کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۳۸۶
تاریخ خبر:

نکته بازی| فقط در موفقیت‌ها همه‌کاره‌اید؟

روزنامه هفت صبح| هرچه رسانه‌ها از عملکرد فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کنند، دوستان در فدراسیون معتقدند همه چیز روبه‌راه است، کار آنها هیچ نقصی ندارد و اگر هم مشکلی هست، مقصرش مسئولان فدراسیون نیستند! مثلا در بحث پرونده بازی سپاهان و الاتحاد که 3 بر صفر به سود تیم عربستانی اعلام شد، رسانه‌ها معتقد بودند که فدراسیون به شدت منفعل عمل کرده و جناب آقای تاج که نایب‌رئیس منطقه آسیای میانه هست، باید در این پرونده بیشتر فعالیت می‌کرد تا رای اینقدر سنگین و یکطرفه نباشد.

توجیه دوستان اما در این باره چه بود؟ آقای تاج فرموده‌اند: «اینها از بی‌اطلاعی افراد است. علتش این است که اگر کشور نایب‌رئیس و رئیس AFC پرونده داشته باشد، نمی‌تواند در جلسه آن پرونده حضور پیدا کند. ضمنا اینکه این‌ مسائل در اختیار هیات رئیسه نیست و کمیته انضباطی و کمیته اخلاق مجزا است. البته ما یک نفر در کمیته انضباطی داریم اما به دلیل تعارض منافع کاری از دستش برنمی‌آمد.» خب اگر تعارض به وجود می‌آید و نایب‌رئیس نمی‌تواند در پرونده‌ای که مربوط به کشورش است وارد شود، اصلا این سمت به چه کاری می‌آید؟

اصلا عضویت آقای تاج در ای‌اف‌سی و ریاستش در منطقه آسیای میانه، تا امروز چه سودی برای فوتبال ایران داشته است؟ منظورمان اصلا سود شخصی نیست، داریم درباره فوتبال ایران حرف می‌زنیم. کدام اتفاق خوب در این مدت برای فوتبال ایران افتاده که اگر آقای تاج رئیس نبود، این اتفاق‌ها نمی‌افتاد؟

خب اگر قرار نیست ریاست شما و حضورتان در ای‌اف‌سی سودی برای فوتبال ایران داشته باشد، اصلا چه اصراری به حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارید که این همه‌ آن را چماق می‌کنید و بر‌سر ما می‌کوبید؟ چطور هر کشوری در پرونده‌ای پیروز می‌شود، سریع آن را به نفوذ و لابی در ای‌اف‌سی نسبت می‌دهید؟ اما نوبت به خودتان که می‌رسد، تعارض به وجود می‌آید؟ البته که اگر موفقیتی باشد سریع تصاحبش می‌کنید! مثل آمدن تیم‌های عربستانی که آنجا هم خودمان یک طرف پرونده بودیم اما شما مدعی شدید که توانستید این مشکل را حل کنید. با این همه تناقض و تعارض چه کنیم آقای تاج؟

همه بدند، فقط تو خوبی!
این جنگ زرگری بین مدیران فعلی، سابق و اسبق استقلال هم خیلی بامزه است. هر کدام‌شان که مصاحبه می‌کند، علیه دیگری کلی حرف می‌زند و مدعی می‌شود که فقط در دوره خودش اوضاع گل و بلبل بوده و در دوره دیگری، همه چیز به هم ریخته بوده! مثلا پندار توفیقی، معاون اسبق باشگاه استقلال معتقد است که فقدان توازن سبب بروز مشکلات مالی فراوان در باشگاه استقلال شده است. او گفته: «نبود توازن در منابع درآمدی و همین‌طور عدم مدیریت هزینه‌های باشگاه یکی از دلایل این موضوع هستند.

البته استقلال در ادوار مختلف از حیث مدیریتی نیز بسیار متضرر شده است. صادقانه خدمت آقای وزیر می‌گویم که ایشان باید بداند هر ثانیه حضور آقای خطیر و تیم هیأت مدیره فعلی در باشگاه استقلال سال‌ها این تیم را عقب می‌اندازد. » احتمالا منظور ایشان از ادوار مختلف، همه ادوار است به جز دوره‌ای که آقای توفیقی و دوستانش کار را دست گرفته بودند. در دوره آقای توفیقی که اصلا هیچ مشکلی نبود و همه چیز به خوبی مدیریت شده بود.

درباره حضور خطیر در استقلال و اینکه هر ثانیه حضور او، استقلال را سال‌ها عقب می‌اندازد، خیلی نظر خاصی نداریم. نه رفاقتی با خطیر داریم که از او دفاع کنیم نه با او دشمنیم که با شما هم نظر باشیم. فقط سوال‌مان این است که اگر حرف‌تان درباره خطیر درست است، کدام مدیر باید جانشینش شود که مثل او نباشد؟ اصلا کدام مدیر به استقلال آمده که این باشگاه را بدهکارتر نکرده؟ کدام مدیر آمده که استقلال را عقب نینداخته؟

جالب‌تر اینکه حجت کریمی مدیرعامل سابق استقلال هم مدعی شده که خطیر به این دلیل از کریمی شکایت کرده که می‌ترسد او به استقلال برگردد! راستش واقعیت این است که حتی ما هم که از آقای کریمی شکایت نکرده‌ایم، می‌ترسیم او به باشگاه برگردد. البته ما در باشگاه کاره‌ای نیستیم اما خب نگرانیم که بعد از بازگشت ایشان، دوباره تمرین استقلال محل جولان اراذل و اوباش شود، همان نفراتی که به آقای کریمی توصیه‌های فنی می‌کردند و ایشان هم جلوی دوستان تا کمر خم می‌شدند! به والله که همه شما مثل همید!

کدخبر: ۵۴۶۳۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر