کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۷۷۲
تاریخ خبر:

نکته بازی| مطمئنی به خاطر پرسپولیس محروم شدی؟

نکته بازی| مطمئنی به خاطر پرسپولیس محروم شدی؟

روزنامه هفت صبح| چند روز پیش خبر رسید که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال سپهر حیدری را به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال متخلف شناخته و یک سال از هرگونه فعالیت فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شده و البته یک میلیارد ریال هم جریمه نقدی شده است. واکنش سپهر حیدری اما به این حکم خیلی جالب بود.

او که دلیل اصلی محرومیتش انتشار چند پست اینستاگرامی بوده، در همین شبکه اجتماعی واکنش عجیبی نشان داده است. البته که ما هم به این جریمه انضباطی انتقاد داریم. این حکم‌‌ها رسما تبدیل به محل درآمد فدراسیون شده و اگر محاسبه کنیم، مقدارش در این دو سه ماه سر به فلک می‌کشد‌ اما اینکه او سعی دارد محرومیتش را به پرسپولیسی بودنش ربط بدهد، خیلی پوپولیستی است. او نوشته به جرم دفاع از حق پرسپولیس محکوم و محروم شده در حالی که اصلا اینطور نیست.

خیلی از پیشکسوتان پرسپولیس دارند در فضای مجازی از حق و حقوق این تیم دفاع می‌کنند و محروم نشده‌اند. البته با این تفاوت که آنها شأن باشگاه و واژه پیشکسوت را رعایت می‌کنند و از ادبیات سخیف و کری‌های بچگانه دوری می‌کنند. پس لازم است از او بخواهیم جوری وانمود نکند که انگار تنها جرمش پرسپولیسی بودن است!

بامزه‌تر از این اما تلاش او برای یادآوری گلی است که در لیگ هفتم زد و باعث قهرمانی پرسپولیس شد. درست مانند امیر قلعه‌نویی که در هر مصاحبه‌ای پنالتی خراب کردن مهدوی‌کیا در جام ملت‌های 2007 را یادآوری می‌کند و این بنده خدا را خجالت می‌دهد، سپهر حیدری هم به هر بهانه‌ای می‌خواهد یادآوری کند که گل قهرمانی پرسپولیس را در لیگ هفتم او زده است.

او در این پست نوشته: «همه می‌دانیم که این رای را کمیته اخلاق نداده تا مرهمی برای تماشاگران تیم سوگلی باشد که شاید درد دقیقه 96 و قهرمانی‌های پی‌درپی پرسپولیس کمتر بشه!» واقعا دنیای تَوهُم دنیای عجیبی است. فکرش را بکنید! سپهر حیدری معتقد است که محرومیت برای این صادر شده که درد قهرمانی پرسپولیس با گل دقیقه 96 او به سپاهان، برای هواداران تیم رقیب کمتر شود! در ضمن او وعده داده که اگر تا امروز با 100 درصد توان برای پرسپولیس تلاش می‌کرده، از امروز با 200 درصد توان تلاش خواهد کرد. ادامه بده قهرمان!

بیانیه‌نویسی را از ما یاد بگیرید!
هفته گذشته در لیگ‌برتر انگلستان، تیم آرسنال با یک گل مغلوب نیوکاسل شد. تک‌گل این بازی در شرایطی به ثمر رسید که به نظر می‌رسید باید به 3 دلیل مختلف مثل رد شدن توپ از خط قبل از ارسال، آفساید و همچنین خطای مهاجم نیوکاسل روی مدافع آرسنال، مردود اعلام می‌شد اما حتی پس از بررسی توسط VAR هم گل سالم اعلام شد و آرسنال باخت و البته کارشناسان معتقد بودند که تیم داوری در این صحنه اشتباه کرده است.

بعد از بازی هم سرمربی آرسنال مصاحبه تندی کرد و این باشگاه بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد: «باشگاه فوتبال آرسنال از اظهارات میکل آرتتا که به دنبال یک داور غیرقابل قبول و خطای VAR بیان شد حمایت می‌کند. ما همچنین از تلاش و عملکرد بازیکنان و هواداران خود در سنت جیمز پارک حمایت قدردانی می‌کنیم. لیگ‌برتر انگلیس بهترین لیگ جهان است و بهترین بازیکنان، مدیران و هواداران را دارد که همگی لایق بهترین‌ها هستند.

کمیته داوران فوتبال انگلیس نیاز فوری دارد تا استانداردهای داوری را مورد توجه قرار دهد و بر اقداماتی تمرکز کند که همه ما را از تحلیل گذشته نگر، تلاش برای توضیح و بهانه‌جویی دور کند. ما از تلاش‌های هاوارد وب به عنوان مدیر ارشد این نهاد حمایت می‌کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری با یکدیگر برای دستیابی به استانداردهای داوری در سطح جهانی هستیم که مورد نیاز لیگ ما است.»

می‌بینید واقعا؟ با گلی که به 3 دلیل باید مردود اعلام می‌شد باخته‌اند اما بیانیه‌ای صادر کرده‌اند که به لعنت خدا هم نمی‌ارزد. اینکه بیانیه نشد! در ایران به خاطر یک اوت اشتباه جوری بیانیه صادر می‌کنند که در آن حداقل به نام 10 تیم لیگ‌برتری و 5 تیم لیگ یکی و کمیته داوران و برادر رئیس فدراسیون و دایی داور اشاره می‌شود و کل ارکان فوتبال درگیر این یک پرتاب اوت اشتباه می‌شوند.

آقای مدیرعامل آرسنال! واقعا فکر می‌کنی با این بیانیه چیزی عوض می‌شود؟ بیانیه هم اینقدر خنثی و مودبانه؟ از این به بعد اگر خواستید بیانیه بدهید، از مدیران رسانه‌ای یکی از باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر بخواهید برای‌تان بنویسند. یک جوری از خجالت داوران و بقیه تیم‌های لیگ‌برتر درمی‌آیند که خودتان هم دچار برگریزان می‌شوید. لطفا کار را به کاردان بسپارید.

کدخبر: ۵۴۶۷۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر