کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۷۰۹
تاریخ خبر:

نکته بازی| چه شوکی به لیگ‌برتر ایران دادی استاد!

نکته بازی| چه شوکی به لیگ‌برتر ایران دادی استاد!

روزنامه هفت صبح| جناب کریم انصاری‌فرد هم مصاحبه کرده و یک خبر بد به لیگ‌برتر ایران داده است. او گفته: «بحث بازگشت من به فوتبال ایران همیشه بوده است. نمی‌خواهم اسمی از تیمی ببرم اما همواره در فصل نقل و انتقالات پیشنهاداتی از ایران داشتم و باشگاه‌ها به من لطف داشته‌اند اما فعلا قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارم. در حال حاضر نیز با باشگاه خودم قرارداد دارم و فکر نمی‌کنم به این زودی بازگشت من به فوتبال ایران اتفاق بیفتد.»

صحبت‌های ایشان باعث شده تا چند سوال در ذهن ما ایجاد شود. سوال ما این است که کریم خان دقیقا چند ساله هستند که فکر می‌کنند در سال‌های آینده هم برای ایشان در فوتبال ایران جا و تیم پیدا می‌شود؟ این حرف‌ها مناسب یک بازیکن 28 تا 30 ساله است که می‌تواند چند سال دیگر در اروپا بازی کند و در سال‌های نزدیک به بازنشستگی به ایران برگردد و احتمالا در تیم مورد علاقه‌اش از فوتبال خداحافظی کند، نه بازیکنی که همین حالا 34 ساله است!

سوال دیگر این است که ایشان که برای فوتبال ایران ناز می‌کنند، در کدام لیگ معتبر بازی می‌کنند؟ 5 لیگ معتبر بخورد توی سرمان! ایشان حتی اگر در لیگ‌هایی مثل پرتغال، هلند، بلژیک، سوئیس، سوئد، ترکیه، اسکاتلند و … بازی می‌کرد، درک می‌کردیم اما بازی در لیگ قبرس چه برتری‌ای به لیگ ایران دارد که او با این نگاه از بالا به پایین به آن نگاه می‌کند؟ سوال سوم اینکه در همین لیگ سطح پایین قبرس دقیقا چه کاری انجام داده‌اند؟

چه گلی به سر تیم‌شان زده‌اند؟ 11 هفته از سوپرلیگ! قبرس گذشته و جناب انصاری‌فرد زحمت کشیده‌اند و فقط یک گل از 21 گل تیم‌شان را زده‌اند. فصل گذشته را هم با 4 گل تمام کرده بودید استاد! خلاصه اینکه آقای انصاری‌فرد! اصلا عجله نکنید. اینجا خیلی هم منتظرتان نیستند و بر‌سر جذب شما دعوایی نیست. شاید خودتان برنامه داشته باشید که چند سال دیگر افتخار بدهید و به لیگ‌برتر بیایید اما آمار نشان می‌دهد که شما همین حالا در سن بازنشستگی هستید! دیگر خود دانید.

شما را چه کسی باید جریمه کند؟
هیات مدیره پرسپولیس کادرفنی و بازیکنان این تیم را به کسر 10 درصد از قراردادها جریمه کرده است. این اتفاق در چه برهه‌ای رخ داده؟ دقیقا قبل از بازی بعدی مقابل النصر عربستان که می‌توان آن را بازی مرگ و زندگی و مشخص‌کننده تکلیف صعود پرسپولیس از گروهش در لیگ قهرمانان آسیا دانست.

درباره اینکه یحیی و دستیارانش و بازیکنان پرسپولیس مستحق این جریمه هستند، می‌شود بحث کرد اما واقعا این جریمه در چنین مقطعی کج‌سلیقگی محض بود. ضمنا در نتایج ضعیف پرسپولیس در هفته‌های اخیر، به جز بازیکنان و کادرفنی، نفرات دیگری هم نقش دارند. مثلا مدیرانی که آن همه فرصت داشتند اما نتوانستند یک مهاجم خارجی در حد و اندازه‌های نام پرسپولیس جذب کنند. نبیل باهویی که توانایی فنی‌اش را در این مدت دیده‌ایم، دستپخت همین جناب مدیرعامل است!

او بود که به بهانه سقف بودجه مهاجمان مورد نظر پرسپولیس را جذب نکرد و مهاجم خودش را خرید و دست یحیی را در پوست گردو گذاشت! به نظر ما بد نیست جناب مدیرعامل خودشان را هم به خاطر همین دخالت در امور کادر فنی و جذب یک مهاجم ضعیف، جریمه کند! البته که این تنها اشتباه او نبوده و اگر بخواهیم فهرستی از اشتباهات مدیرعامل را بنویسیم و او بخواهد خودش را بابت این اشتباهات جریمه کند، شاید آخر ماه چیزی برای او باقی نماند! فقط ماجرای حضور دختر ایشان در مراسم استقبال و آن توجیه عجیب و غریب را به یاد بیاورید که حتی لج همه را هم درآورد.

کنار گذاشتن کریم باقری در حالی که مدعی بود خود کریم تمایلی به ادامه همکاری با پرسپولیس نداشته اما بعدا مشخص شد که شخص مدیرعامل کریم باقری را کنار گذاشته است. بعد هم ماجرای پیراهن اهدایی رونالدو به فاطمه حمامی پیش آمد که مشخص نشد اگر افشاگری رسانه‌ها نبود، اصلا آن پیراهن به دست این هنرمند معلول می‌رسید یا نه. تعداد اشتباهاتی که جناب مدیرعامل در این مدت مرتکب آن شده بیشتر از این است و خب همه آنها بدون جریمه مانده و کسی هم نیست که ایشان را جریمه یا مواخذه کند و از ایشان درباره این اشتباهات توضیح بخواهد.

کدخبر: ۵۴۷۷۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر