کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۳۱۶۶
تاریخ خبر:

نکته بازی| فازتان چیست آقای امیرآبادی؟

روزنامه هفت صبح| آقای تاج! دوباره باید تقلب کنیم که! حرف و حدیث درباره حذف شدن یا نشدن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا کم بود، حالا دو سه روزی است که برخی از مدیران فوتبال ایران مدعی‌اند که پرسپولیس هم به دلیل نقص در ارائه و بارگذاری برخی مدارک در سایت ای‌اف‌سی، از لیگ قهرمانان حذف خواهد شد.

ماجرا این است که مشکل این دو باشگاه فقط مسائل مالی و بدهی به مربیان و بازیکنان نیست و یکی از اصلی‌ترین مشکلات آنها مالکیت مشترک آنهاست که متولی هر دوی آنها وزارت ورزش است و گویا همین مسئله باعث خواهد شد که حتی در صورت حل مشکلات مالی و پرداخت بدهی‌ها و بستن پرونده‌ها در فیفا و ای‌اف‌سی، هم استقلال و هم پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شوند. سه روز پیش بود که روابط عمومی وزارت ورزش در خبری اعلام کرد:

«موضوع مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به نحوی تا برگزاری جلسه مزایده برای واگذاری سهام مدیریتی حل شد.» اصلا کاری به اینکه این مشکل به چه نحوی حل شده نداریم اما موضوع این است که در متن انگلیسی سند منتشر شده به شفاف‌سازی یا اظهار اشاره شده است. به این صورت که حداقل 3 ماه قبل از ددلاین کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC برای ارائه مدارک، باید صاحب بنگاه (باشگاه) مدرکی را که به امضای حداقل یکی از صاحبان امضای مجاز باشگاه رسیده باشد، ارائه بدهد که بند مالکیت مشترک (5 و 6) درباره ما صدق نمی‌کند.

تنها به مالکیت مشترک هم اشاره نشده و واژه کنترل هم در آن بند آمده است. به این معنا که مالک مدرکی را به AFC بدهد و بگوید شخصی حقیقی یا حقوقی مالکیت باشگاه را در اختیار گرفته و مالکیت استقلال و پرسپولیس متفاوت است.» در واقع این کار باید 3 ماه پیش با مدارک و اسناد واقعی صورت می‌گرفت نه سه روز پیش! مهدی تاج چند روز پیش گفته بود که دیگر نمی‌توانیم تقلب کنیم اما ظاهرا این بار هم برای اینکه لیگ قهرمانان آسیا را از دست ندهیم باید تقلب کنیم! دست بجنبانید آقای تاج!

فازتان چیست آقای امیرآبادی؟
واقعا فاز بعضی از این پیشکسوتان فوتبال را متوجه نمی‌شویم. این روزها حتی پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس هم از تاثیر مثبت و نقش مهم ساپینتو در پیشرفت استقلال و نمایش‌ها و نتایج خوب این تیم تعریف و تمجید می‌کنند اما یکی مثل مهدی امیرآبادی که پیشکسوت استقلال است، درباره این تیم گفته: «کیفیت فنی این مربی خارجی در حقیقت به خاطر کیفیت کار خود بازیکنان است که تا به امروز به حدی عملکرد خوبی در زمین داشتند که سبب افزایش کیفیت فنی تیم شده است. هرچند ساپینتو از نظر فنی مربی سازنده و خوبی است، اما به اعتقاد من بازیکنان از نظر فنی بالاتر از ساپینتو هستند و این موضوع را ثابت کرده‌اند.»

امیرآبادی پیش از این به شدت علیه دستیاران ساپینتو هم موضع گرفته و معتقد بود مربیان دیگری باید دستیار او شوند. حالا سوال ما این است که اگر کیفیت بازیکنان مهم‌تر از نقش سرمربی است، چرا پرستاره‌ترین تیم استقلال زیر نظر پرویز مظلومی هیچ جام و افتخاری به دست نیاورد؟ اجازه بدهید نام ستاره‌های آن تیم را به خاطرتان بیاوریم:

آرش برهانی، خسرو حیدری، مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، میلاد میداوودی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، مهدی رحمتی، جی لوید ساموئل، اسماعیل شریفات، آندرانیک تیموریان، فریدون زندی و … این تیم آنقدر ستاره و فوق‌ستاره داشت که اصلا یادمان رفت نام خودتان را هم در آن بیاوریم! خب اگر قرار است بازیکنان باکیفیت باعث شوند که یک مربی نتایج بهتری بگیرد، چرا پرویزخان مظلومی با این تیم که نمونه‌اش در تاریخ استقلال یافت نمی‌شود، حتی نتوانست در لیگ برتر دوم شود؟

در آسیا هم که به سپاهان باخت و حذف شد! الان این تیم فعلی با آن تیم لیگ یازدهم از نظر نفرات قابل مقایسه است؟ مثلث مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان و فریدون زندی کجا و مثلث چشمی و مهری و رضاوند کجا؟ فرهاد مجیدی کجا و مهاجم فعلی استقلال کجا؟ رحمتی دروازه‌بان مطمئن‌تری بود یا حسینی؟ آن تیم رویایی پرسپولیس در لیگ سوم چه؟ استاد! می‌شود اول کمی فکر کنید بعد حرف بزنید؟

کدخبر: ۵۱۳۱۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر