کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۳۰۵۲
تاریخ خبر:

هزینه‌های‌ ‌سفر ‌به مقاصد گردشگری محبوب در پاییز و زمستان‌

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| دمای هوا رفته رفته رو به سردی می‌رود. تا چشم روی هم بگذارید، موقع نفس‌ کشیدن، می‌توان بخاری که از دهانتان بیرون می‌زند را دید. سرما به‌معنی تغییر ذائقه گردشگران است. نقاطی که قبلا از ترس گرما، کسی جرات پا گذاشتن به آنها را نداشت،‌ در نیمه دوم سال دوباره محبوبیت خود را به‌‌دست می‌آورند. در داخل کشور، هتل‌ها،‌مهمان‌سراها و اقامتگاه‌های بومگردی نقاطی مانند قشم، چابهار و هرمز و حتی یزد و کرمان رونق می‌گیرند.

در اطراف دوبی دوباره روی مسافران و گردشگران ایرانی را می‌بیند و بعضی‌ها که استطاعت مالی دارند، راه شرق آسیا و نقاطی مانند بالی و مالزی و پاتایا را در پیش می‌گیرند. همه این سفرها هزینه دارند؛ چیزی بین 2.5 تا 90 میلیون تومان. برای همین نمی‌توانید به بهانه پول از زیربار سفر شانه خالی کنید. کافی است چشم‌هایتان را ببندید و تصمیم بگیرید در فصل سرد سال 1401، قرار است با دل خوش و تنی سالم کجا را سیاحت کنید!

‌سفر به کیش، قشم و چابهار
سفر به جزایر کیش، قشم و چابهار با فروکش کردن گرما، رونق پیدا می‌کند. برای سه شب و چهار روز سفر هوایی به کیش و اقامت در هتل هلیا، می‌توانید تور به قیمت سه میلیون و 950 هزار تومان بخرید. این قیمت برای اتاق دوتخته است و اقامت در اتاق یک‌تخته چهار میلیون و 800 هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. هتل هلیا سه‌ستاره است. مسافرانی که هتل چهار ستاره مریم را انتخاب می‌کنند، هتل مریم برای همین مدت اقامت در اتاق دوتخته باید مبلغ چهار میلیون و 300 هزار تومان و برای اقامت در اتاق یک‌تخته مبلغ پنج میلیون و 450 هزار تومان پرداخت کنند.

تور کیش به‌صورت دو روز و سه‌شب هم برگزار می‌شود. در این صورت برای اقامت در اتاق دوتخته هتل سیمرغ چهار ستاره، به سه میلیون و 700 هزار تومان و برای اقامت در اتاق یک‌تخته به پرداخت مبلغ چهار میلیون و ۱۸۰ هزار تومان نیاز دارید. یک تور دیگر هم مسافران خود را به هتل داریوش می‌برد و از آنها برای همین مدت اقامت در اتاق استاندارد رو به باغ با دو‌تختخواب مبلغ پنج میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و به‌شرط اقامت در اتاق یک‌تخته از همین نوع هفت میلیون و ۱۹۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

جزیره قشم و چابهار، رقیب کیش هستند. برای دو شب سفر رفت و برگشت هوایی به درگهان قشم و اقامت در هتل پرشین گلف به پرداخت سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیاز دارید. سه‌ شب اقامت سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و چهار شب اقامت سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان هزینه دارد. در هتل شهریار می‌توانید برای دو شب اقامت سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، برای سه شب اقامت مبلغ چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای چهار شب اقامت مبلغ چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هزینه بپردازید.

قیمت تور گردشگری به جزیره چابهار برای سه شب سفر رفت و برگشت هوایی و اقامت در هتل شاهان مبلغ سه‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای چهار شب اقامت مبلغ سه‌میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خواهد بود. مسافرانی که هتل لیپار را انتخاب می‌کنند برای سه شب اقامت مبلغ چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و برای چهار شب اقامت مبلغ هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند. شهرهای اصفهان و یزد در کویر مرکزی ایران هم می‌توانند در آستانه رسیدن فصل سرما، جزو انتخاب‌ها باشند. برای سه‌شب اقامت در هتل جمشید اصفهان و بلیت رفت‌وبرگشت هوایی به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نیاز دارید. هتل جمشید دوستاره است.

قیمت همین تور به‌شرط اقامت در هتل پنج ستاره عباسی به پنج میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد. سفر به یزد در قالب تور به‌‌مدت سه شب، سفر هوایی و اقامت در هتل چهار ستاره مشیرالممالک، سه‌میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. در حالی که سفر رفت و برگشت زمینی و همین مدت اقامت در همین هتل، هزینه را به سه‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش می‌دهد. اگر هتل صفائیه یزد را برای سه شب اقامت انتخاب کنید باید سه‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سفر هوایی و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای سفر زمینی کنار بگذارید.

سفر به دوبی، استانبول، همین دور‌و‌بر
دوبی با هوای شرجی و گرم بهترین گزینه برای فرار از سرماست البته به این شرط که از عهده پرداخت هزینه 15 تا 28 میلیون تومانی هزینه سفر به دوبی و اقامت در هتل‌های سه و چهار ستاره بربیایید. همین الان یک موسسه گردشگری، به مشتریان خود توصیه می‌کند برای چهار شب سفر رفت و برگشت هوایی به دوبی و اقامت در هتل چهار ستاره Rose Rayhaan by Rotana ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پول پرداخت کنند. این هزینه اتاق دوتخته است وگرنه اقامت در اتاق یک‌تخته برایتان ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان آب می‌خورد. هزینه‌ها در هتل سه ستاره Royal Continental کاهش پیدا می‌کند. البته کمی! مثلا برای همین مدت اقامت در اتاق دو تخته باید ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بپردازید و برای اقامت در اتاق یک‌تخته ۲۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هزینه کنید.

کوش آداسی دو فصل متفاوت سفر دارد؛ اولی در اواخر بهار و دومی اوایل پاییز. اگر دنبال سفری ارزان‌ و مکان‌های خلوت‌تر در این شهر هستید، بهتر است سفر خود را متناسب با شرایط آب‌و‌هوایی فصل زمستان برنامه‌ریزی کنید. در حال حاضر تورهایی که مسافران را از ایران به کوش آداسی می‌برند برای پنج شب سفر رفت و برگشت هوایی به کوش آداسی و اقامت در هتل پنج ستاره club marvy قیمت اتاق دو تخته را ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند و اگر کسی بخواهد تک و تنها به اکتشاف کوش آداسی برود، باید بابت اقامت در اتاق یک‌تخته همین هتل ۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه بپردازد.

برای کاهش قیمت می‌توان روی هتل‌هایی با ستاره‌‌های کمتر حساب باز کرد. توری که مسافران خود را به هتل سه ستارهPaloma Pasha Resort می‌برد، برای همین مدت اقامت، بابت اتاق دوتخته مبلغ ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و بابت اتاق یک‌تخته ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. اگر هدف از سفر، تنها ماندن در هتل و خستگی درکردن باشد، آنتالیا گزینه بدی نیست. این گزینه به کسانی توصیه می‌شود که قبلا استانبول را سیاحت کرده‌‌اند.

قیمت تور گردشگری برای شش شب سفر رفت و برگشت هوایی به آنتالیا و اقامت در هتل پنج ستاره Sherwood Exclusive Lara به شرط اقامت در اتاق دو تخته، ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است و همین تور به شرط اقامت در اتاق یک‌تخته به ۴۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌رسد. مسافرانی که هتل چهار ستاره Crystal Waterworld را انتخاب کنند برای همین مدت اقامت در اتاق دو تخته باید مبلغ ۱۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و برای اقامت در اتاق یک تخته باید مبلغ ۳۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بپردازند. تا از ترکیه دور نشده‌ایم، نگاهی هم به قیمت تورهای استانبول بیندازیم.

شب‌های میدان تقسیم الان کمی سرد است اما بعضی‌ها اعتقاد دارند به‌خلوتی‌‌اش می‌ارزد. اگر تصمیم‌تان را گرفته باشید، می‌‌توانید برای سه شب و چهار روز سفر رفت و برگشت هوایی به استانبول و اقامت در اتاق دو تخته هتل Swissotel The Bosphorus مبلغ ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و برای اقامت در اتاق یک‌تخته مبلغ ۴۰ میلیون تومان بپردازید.هتل Fraser Palace سه‌ستاره است و انتخاب آن می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های شما شود. اگر این تور را انتخاب کنید برای سه‌شب و چهار روز اقامت، هزینه اتاق دوتخته به مبلغ ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان می‌رسد و اگر در اتاق یک‌تخته اقامت کنید باید ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بپردازید.

برای رسیدن به گرجستان باید از کوه‌‌ها گذر کرد. در نگاه اول سرد به‌نظر می‌رسد اما اگر تفلیس و باتومی را پشت سربگذاریم و به سواحل دریای سیاه برسیم، ساحلی دیدنی در انتظارمان است. برای چهار شب سفر رفت و برگشت هوایی به تفلیس گرجستان و اقامت در هتل پنج ستاره The Biltmore باید ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه کنید. این عدد به‌شرط اقامت در اتاق دوتخته است. سفر تنهایی این بدی را دارد که قیمت را تا ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌دهد. اگر اقامت در هتل سه ستاره Iveria Inn را انتخاب کنید، می‌توانید بابت همین مدت و اقامت در اتاق دوتخته مبلغ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بابت قیمت اتاق یک‌تخته مبلغ ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پول بپردازید.

‌سفر به آسیای شرقی؛ بالی، مالزی و احتمالا پاتایا
اندونزی کشوری متشکل از چند جزیره است؛ جزیره بالی یکی از گران‌ترین انتخاب‌ها خواهد بود. به‌عنوان مثال برای هفت شب سفر رفت و برگشت هوایی به بالی اندونزی و اقامت در هتل پنج ستاره The Laguna و اقامت در اتاق دو تخته باید مبلغ ۶۱ میلیون تومان ناقابل پول پرداخت کنید. قیمت همین تور به شرط اقامت در اتاق یک تخته به مبلغ ۸۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌رسد. یک تور دیگر از ایران مسافران خود را به بالی می‌برد و در هتل Kuta Paradiso مستقر می‌کند.

مدت این سفر هفت شب است و برای اقامت در اتاق دو تخته هزینه می‌شود به عبارتی ۴۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان. برای اقامت در اتاق یک تخته هم باید ۵۴ میلیون تومان پول پرداخت کنید. کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی به دلیل ترکیب فرهنگ‌های مختلف هندی، چینی، مالایی و غربی بین گردشگران محبوبیت دارد. تور هفت شبه سفر رفت و برگشت هوایی به کوالالامپور و اقامت در هتل پنج ستاره Jw Marriott به شرط اقامت در اتاق دو تخته برای ایرانی‌ها ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

اگر تنها به این سفر بروید و در اتاق یک‌تخته اقامت کنید، قیمت تور به ۷۹ میلیون تومان می‌رسد. برای کاهش هزینه سفر می‌توان به اقامت در هتل چهار ستاره Impiana Klcc فکر کرد که به شرط اقامت در اتاق دوتخته قیمت تمام شده تور، 50 میلیون و 100 هزار تومان می‌شود. اگر اقامت در اتاق یک‌تخته را انتخاب کنید، قیمت تور به 56 میلیون و 800 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.سنگاپور، کمی آنطرف‌تر منتظر گردشگران ایرانی است که برای هشت روز سفر رفت و برگشت هوایی به سنگاپور و اقامت در هتل سه ستاره Fragrance، 40 میلیون و 400 هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند.

این قیمت تور برای اقامت در اتاق دوتخته است و اگر خودتان تنها باشید، باید بابت اقامت در اتاق یک‌تخته 54 میلیون و 600 هزار تومان پول بپردازید. همین تور بعضی مسافران خود را به هتل پنج ستارهSheraton Towers می‌برد و از آنها بابت همین مدت اقامت در اتاق دو تخته ۵۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. مسافرانی که اتاق یک تخته را انتخاب می‌کنند، باید بابت خرید تور ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه بپردازند.

جزیره پاتایا مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است. تور پاتایا معمولا هشت روزه برگزار می‌شود و اگر اقامت در هتل سه‌ستارهKokotel Pattaya را انتخاب کنید بابت اتاق دو تخته باید مبلغ ۲۷ میلیون تومان پول پرداخت کنید. همین تور به کسانی که خواستار اقامت در اتاق یک‌تخته هستند، ۲۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. مسافران همچنین می‌توانند اقامت در هتل چهار ستاره A-one Star را انتخاب کنند و برای هشت شب اقامت در اتاق دوتخته ۲۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و به شرط اقامت در اتاق یک تخته، ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت کنند.

کدخبر: ۴۸۳۰۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر