کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۱۰۵
تاریخ خبر:

نکته بازی| چقدر زود فراموش کردید استقلالی‌ها!

نکته بازی| چقدر زود فراموش کردید استقلالی‌ها!

روزنامه هفت صبح| واقعا که ما هواداران فوتبال حافظه تاریخی ضعیفی داریم. خیلی زود یادمان می‌رود که فلان بازیکن قبلا چه رفتاری با ما و تیم محبوب‌مان داشته و تا یک پالس مثبت می‌فرستد، برای او غش و ضعف می‌کنیم. الان دقیقا منظورمان امید نورافکن است. او دو روز پیش بعد از سال‌ها پیج رسمی استقلال را فالو کرده و خیلی از هواداران این تیم خوشحال شده‌اند و اینطور برداشت کرده‌اند که می‌خواهد به تیم سابقش برگردد.

او از نظر فنی بازیکن خوبی است و قطعا اگر به استقلال بیاید به سود این تیم خواهد بود اما مانده‌ایم که هواداران این باشگاه چطور رفتارهای او را در این مدت فراموش کرده‌اند! او چند سال پیش وقتی در دقیقه 96 به استقلال گل زد، ورزشگاه نقش‌جهان را دور زد و گذاشت روی سرش! البته که خوشحالی بعد از گل حق هر بازیکنی است اما ما بعید می‌دانیم اگر یک پرسپولیس یا یک سپاهانی اصیل دروازه استقلال را باز می‌کرد، به اندازه نورافکن خوشحالی می‌کرد!

او یک بار هم در بازی مقابل استقلال با وریا غفوری که کاپیتان و محبوب هواداران استقلال بود، درگیری لفظی پیدا کرد و آنقدر شورش را در آورد که امیر قلعه‌نویی ترجیح داد تعویضش کند! او یک بار هم در یک برنامه تلویزیونی نام فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال را به سخره گرفت! یک بار هم در خودروی خود آهنگ قهرمانی استقلال را پخش کرد و وقتی شعار استقلال قهرمان را شنید، پوزخند زد! هواداران استقلال اینها را دیده‌اند اما نمی‌دانیم چرا به همین راحتی همه چیز را فراموش می‌کنند!

شکایت؟ کاش سعه صدر داشتید!
دیروز خبر رسید که باشگاه استقلال از دو مجری یکی از برنامه‌های تلویزیونی شکایت کرده است. ظاهرا این دو مجری، اخبار مربوط به کم کردن قرارداد چند بازیکن استقلال را به زبانی طنز مورد نقد قرار داده بودند و همین باعث عصبانیت استقلالی‌ها و شکایت آنها از این دو مجری محبوب! شده است.

درست است که خیلی از شوخی‌های این دو مجری درباره این خبر واقعا بی‌مزه بود و مخصوصا تشبیه این اتفاق در استقلال به «بلک فرایدی» هیچ ارتباطی به هم نداشت‌ اما بهتر است دوستان در باشگاه‌های فوتبال ایران کمی سعه صدر داشته باشند و به خاطر این شوخی‌ها ماجرا را حقوقی نکنند!

بالاخره باید پذیرفت که اتفاقی که این روزها در استقلال رخ می‌دهد، عجیب و غریب است. هر چند روز یک بار خبر می‌رسد که چند بازیکن این تیم قراردادشان را کم کرده‌اند تا نام یک نفر به فهرست این تیم اضافه شود. دیروز ظاهرا با کسر قرارداد آرش رضاوند، مشکل ثبت قرارداد مهدی هاشمی‌نسب حل شده و حالا باید دید چه کسانی قراردادشان را کم خواهند کرد تا نام کمک‌مربی اسپانیایی، سعید مهری و امید حامدی‌فر هم به فهرست تیم اضافه شود.

مدیران باشگاه به جای شکایت از این و آن، بهتر بود وقتی قراردادها را چشم‌بسته امضا می‌کردند، به این فکر می‌کردند که قانونی به نام سقف بودجه وجود دارد و هنوز قرارداد چند مربی و بازیکن هم ثبت نشده است. ما از ترس شکایت، شوخی نمی‌کنیم اما می‌خواهیم بدانیم، قرارداد بازیکنی مثل سعید مهری که فصل گذشته نزدیک به 10 میلیارد بود، امسال چقدر خواهد بود!

فقط برای خداحافظی بیا لطفا!
امید ابراهیمی در یک مصاحبه اعلام کرده: «دوست دارم بار دیگر به فوتبال ایران برگردم و در استقلال از دنیای فوتبال خداحافظی کنم.» ابراهیمی یکی از بهترین هافبک‌های دهه اخیر باشگاه استقلال و تیم ملی بوده و حقش است که با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کند. اما او یک چیز را نباید فراموش کند.

بعد از درخشش در جام‌جهانی 2018، مدیران استقلال به شدت به دنبال تمدید قرارداد او بودند اما جناب ابراهیمی که پس از نمایش فوق‌العاده مقابل مراکش، مشتری‌های خوبی پیدا کرده بود، حتی جواب مدیران باشگاه استقلال را هم نمی‌داد. آن روزها شایعه شده بود که حتی خسرو حیدری هم نتوانسته او را برای مذاکره با مدیران باشگاه استقلال متقاعد کند. خلاصه جناب ابراهیمی از 2018 تا همین الان در قطر حضور داشتند.

آیا او توقع دارد بعد از آن اتفاقات، مدیران و هواداران از او با روی خوش استقبال کنند؟ به نظر ما او همانطور که برای جدایی از استقلال شخصا تصمیم گرفت، الان هم باید به مدیران باشگاه اجازه بدهد که درباره او تصمیم بگیرند و اگر او را نخواهند، به تصمیم آنها احترام بگذارد! نمی‌شود که وقتی به تو احتیاج دارند، گوشی‌ات را هم خاموش کنی‌ اما وقتی به سن بازنشستگی رسیدی، یادت بیاید که عاشق فلان باشگاه بوده‌ای و دلت بخواهد با پیراهن آن تیم خداحافظی کنی.

به نظر ما منصفانه این است که استقلال یک بازی دوستانه خداحافظی برایت ترتیب بدهد، اما اینکه انتظار داشته باشی بعد از آن رفتار، یک فصل با تو قرارداد ببندند، خیلی منصفانه نیست. درست نمی‌گوییم آقای ابراهیمی؟

کدخبر: ۵۴۸۱۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر