کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۸۲۴
تاریخ خبر:

نکته بازی| فقط قلب نبود، مغز هم بود!

نکته بازی| فقط قلب نبود، مغز هم بود!

روزنامه هفت صبح| توقف تیم ملی مقابل ازبکستان شوکه‌کننده بود و رسانه‌ها واکنش تندی به نمایش شاگردان قلعه‌نویی به خصوص در نیمه دوم داشتند. خود قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی گفت: «بازیکنان ما فکر کردند در پایان نیمه اول بازی تمام شده و فوتبال را یک نیمه دیدند، در صورتی که تیم ازبکستان در نیمه دوم با قلبش بازی کرد و دلیلی که توانستند دو گل به ثمر برسانند، همین موضوع بود. ما در زمین راه رفتیم و آنها با قلب‌شان بازی کردند.»

قلعه‌نویی درست می‌گوید اما سوالی که پیش می‌آید این است که نقش کادر فنی در ذهنیتی که در نیمه دوم برای بازیکنان پیش آمده، چیست؟ آنها قبل از اینکه برای نیمه دوم وارد زمین شوند، در رختکن بودند و کادر فنی برای آنها صحبت کرده است. دقیقا چه اتفاقی رخ داده که بازیکنان بعد از شنیدن حرف‌های کادر فنی، در نیمه دوم به قول خود آقای قلعه‌نویی راه رفتند؟

ما گل اول را در دقیقه 52 خوردیم و بیش از 40 دقیقه فرصت داشتیم تا این ذهنیت را عوض کنیم اما چرا این اتفاق نیفتاد؟ راستش ما فکر می‌کنیم، علاوه بر اینکه بازیکنان ازبکستان با قلب‌شان بازی کردند، دلیل دیگری هم برای ثبت این نتیجه وجود دارد و آن این است که کادر فنی ازبکستان هم از مغزشان استفاده کردند و باعث شدند تا بازیکنان این تیم با قلب‌شان بازی کنند. اتفاقا نقش کادر فنی دو تیم در به دست آمدن این نتیجه بیشتر از بازیکنان بود! اینطور نیست؟

نقل و انتقالات استقلال و هوش مصنوعی و فوتوشاپ!
جلد دیروز روزنامه استقلال جوان، 10 تیتر دارد که 6 تیترش مربوط به ماجرای تخلفات این تیم در فصل نقل و انتقالات و البته تکذیب این تخلفات است. مثلا افشین حاجی‌پور پیشکسوت این باشگاه گفته: «استقلال تخلفی نکرده که شامل کسر امتیاز شود!» پیمان صاحب‌جمعی هم گفته: «عدم تخلف استقلال واضح است!»

علی سامره هم مدعی شده که اگر استقلال دنبال رعایت سقف قرارداد نبود، محمد منتظر را جذب می‌کرد. سایر تیترها هم مقالات و مطالبی است که همگی سعی دارند ثابت کنند که استقلال تخلفی نکرده و نباید از این تیم امتیاز کسر شود و همه این ماجراها به خاطر فشارهایی است که رقبا به خصوص پرسپولیس به کمیته انضباطی می‌آورند. عجیب‌ترین تیتر اما این است: «تیمی که نقل و انتقالات نداشته، چطور تخلف کرده است؟»

واقعا هم دوستان درست می‌گویند. استقلال در این فصل اصلا بازیکنی جذب نکرده که بخواهد سقف بودجه را هم رد کند. این تیم بیرانوند را با پیشنهادی حدود 100 میلیاردی می‌خواست که خب این انتقال انجام نشد. این سه بازیکنی هم که روی هم 5 گل برای استقلال زده‌اند، یعنی مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو و ایمان سلیمی، اصلا به استقلال نیامده‌اند و ویدئو‌های گلزنی آنها توسط هوش مصنوعی تهیه شده است.

باور کنید آن عکس‌های مدیران خوشحال در کنار این بازیکنان هم فوتوشاپ است و دسیسه‌ای است که رقبا برای خراب کردن استقلال و کسر امتیاز از این باشگاه چیده‌اند. از کمیته انضباطی می‌خواهیم گول این فوتوشاپ‌ها و هوش مصنوعی را نخورند و از استقلال امتیاز کسر نکنند.

ما هشدار داده بودیم آقای خطیبی!
دومین سرمربی اخراجی این فصل لیگ‌برتر رسول خطیبی بود. او که هدایت پیکان را برعهده داشت، با نظر اعضای هیات مدیره از هدایت این تیم کنار گذاشته شده است. البته واکنش خطیبی به اخراجش نشان می‌دهد که از نظر او همه چیز به مسائل فنی مربوط نبوده و احتمالا ابراهیم شکوری نقش مهمی در کنار گذاشته شدن خطیبی داشته اما واقعیت این است که حتی اگر شکوری در این ماجرا کاره‌ای نباشد، نتایج پیکان برای اخراج خطیبی کافی بوده است.

قطعا 10 بازی و فقط یک برد مقابل تیم قعرنشین استقلال خوزستان، هر مدیری را به فکر اخراج سرمربی و دادن یک شوک به تیمش خواهد انداخت. ما در مقطعی چند مطلب در انتقاد از نتایج تیم خطیبی و صحبت‌های او در نشست‌های خبری نوشته بودیم و راستش گاهی به نظرمان می‌رسید که زیاده‌روی کرده‌ایم اما احتمالا وقتی مدیران باشگاه دیده‌اند که خطیبی ضعف‌های تیمش را قبول نمی‌کند، تصمیم گرفته‌اند که تیم‌شان را نجات بدهند.

شاید اگر او ضعف‌های تیمش را می‌پذیرفت و در نشست‌های خبری ادعاهای عجیب و فضایی مطرح نمی‌کرد، می‌شد به آینده این تیم امیدوار بود اما وقتی سرمربی تیم کلا بازی‌های تیمش را یک جور دیگر می‌بیند، طبیعی است که تلاشی برای برطرف کردن ضعف‌ها نخواهد کرد و تیم با همین فرمان به سرعت به سمت لیگ یک حرکت خواهد کرد! به نظر ما این بهترین تصمیمی بود که مدیران پیکان می‌توانستند در این مقطع بگیرند و تیم‌شان را از سقوط به لیگ یک نجات بدهند.

کدخبر: ۵۴۸۸۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    مرسی از تیتر😁