کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۵۵۲۵
تاریخ خبر:

نکته بازی| لیگ پیرمردها نه، مهدکودک لیگ‌برتر

نکته بازی| لیگ پیرمردها نه، مهدکودک لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح| در یکی از شماره‌های اخیر، به خاطر اینکه سن و سال بیشتر گلزنان لیگ‌برتر بالای 30 سال و نزدیک به 40 سال بود، در همین ستون به لیگ‌برتر لقب «لیگ پیرمردها» را دادیم. اما حالا به نظر می‌رسد «مهدکودک» لقب برازنده‌تری برای لیگ برترمان باشد. فقط به همین بازی‌های روز پنجشنبه نگاه کنید. آدم شرمش می‌آید از اینکه چنین فوتبالی را به خاطر عشق و علاقه به فوتبال دنبال می‌کند. بعد از بازی استقلال و شمس‌آذر بازیکنان، سرپرست و سرمربی استقلال مصاحبه کرده‌اند و علیه پرسپولیس حرف زده‌اند.

یکی مثل امیرعلی صادقی که امسال صفر دقیقه، فصل گذشته 127 دقیقه و فصل قبل‌تر 128 دقیقه برای استقلال به میدان رفته، در مصاحبه‌اش گفته: «اصلا علی نعمتی کیست که بخواهد درباره قراردادهای استقلالی‌ها حرف بزند؟» نگارنده مطلب که یک استقلالی است اما انصافا اگر همین حالا علی نعمتی و امیرعلی صادقی را در خیابان ببیند، قطعا بازیکن پرسپولیس را که در دربی به استقلال گل زده خواهد شناخت، نه بازیکن جوان و سکونشین استقلال را!

افشین پیروانی سرپرست جنجالی پرسپولیس هم در مصاحبه‌ای گفته: «هر کسی می‌خواهد دیده شود اسم پرسپولیس را می‌آورد!» یعنی واقعا هر کس درباره پرسپولیس حرفی می‌زند و انتقادی می‌کند، فقط برای این است که می‌خواهد دیده شود؟ یعنی هیچ کس حق ندارد نسبت به داوری‌های عجیبی که در بعضی از بازی‌های پرسپولیس صورت گرفته واکنش نشان بدهد و سوال بپرسد؟ به بازی آلومینیوم و ذوب‌آهن نگاه کنید!

در آخرین دقایق بازی، مدافع اوت‌انداز ذوب‌آهن قصد داشته با حوله توپ را خشک کند تا بتواند پرتاب اوت را بلندتر انجام دهد اما یکی از اعضای کادر فنی به سمت او رفته و حوله را گرفته تا مانع خشک شدن توپ شود و کلی دعوا راه افتاده و یک بازیکن هم اخراج شده است. می‌بینید شما را به خدا؟

در فوتبال جهان هم تاکتیک و ضد تاکتیک داریم، در فوتبال ایران هم تاکتیک و ضدتاکتیک داریم! علی سامره سرپرست استقلال هم بعد از بازی گفته: «استقلال دو ستاره دارد که پرسپولیس باید حالاحالاها دنبالش بدود!» انصافا چه ربطی به این جر و بحث‌ها دارد؟ بچه 6 ساله هم اینقدر سخیف کری‌خوانی نمی‌کند!

شما دارید به ما درس اخلاق می‌دهید؟
بامزه‌ترین اتفاقات این روزهای فوتبال، درس اخلاقی است که مربیان، مدیران، سرپرستان و بازیکنان لیگ برتری به همدیگر می‌دهند. یحیی گل‌محمدی بعد از صحبت‌های غیرمحترمانه جواد نکونام گفته: «من جواب کسی که بلد نیست و هنوز یاد نگرفته به بزرگ‌ترش احترام بگذارد را نمی‌دهم» همین جا می‌توانیم چند مورد را بشماریم که شخص یحیی به بزرگ‌ترش احترام نگذاشته است.

همین چند روز پیش یکی از اعضای هیات مدیره استقلال به او طعنه زد و جناب یحیی اینگونه پاسخ داد: «یک مقدار جایگاه افراد در فوتبال عوض شده و شاید بزرگ‌تر از دهنش صحبت کرده. دفعه بعد یک جور دیگر باید جوابش را بدهم.» احترام را می‌بینید دیگر؟ علیرضا بیرانوند هم بعد از بازی با صنعت‌نفت مصاحبه کرده و درباره قرارداد 160 میلیونی سعید مهری با استقلال گفته: «واقعا خنده‌دار است!»

البته که او خیلی هم بیراه نگفته اما قطعا قرارداد 160 میلیونی مهری از قرارداد 15 میلیاردی بیرانوند با پرسپولیس خنده‌دارتر نیست. جواد نکونام بعد از ماجرای اشک تمساح و پاسخ یحیی گل‌محمدی، در نشست خبری خود گفته: «سال قبل و زمانی‌که با فولاد، پرسپولیس را شکست دادیم، من اشتباه کردم که جواب بی‌احترامی دوستان را ندادم.

این باعث شد که الآن بیاید و بی‌احترامی کند. مطمئن باشید اصلا ایشان در حد من نیست که بخواهد درباره‌ام صحبت کند.» البته تا جایی که ما یادمان می‌آید، نکونام همان موقع هم کم نیاورد و جواب یحیی و خیلی‌های دیگر را در بازی‌های فولاد داد! بعدا هم با هم آشتی کردند اما دوباره کار به اینجا کشید. جالب اینکه او در نشست خبری بعد از بازی تیمش با شمس‌آذر، درباره یحیی کلی صحبت کرده، اما وقتی یکی از خبرنگاران از او درباره مبلغ قرارداد سعید مهری و حامدی‌فر پرسیده، این چنین پاسخ داده:

«درباره بازی صحبت کنید. من جواب نمی‌دهم.» جالب‌ترین بخش ماجرا هم اینجاست که با هر کسی که مصاحبه می‌کنند، می‌گوید: «آنها حق ندارند درباره باشگاه ما و مسائل ما حرف بزنند.» اما اگر مصاحبه خودشان را بخوانید می‌بینید که فقط و فقط دارند درباره رقبا و قراردادهای‌شان حرف می‌زنند. همین اساتید که اصلا اخلاق را رعایت نمی‌کنند، دارند به من و شما درس اخلاق می‌دهند.

کدخبر: ۵۴۵۵۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر