کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۱۶۴
تاریخ خبر:

نکته بازی| زمان باخت پیام نمی‌دهید؟

نکته بازی| زمان باخت پیام نمی‌دهید؟

روزنامه هفت صبح| شنبه عصر تیم ملی نوجوانان ایران، یک شاهکار تاریخی را رقم زد و از باخت 2 بر صفر مقابل برزیل یک پیروزی باورنکردنی 3 بر 2 ساخت. داشتیم با این پیروزی حال می‌کردیم که دیدیم جناب مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به مناسبت این پیروزی یک پیام صادر کرده ‌. در این پیام آمده است: «گروه فنی شایسته، بازیکنان متعصب و کادر اجرایی، تدارکات، پزشکی و … سرفرازان تیم نوجوانان ایران،20 آبان 1402 را با غیرت، تعصب، تلاش و شایستگی خود به روزی به یادماندنی و خاطره‌انگیز برای ملت ایران تبدیل کردید.

این نسل، با نمایش شورانگیز در این غروب پاییزی نشان داد تا سالیان متمادی برای این فوتبال افتخارآفرین خواهد بود. خدا قوت به شما و آرزوی تداوم این روند درخشان در بازی‌های آتی.» این پیام یعنی اینکه ما هم هستیم و در این پیروزی نقش داریم و … تردیدی نیست که فدراسیون برای این تیم زحمت کشیده، هزینه کرده، زمان گذاشته و در پیروزی‌اش نقش داشته ‌ اما سوال‌مان این است که آیا دوستان‌ هنگام شکست و ناکامی هم به همین سرعت واکنش نشان می‌دهند یا خودشان را در هفت سوراخ پنهان می‌کنند؟

هنوز زمان زیادی از شکست‌های فاجعه‌بار تیم امید نگذشته است اما واکنش دوستان به این ناکامی چه بوده؟‌ جناب آقای تاج چند روز پیش در این باره گفت: «هیأت رئیسه فدراسیون صرف‌نظر از نتیجه تیم امید که جای عذرخواهی، تذکر و تدبیر دارد، موفق بوده است. تیم امید شرایطی دارد که باید گفت.

در مورد تیم امید هم باید در آینده تحلیلی شود و نقطه ضعف فدراسیون را برطرف کنیم.» امیر قلعه‌نویی هم گفت: «یک روز می‌گویم که چه اتفاقاتی افتاد که تیم امید نتیجه نگرفت.» می‌بینید؟‌ پیروزی که به دست می‌آید، سریع پیام می‌دهند اما در زمان شکست، هیات رئیسه صرف‌نظر از نتایج موفق بوده و تیم امید شرایطی داشته که باید گفت و نتایج جای عذرخواهی و تدبیر و تذکر دارد!

سرمربی تیم ملی هم که نقش اصلی را در انتخاب سرمربی تیم امید داشته، ما را به فردای نامعلوم حواله می‌دهد! آقایان! همانقدر که در زمان موفقیت خودتان را جلو می‌اندازید، زمان شکست هم بیایید و به مردم توضیح بدهید. ممنون.

یعنی تیم‌تان فقط به داوری می‌بازد؟
دیروز مصاحبه‌ای از جمشید شاه‌محمدی پیشکسوت پرسپولیس منتشر شد که ایشان گفته بودند: «داوری خوب باشد، پرسپولیس نمی‌بازد.» این مطلب قبل از برگزاری بازی سپاهان و پرسپولیس نوشته شده است. یعنی ما هنوز نمی‌دانیم نتیجه این بازی چه شده است. ممکن است پرسپولیس با اشتباه داور بازنده یا برنده شود.

البته ممکن است هر نتیجه‌ای به دست بیاید و داوری هم هیچ تاثیری در نتیجه نداشته باشد اما واقعا این چه ذهنیتی است که بعضی از اهالی فوتبال ما دارند و می‌خواهند آن را در ذهن هواداران هم جا بیندازند؟ الان منظور آقای شاه‌محمدی این است که اگر پرسپولیس ببازد، قطعا داوری بد و علیه این تیم بوده؟‌

یعنی پرسپولیس تیمی است که هرگز نمی‌بازد مگر وقتی که داوری علیه این تیم باشد؟ آقای شاه‌محمدی بازی‌های این فصل را دنبال نکرده؟ خبر ندارد که پرسپولیس با گل آفساید گولسیانی که از کره ماه هم قابل تشخیص بود، از باخت خانگی مقابل ذوب‌آهن فرار کرد؟ نمی‌داند که گل کاملا سالم گل‌گهر مقابل پرسپولیس، در شرایطی که توپ دو وجب از خط رد شده بود، توسط داور نادیده اعلام شد و با همین اشتباه، پرسپولیس برنده این بازی شد؟

ماجرا فقط به آقای شاه‌محمدی و پرسپولیس مربوط نمی‌شود. همین روز جمعه بود که پاکو خمز سرمربی تراکتور در نشست خبری خود قبل از بازی با استقلال گفت: «اگر بازی فردا از نظر داوری مشکل نداشته باشد و سوت‌های مشکوک زده نشود؛ برنده می‌شویم.» اما تراکتور بدون هیچ سوت مشکوکی باخت و خودش هم شکست را قبول کرد! او درحالی این حرف را زده بود که تیمش هفته قبل با گل آفساید مقابل نساجی پیش افتاد و توانست این تیم را شکست بدهد.

دوستان دیگر واقعا شور این ادبیات رایج در فوتبال ایران را در آورده‌اند. همه معتقدند اگر داوری خوب باشد تیم‌شان برنده است! ما تکذیب نمی‌کنیم که اشتباهات داوری زیاد است. تقریبا کار از دست کمیته داوران هم در رفته و به بحران تبدیل شده، اما همه شکست‌ها و نتایج بد تیم‌ها، به دلیل اشتباهات داوری نبوده و اگر دوستان اجازه می‌دهند، مقداری از بار شکست‌ها را به گردن مربیان و بازیکنان تیم‌ها بیندازیم!

کدخبر: ۵۴۷۱۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر