کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۵۲۴
تاریخ خبر:

نکته بازی| ‌درآمد میلیاردی، رفتار دوزاری!

نکته بازی| ‌درآمد میلیاردی، رفتار دوزاری!

روزنامه هفت صبح| دیروز خبر رسید که باشگاه پرسپولیس از امید نورافکن بازیکن سپاهان به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق شکایت کرده است. دلیل این شکایت هم انتشار ویدئویی از نورافکن است که نشان می‌دهد او در مواجهه با شعارهای هواداران پرسپولیس حرکتی زشت و غیراخلاقی را رو‌ به آنها انجام می‌دهد.

قطعا که هیچ کس از شعارهای زشت و غیراخلاقی هواداران هیچ تیمی علیه هیچ بازیکنی دفاع نمی‌کند و حرکت هواداران پرسپولیس هم باید نکوهش شود اما اینکه بازیکنی که خود را حرفه‌ای می‌داند، در برابر شعارها چنین واکنشی نشان بدهد اصلا قابل پذیرش نیست. در دوره‌ای که در یک ورزشگاه، علاوه بر دوربین‌های تلویزیونی و دوربین‌های عکاسان، ده‌ها هزار دوربین روی گوشی‌های هواداران هم لحظه‌ها و صحنه‌ها را ضبط می‌کند، چرا یک بازیکن حرفه‌ای و باتجربه باید چنین حرکتی را انجام بدهد و خودش را به دردسر بیندازد؟

این روزها که کوچک‌ترین اتفاقات در ورزشگاه‌ها هم از چشم رسانه‌ها و مردم دور نمی‌ماند، یک بازیکن ملی‌پوش که می‌داند دوربین‌های هواداران روی او زوم کرده‌اند، چرا باید چنین حرکتی را انجام بدهد؟ قطعا این حرکت نورافکن عواقبی ر‌ا برای خودش و باشگاهش خواهد داشت و هیچ دفاعی هم او از پذیرفته نخواهد بود. بازیکن حرفه‌ای، میلیاردها تومان پول می‌گیرد که حرفه‌ای رفتار کند و در برابر چنین صحنه‌هایی واکنش بچگانه و آماتوری نشان ندهد. هر‌چند در نهایت باز هم این اتفاق نباید باعث شود که هواداران به این رفتارها ادامه دهند و بازیکن حریف را با شعارهای زشت به این نقطه برسانند. لطفا اندازه پولی که می‌گیرید جنبه و ظرفیت داشته باشید.

توضیحی نداری آقای زاهدی؟
عملکرد شهاب زاهدی در بازی سپاهان و پرسپولیس عجیب و ناامیدکننده بود. او در حالی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت که یک روز قبل‌تر، به نظر می‌رسید نبیل باهویی مهاجم فیکس این تیم در برابر سپاهان باشد اما ظاهرا یک مصدومیت قبل از شروع بازی باعث شد تا تصمیم یحیی عوض شود و شهاب زاهدی را در ترکیب اصلی تیمش مقابل سپاهان قرار دهد.

خلاصه عملکرد زاهدی در این بازی این بود: از دست دادن یک فرصت ایده‌آل روی پاس فوق‌العاده سروش رفیعی، گرفتن یک کارت زرد بی‌مورد در زمین سپاهان با تکلی که اصلا نیازی نبود آنقدر شدید و بلند باشد و در نهایت گرفتن یک کارت زرد بی‌موردتر با خطای هندی که اگر نبود شاید می‌توانست منجر به گل تساوی پرسپولیس هم بشود! مرور این صحنه‌ها باعث شده تا در بعضی از پیج‌ها و کانال‌های هواداری شبهاتی درباره او ایجاد شود.

واقعا چه لزومی داشت او در نزدیکی محوطه جریمه سپاهان، آن تکل خشن را روی بازیکن حریف انجام بدهد و اخطار بگیرد؟ ماجرای کارت زرد دوم که جالب‌تر است. روی یک سانتر در آخرین ثانیه بازی، چند بازیکن پرسپولیس به هوا می‌پرند تا بلکه گل مساوی تیم‌شان را بزنند اما شهاب زاهدی در حرکتی عجیب و غیرقابل توجیه، با دست به توپ ضربه می‌زند و علاوه بر اینکه فرصت گلزنی را از حداقل دو هم‌تیمی خود می‌گیرد، کارت زرد دوم را هم دریافت می‌کند و از بازی اخراج می‌شود! آیا بهتر نیست او درباره رفتار و عملکردش در این بازی به کادر فنی توضیح قانع‌کننده بدهد؟

این صدرنشینی را خیلی بزرگ نکنید
صدرنشینی استقلال در لیگ‌برتر، آن هم با اختلافی مطمئن نسبت به تیم‌های بعدی، حسابی هواداران این تیم را سر ذوق آورده است. پیشکسوتان این باشگاه هم مدام مصاحبه ‌ و از عملکرد جواد نکونام و شاگردانش تعریف و تمجید می‌کنند. البته که استقلال با وجود مشکلات زیادی که قبل از شروع فصل داشت، خوب کار کرده اما نباید ماجرا را اینقدر بزرگ جلوه داد.

به جز پیروزی 3 بر صفر هفته اول مقابل صنعت‌نفت در آبادان، استقلال برد مقتدرانه دیگری به دست نیاورده است. آنها به سپاهان باخته‌اند و با شمس‌آذر قزوین هم به تساوی رسیده‌اند. ملوان را در هفته دوم لیگ‌برتر شکست داده‌اند و آن زمان، تیم تارتار اینقدر آماده نبود. پیروزی بر استقلال خوزستان و هوادار هم کار چندان شاقی نبود. مس رفسنجان هم کلا تیمی پرفراز و نشیب است و بردن این تیم هم کار بزرگی نیست.

پیروزی بر آلومینیوم هم با خوش شانسی به دست آمد و شاگردان مجتبی حسینی انصافا مستحق باخت برابر استقلال نبودند. در نهایت هم استقلال بر تراکتوری غلبه کرد که پیش از این 4 بار دیگر باخته بود! استقلال صدرنشین است. نتایج خوبی گرفته و با توجه به مشکلات، شایسته تحسین است اما نباید فراموش کرد که نام این تیم استقلال است و نباید به خاطر چند برد ناپلئونی، آنقدر تمجید شود که خودش را گم کند. ساختن مجسمه نکونام و طلا گرفتن ساق پای بازیکنان و اغراق‌هایی از این دست به خاطر عملکردشان در لیگ‌برتر، بیشتر از اینکه به سود آنها باشد، می‌تواند فریب‌شان دهد و مغرورشان کند.

کدخبر: ۵۴۷۵۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر