کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۲۸۶
تاریخ خبر:

نکته بازی| ‌ماجرای رحمتی یادت نبود استاد؟

نکته بازی| ‌ماجرای رحمتی یادت نبود استاد؟

روزنامه هفت صبح| هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که نام احمد نورالهی به فهرست یاغیانی که اردوی تیم ملی را ترک کرده‌اند اضافه شود اما این اتفاق افتاده و او پنجشنبه شب، بعد از اینکه متوجه شده نامش از فهرست بازی با هنگ‌کنگ خط خورده، ناراحت شده، وسایلش را جمع کرده و از اردوی تیم ملی خارج شده است! می‌گویند تعدادی از همبازیانش سعی کرده‌اند او را آرام و منصرف کنند اما نورالهی عصبانی‌تر از این حرف‌ها بوده و تصمیمش را عملی کرده است.

راستش نمی‌فهمیم در سر بعضی از بازیکنان چه می‌گذرد که ناگهان چنین تصمیماتی می‌گیرند! اصلا چه چیزی باعث شده که آنها فکر کنند باید در تیم ملی فیکس باشند و یک جا در ترکیب تیم ملی سهم ابدی و ازلی آنهاست و اگر کسی این سهم را از آنها بگیرد، می‌توانند و این حق را دارند که اردوی تیم ملی را ترک کنند یا بهتر بگوییم: «به تیم ملی پشت کنند.» حالا اگر مصاحبه‌های قبلی‌شان را بخوانید عبارت «سرباز تیم ملی» و «سرباز ایران» از دهان‌شان نمی‌افتد!

والله گنده‌تر از نورالهی هم از این کارها کرده‌اند و مربیان قاطع تیم ملی خیلی راحت در بحرانی‌ترین شرایط هم آنها را کنار گذاشته‌اند. مهدی رحمتی را یادتان هست؟ در شرایطی که تیم ملی باید 3 بازی بعدی خود مقابل قطر و لبنان و کره جنوبی را می‌برد تا به جام جهانی برود و در حالی که دروازه‌بان‌های دوم و سوم از نظر فنی اختلاف زیادی با رحمتی داشتند‌ اما کی‌روش، بدون هیچ شک و تردیدی او را که به بهانه خستگی و استراحت، از تیم ملی به شکل موقت خداحافظی کرده بود برای همیشه کنار گذاشت.

او که رحمتی بود و با کنار گذاشتنش آب هم از آب تکان نخورد و در نهایت این خود او بود که ضرر کرد، حالا بود و نبود یکی مثل نورالهی در تیم ملی چقدر تاثیرگذار است؟ البته که او بازیکن خوبی است اما نه آنقدر که اگر از تیم ملی قهر کرد، سرمربی زانوی غم بغل بگیرد! آقای نورالهی! دلیل قهر کردنت هر چه باشد اصلا موجه نیست. بزرگ‌ترین اشتباه عمر فوتبالی‌ات را مرتکب شدی استاد!

کاش همیشه همینقدر حاضر جواب باشید!
بعضی از باشگاه‌های لیگ برتری، اگر همانقدر که در بیانیه دادن و کری خواندن و توجیه کردن استادند، کار اصلی‌شان را خوب بلد بودند، امروز وضعیت بسیار بهتری داشتند. همانطور که گفتیم این وضعیتی است که در خیلی از باشگاه‌های‌مان می‌بینیم اما اینجا می‌خواهیم به سپاهان بپردازیم.

از ماجرای بازی با الاتحاد که 3 بر صفر به سود تیم عربستانی اعلام شد حتما خبر دارید. بعد از صدور این حکم، سپاهانی‌ها مدعی بودند که نسبت به این رای اعتراض خواهند کرد و پرونده را به دادگاه CAS خواهند کشاند. بگذریم که تا پرونده به CAS برود و بررسی شود و حکمش اعلام شود، قهرمان لیگ قهرمانان هم مشخص شده است! اما حالا یک اتفاق جالب دیگر افتاده است.

سپاهان بعد از حکم ای‌اف‌سی در بیانیه‌ای نوشت: «باشگاه سپاهان در پاسخ به اتهامات بی‌اساس طرف مقابل، مستندات و درخواست‌های قانونی خود را مهیا و به مقامات AFC ارائه کرده بود. متأسفانه کمیته انضباطی AFC در موارد متعددی، درخواست‌های قانونی و طبیعی باشگاه را بدون ذکر دلیلی رد کرد.»

اما نکته مهم اینجاست که سپاهان الزامات قانونی و رسمی را برای اعتراض رعایت نکرده و ای‌اف‌سی به همین دلیل به این اعتراض پاسخ نداده است. در واقع سپاهان از نظر قانونی بعد از اعلام حکم، دو ساعت مهلت دارد که به شکل کتبی اعتراض خود را ارسال کند. همچنین ظرف 24 ساعت بعد از خاتمه بازی، باید گزارش کامل کتبی به دبیرخانه کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده شود و هزینه غیرقابل بازگشت هزار دلار آمریکا باید ظرف 24 ساعت پس از پایان مسابقه، به حساب بانکی معرفی شده توسط دبیرخانه AFC واریز شود.

احتمالا سپاهان یک یا هر دو مورد را رعایت نکرده و طبعا ای‌اف‌سی هم اعتراض این باشگاه را وارد ندانسته و بررسی نکرده است. به همین راحتی! البته فکر نکنید که دوستان در این باشگاه همیشه همینقدر بی‌خیال هستند و دیر واکنش نشان می‌دهند. کافی است یک کری در فضای مجازی بخوانید یا به عنوان یکی از اعضای باشگاه‌های رقیب مصاحبه کنید! مطمئن باشید که بعد از چند دقیقه، پاسخ‌تان را با ظریف‌ترین و زهردارترین کنایه‌ها و هشتگ‌های عجیب دریافت خواهید کرد!

کدخبر: ۵۴۸۲۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر