت مانند اپلیکیشن‌های ورزشی، کانال‌ یوتیوب، صفحات اینستاگرام و… مشغول ورزش آنلاین در خانه یا هر محل دیگری هستند. کلاس مجازی ورزش مزایای خاصی دارد، حضور در این کلاس مستلزم رفت و آمد نیست و نیاز ندارد که شما به باشگاه بروید، بنابراین اگر در یک کلانشهر زندگی می‌کنید، ساعت‌ها در ترافیک و آلودگی هوا نخواهید ماند.

مزیت‌ دیگر شرکت در کلاس ورزشی آنلاین این است که می‌توانید به صورت گروهی همراه اعضای خانواده یا دوستان در کنار هم تمرین کنید. در آگهی‌های مربوط به کلاس‌های ورزشی آنلاین برای ۹جلسه ۵۰دقیقه‌ای آموزش تمرینات پیلاتس در بستر اینستاگرام ۱۲۰هزارتومان شهریه تعیین شده است. یکی دیگر از آگهی‌ها هشت جلسه آموزش یوگا، TRX و همچنین Functional، تمرین با وزن بدن را ۱۱۰هزار تومان تعیین کرده است.

این دوره‌های یک‌ماهه در بستر واتساپ برگزار خواهد شد. کلاس‌های ورزشی آنلاین رشته هاتایوگا برای هشت جلسه مبلغ ۵۰۰هزار تومان آگهی شده است. رشته زومبا که از آن به عنوان ورزشی شاد، ریتمیک و پرطرفدار برگرفته از انواع حرکت‌های موزون کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین یاد می‌شود ضمن کالری سوزی بالا، موجب جلوگیری از تجمع چربی در زیر بازوها، پاها و شکم شده و آن‌ها را سفت و قوی خواهد کرد که همین موجب تقاضای بالای آن شده است.

هشت جلسه کلاس آنلاین ورزش زومبا مبلغ ۳۱۰هزارتومان آگهی شده است و لوازم مورد نیاز برای آن هم محدود به کفش و لباس مناسب به همراه یک بطری آب یاد شده است که به همین علت این ورزش را در زمره یکی از ورزش‌های ارزان قیمت قرار داده است.

کدخبر: ۳۷۰۵۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر