کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۹۰۱۴
تاریخ خبر:

نکته بازی| مطمئنی این بو، بوی قهرمانی است؟

نکته بازی| مطمئنی این بو، بوی قهرمانی است؟

روزنامه هفت صبح| طبیعی است که کادر فنی و بازیکنان تیم ملی از عملکرد خودشان در بازی با ازبکستان دفاع کنند یا از منتقدان بخواهند که سفت و سخت علیه این تیم جبهه نگیرند اما خودشان هم باید جوری از عملکردشان دفاع کنند که خنده‌دار نباشد. مثلا علیرضا بیرانوند گفته: «اصلا کسی اجازه ندارد الان تیم ملی را تخریب کند یا خدای نکرده به بازیکنان و کادر فنی ایراد بگیرد. به نظر من الان بهترین نسل را داریم. الان یعنی چه اتفاقی افتاده برای تیم ملی؟

۹ تا بازی را بدون باخت داریم پشت سر می‌گذاریم و بازی‌های خیلی خوبی را هم گذراندیم.» حالا بگذریم که تک‌تک حریفان تیم ملی در این بازی، رنکینگ‌شان پایین‌تر از ایران است و طبیعی است که ایران به آنها نبازد اما الان واقعا جناب بیرانوند باید منت نباختن به افغانستان و تاجیکستان و هنگ‌کنگ را بر سر هواداران و منتقدان بگذارد؟

شاخ غول را شکسته‌اید که انتظار دارید فقط تشویق‌تان کنیم؟ اصلا چه کسی گفته که کسی اجازه ندارد به کادر فنی و بازیکنان ایراد بگیرد؟ اصلا چه چیزی باعث شده تا بیرانوند به خودش اجازه بدهد که چنین حقی را از منتقدان بگیرد؟ عملکرد شما و کادر فنی هیچ ایرادی نداشت؟ بیرانوند در بخش دیگری از مصاحبه‌اش گفته:

«من خودم با بازی‌ای که نیمه اول روبه‌روی ازبکستان انجام دادیم می‌خواستم پست بگذارم و بگویم که همه مردم بیدار شوند که این تیم واقعا بوی قهرمانی می‌دهد!» قطعا اگر بازی نیمه اول را در نیمه دوم هم انجام می‌دادید کسی نمی‌توانست از شما انتقاد کند. اما وقتی شما از خوشحالی بازیکنان و هواداران سپاهان ناراحت می‌شوید و به آنها می‌گویید تازه اول راه است و نباید خوشحالی کنند، چطور خودتان تا پایان بازی صبر نمی‌کنید و بین دو نیمه ذوق‌زده می‌شوید؟

تا جایی که یادمان می‌آید همیشه ازبکستان را حتی در خاک این کشور برده‌ایم. اما هیچ وقت بازیکنان جوگیر نشده‌اند و فکر نکرده‌اند که این تیم بوی قهرمانی می‌دهد. واقعیتش این است که تنها بویی که از این تیم می‌آید صعود از مرحله گروهی است. از این بیشتر را فقط باید دست به دعا برداریم!

چه بگوییم که تخریب نکرده باشیم؟
حمید مطهری دستیار امیر قلعه‌نویی درباره انتقادهایی که از این تیم بعد از بازی با ازبکستان می‌شود گفته: «من اگر حرفی می‌زنم، نمی‌خواهم کسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بکوبم یا او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تنبیه یا توبیخ کنم. به عنوان یک کارشناس به این تیم نقد فنی وارد می‌کنم، اما اگر کسی الان بخواهد تیم ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تخریب کند، خیانت کرده است.»

آقای مطهری شما بگو ما چطور انتقاد کنیم که متهم به تخریب نشویم؟ قشنگ همه چیز کادر فنی هم به همه چیزش می‌آید! تا انتقاد می‌کنیم، امیر قلعه‌نویی می‌گوید به خاطر دشمنی با من تیم ملی را نزنید! شما هم که می‌گویید تخریب نکنید! ما دقیقا چه بگوییم که به مذاق شما خوش بیاید؟ بگوییم تیم ملی مثل فرانسه زمان لوران بلان بازی می‌کند راضی می‌شوید؟ بگوییم تیم ملی هیچ مشکلی ندارد و همه چیز روبه‌راه است، خوب است؟ باشد.

شما به چند سوال ما پاسخ بدهید، ما قول می‌دهیم از شما فقط تعریف و تمجید کنیم. این بخش دیگر از حرف‌های شماست: «نتوانستیم راهکارهایی برای کاهش فشار ازبکستان در نیمه دوم پیدا کنیم. تعویض‌های ما نیز به این روند کمک نکرد. درواقع تسلیم تاکتیک حریف شدیم که توانست با تغییر در نفرات و سیستم خود، ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر فشار بگذارد.

دستپاچگی، بهم‌ریختگی و آشفتگی در نیمه دوم در تیم ما دیده شد و ثبات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست دادیم. به همین دلیل نتوانستیم کاری انجام بدهیم و کادر فنی نیز نتوانست جهت رفع این معضل راهکاری اتخاذ کند تا از زیر فشار خارج شویم.» می‌شود بگویید دقیقا بین دو نیمه چه اتفاقی افتاد که تیم ملی در نیمه دوم حتی یک حمله تاکتیکی نداشت و تک‌تک ستاره‌های تیم ملی مهار و محو شدند اما ما نتوانستیم یک «استون ارونوف» را مهار کنیم تا یک گل بزند و یک پاس گل بدهد؟

آن همه دستیار و مشاور که روی نیمکت ردیف شده‌اند، چکاره بودند که نتوانستند کمکی به قلعه‌نویی بکنند؟ آقای مطهری! به هر حال پیش می‌آید که یک روز تیم ملی خوب بازی نکند اما اگر قرار باشد منتقدان انتقاد کنند و شما آنها را متهم به تخریب کنید و ضعف‌ها را منکر شوید، آن وقت کلاه‌مان می‌رود توی هم!

کدخبر: ۵۴۹۰۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر