کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۰۷۶
تاریخ خبر:

هرآنچه باید از برادرزاده جنجالی ترامپ بدانید

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: مری ترامپ یکی از اعضای خانواده رئیس‌جمهور آمریکاست. او عمویش را خطرناک‌ترین مرد جهان می‌داند. او روانشناس بالینی است و در کنار اینکه از رازهای خانوادگی پرده برمی‌دارد، تلاش دارد تا در این کتاب توضیح دهد که چرا ترامپ موجودی منحرف و گمراه است. او که در گفت‌وگویی با ای‌بی‌سی‌نیوز، خواهان استعفای رئیس‌جمهور آمریکا شده، می‌نویسد: عمویم به‌خاطر مسائل عمیقی که در خانواده‌مان وجود داشته، گمراه و منحرف شده است؛ مسائل و مشکلاتی که او را کاملا ناتوان از رهبری این کشور کرده است و این مسئله که به او اجازه دهیم همین راه را ادامه دهد، بسیار خطرناک است.

* دو: هنوز کسی نمی‌تواند بگوید آنچه مری ترامپ در کتابش نوشته، تماما واقعیت دارد یا یک بازی برای فروش بیشتر کتاب است. اما تا همان اندازه‌ای که از این کتاب در رسانه‌ها منتشر شده، نشان می‌دهد که سرنوشت ترامپ‌ها همه عناصر لازم را برای پرفروش‌کردن یک کتاب دارد. مری در بخشی از این کتاب پنبه خانواده پدری‌اش را اینطور می‌زند: فِرِد ترامپ، پدربزرگم و پدر دونالد ترامپ یک جامعه‌ستیز بود که سال‌ها رفتار نادرست او باعث شکل‌گیری خلق و خوی و رفتار کنونی دونالد ترامپ شده است.

* سه: اگر می‌پرسید که چرا این زن میانسال تحصیل‌کرده و خوش‌لباس به یکباره مقابل عموی رئیس‌جمهورش درآمده و همه کینه‌های خانوادگی را روی داریه ریخته است، باید بگوییم که ماجرا به زمان مرگ پدر دونالد ترامپ برمی‌گردد. در آن زمان دعوایی بر سر ارثیه میان اعضای خانواده درمی‌گیرد. مری و برادرش که پدرشان را در جوانی از دست داده‌اند، یک‌طرف این دعوا و روبه‌روی دونالد بوده‌اند.

* چهار: مری ترامپ می‌گوید: اگر دونالد ترامپ برای دور دوم رئیس‌جمهور شود، این پایان دموکراسی آمریکا خواهد بود. احتمالا میلیون‌ها و شاید میلیاردها نفر در جهان با این حرف مری موافق باشند. تصویری که او از عمویش می‌سازد، عمیقا خطرناک است. چه کسی می‌خواهد مردی طردشده، خودشیفته و نامتعادل چهارسال دیگر هم ریاست آمریکا را در دست داشته باشد؟ خانواده ترامپ می‌گویند، این زن به رازداری اعتقادی ندارد و هرچند توافق‌نامه رازداری را امضا کرده اما به آن پایبند نبوده است. عدم محبوبیت ترامپ در کشورش اینجا به کمک مری آمده و دادگاهی در این کشور برخلاف شکایت‌های خانواده، رای به انتشار کتاب داده است تا آبروی باقی‌مانده ترامپ این‌بار به‌دست کسی از خون خودش بریزد.

* پنج: در بخشی از کتاب مری می‌نویسد که پدربزرگش با پدرش، که پسر ارشد او بود، رفتاری سختگیرانه داشت و می‌خواست پس از او اداره شرکت خانوادگی فعال در زمینه ساختمان‌سازی را برعهده بگیرد. اما از آنجا که پدر مری ترامپ از اداره شرکت ناتوان ماند، پدربزرگش چاره‌ای نداشت مگر اینکه شرکت را به پسر دومش، دونالد بسپارد. پدر مری الکلی بوده و در جوانی به همین دلیل جان خود را از دست داده است. شاید این کینه قدیمی ‌است که دختر برادر رئیس‌جمهور آمریکا را وادار می‌کند تا بگوید: من می‌خواستم ترامپ را سرنگون کنم. این موضوع را او در بخشی می‌نویسد که مربوط به زمانی است که اسناد مالیاتی دونالد ترامپ را به خبرنگاران داده است.

* شش: مری ترامپ ۵۵ساله است. در بیشتر سال‌های عمرش پدرش حضور نداشته و او تحقیرهای پدربزرگ و رفتار بی‌احساس عمویش را عاملی برای مرگ و اعتیاد فرد ترامپ جونیور عنوان کرده است. با این‌حال حالا دونالد ترامپ از نمد اعتیاد برادرش بارها برای خود کلاه بافته است. او بارها گفته مشکلات شخصی برادر بزرگش باعث شده تا عزمش را برای مبارزه با مواد مخدر در آمریکا جزم کند.

* هفت: مری ترامپ بسیاری از شعارهای عمویش را نفی کرده. او در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست توضیح می‌دهد که شنیده است رئیس‌جمهور از الفاظ و شعار‌های نژادپرستانه و قوم‌ستیز استفاده می‌کند. او می‌گوید: استفاده از چنین کلامی‌ برای او[ترامپ] آسان است. او فکر می‌کند کاربرد چنین کلامی‌ باعث می‌شود افرادی که از او حمایت می‌کنند، به او امتیاز دهند. او با تاکید بر اینکه خانواده ترامپ با عقاید نژادپرستانه و ضدقومیتی نشانه‌گذاری شده است، گفت:

همانطور که در کنار خانواده ترامپ بزرگ می‌شدم، شنیدن واژگان توهین‌آمیز و نژادپرستانه در خانواده و استفاده از عبارات ضدقومیتی میان آن‌ها امری عادی محسوب می‌شد.کتاب تازه مری ترامپ مورد توجه زیادی قرار گرفته است و می‌تواند در افشاگری روی دست کتاب بولتون هم بلند شود. اما برخی معتقدند نشر چنین کتاب‌هایی نمی‌تواند تاثیر عمده‌ای بر روی انتخابات آمریکا بگذارد، چرا که سیستم رای‌دهی آمریکایی‌ها اعتنایی به اخلاقیات ندارد.

کدخبر: ۳۴۰۰۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر