کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۹۵۰
تاریخ خبر:

نکته بازی| چقدر دیر متوجه سوءتعبیر شدید!

نکته بازی| چقدر دیر متوجه سوءتعبیر شدید!

روزنامه هفت صبح| روز جمعه پاکو خمز سرمربی تراکتور در نشست خبری خود قبل از بازی با استقلال گفت: «امیدوارم روند بازی به شکلی باشد که اتفاقات خارج از زمین، نتیجه را مشخص نکند و همه چیز در چارچوب ورزش پیش برود. اگر بازی فردا از نظر داوری مشکل نداشته باشد و سوت‌های مشکوک زده نشود؛ برنده می‌شویم.»

از این جملات می‌شود این برداشت را کرد که جناب خمز معتقدند تیم‌شان فقط با سوت‌های مشکوک و مشکلات داوری ممکن است بازنده شود، بردهای این تیم ایرادی ندارد و باخت‌هایش هم فقط به دلیل سوت‌های اشتباه رقم می‌خورد! حالا بگذریم از اینکه همین هفته گذشته با یک اشتباه مسلم کمک داور، تراکتور با گلی که آفساید بودنش حتی مشکوک هم نبود و در نگاه اول هم مسلم بود، از نساجی پیش افتاد و این تیم را شکست داد‌ اما طبیعی بود که این صحبت‌ها با واکنش باشگاه استقلال روبه‌رو شود.

استقلالی‌ها هم که آماده بیانیه دادن! مدعی شدند که خمز به داور بازی و باشگاه استقلال اتهام‌زنی کرده و باید با او برخورد شود. تراکتوری‌ها هم که در این موارد کم نمی‌آورند، در پاسخ ادعا کردند که استقلال به دنبال ایجاد جنگ روانی قبل از بازی است. جالب‌تر از همه اینها اما ادعای هوشنگ نصیرزاده است.

مدیرعامل تراکتور گفته بخشی از صحبت‌های خمز را درست ترجمه نکردند و منظور او این نبود که سوت به ضرر تراکتور نباشد، منظورش این بود که اگر اتفاق خاصی در مسئله داوری رخ ندهد، تیم ما پیروز از زمین خارج می‌شود. مترجم محترم برخی مسائل را انتقال داده بود که سوءتعبیر شده بود. حالا قشنگی ماجرا هم اینجاست که رسانه رسمی باشگاه تراکتور هم دقیقا و بدون کوچک‌ترین تغییری همین حرف‌های جناب مترجم را منتشر کرده بود!

آیا اگر سوءتعبیری شده بود، بهتر نبود جناب نصیرزاده قبل از بیانیه طلبکارانه باشگاهش، ماجرا را توضیح می‌داد که کار به جنگ رسانه‌ای کشیده نشود؟‌ آیا دوستان بیانیه‌نویس، قبل از انتشار بیانیه با مدیرعامل هماهنگ نمی‌کنند؟ نمی‌شد در همان بیانیه طلبکارانه به اشتباه در ترجمه اشاره شود تا اینقدر ماجرا بیخ پیدا نکند؟ انصافا دیواری کوتاه‌تر از مترجم بنده‌خدا پیدا نکردید؟

بعدا از شایعات گلایه نکن!
وقتی سردار آزمون به آ‌اس رم پیوست، شایعه‌ای در رسانه‌ها مطرح شد که از وجود یک بند محرمانه در قرارداد او با این باشگاه ایتالیایی خبر می‌داد. گفته می‌شد او توافق کرده که در جام ملت‌های آسیا تیم ملی ایران را همراهی نکند و در رم بماند. این شایعه هیچ وقت تکذیب نشد و عجیب اینکه سردار در آخرین گفتگویش هم ترجیح داده آن را تکذیب یا تایید نکند.

او در این باره گفته: «من اصلا درباره قراردادم به هیچ کس، حتی پدرم که نزدیک‌ترین شخص به من است، چیزی نمی‌گویم. این زندگی حرفه‌ای شخصی من است. من اصلا چیزی نمی‌گویم، چون وظیفه من نیست بگویم. همه می‌توانند درباره من بگویند که سردار به جام ملت‌ها می‌رود یا نمی‌رود.

من برابر افغانستان با مصدومیت بازی کردم و این وظیفه ما است‌.‌ وظیفه هر بازیکنی است که برای کشورش و تیم ملی خودش بازی کند. چه کسی این را دوست ندارد؟ من هم جزو پنج بازیکنی هستم که رابطه خیلی خوبی با مردم دارم. قطعا ارتباط من با مردم دوطرفه است و قطعا هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند اما من اصلا دوست ندارم چیزی بگویم. من هر چه بگویم، حرف خودشان را می‌زنند؛ پس چرا بگویم؟»

راستش ما مشکلی با قرارداد آزمون با رم نداریم. نه مبلغش به ما ارتباط دارد و نه مدتش. هر چقدر هم که می‌گیرد نوش جانش. کاملا هم حرفه‌ای است که او نخواهد درباره قراردادش با کسی حرف بزند، حتی پدرش! اما وقتی شایعه‌ای با این حساسیت مطرح می‌شود، قطعا بهتر است که در این باره شفاف‌سازی شود. او می‌گوید که با مصدومیت مقابل افغانستان بازی کرده، دمش هم گرم!

اما چرا درباره اردوی بعدی و بازی با بلغارستان و آنگولا چیزی نگفت؟ فدراسیون تاکید داشت که او مصدوم است اما در تمرینات رم حضوری فعال داشت! باز صلاح مملکت خویش خسروان دانند اما اگر ما جای آزمون بودیم و این شایعه درباره ما به راه می‌افتاد، اگر واقعیت نداشت، خیلی راحت تکذیبش می‌کردیم تا زمستان برود و روسیاهی به ذغال بماند. سکوت در این باره کمکی به او و تیم ملی نخواهد کرد و فقط به شایعات دامن خواهد زد.

کدخبر: ۵۴۶۹۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر