کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۴۹۷۷
تاریخ خبر:

نکته بازی| این سیاه‌بازی را تمام کنید

روزنامه هفت صبح| البته تقریبا همیشه همین بوده اما حدود یک هفته است که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بخش رسانه‌ای بدجور به هم می‌پرند. هیچ وقت هم با قاطعیت نمی‌توان گفت شروع‌کننده این دعواهای بچگانه و زشت کدام طرف ماجرا بوده ‌ اما چیزی که با قاطعیت می‌شود گفت این است که ماجرای سقف بودجه و تخلفاتی که دو طرف داشته‌اند، نقش پررنگی در درگیری‌های اخیر داشته است.

پرسپولیسی‌ها قطعا تخلفاتی داشته‌اند که با اعتراف صریح علیرضا بیرانوند در برنامه تلویزیونی فوتبال‌برتر به نقش هوادار متمول، اثبات شده است. استقلالی‌ها هم با ثبت قراردادهای خنده‌دار 160 میلیونی برای سعید مهری، 100 میلیونی برای امید حامدی‌فر و 50 میلیونی برای هاشمی‌نسب، مرزهای صداقت را جابه‌جا کرده‌اند. هر چند روز یک بار هم خبر می‌رسد که فلان نفرات قراردادشان را کم کرده‌اند تا مثلا قرارداد بلانکو ثبت شود و او هم بتواند برای تیم بازی کند.

بیشتر دعواهای دو طرف در بخش رسانه‌ای که حالا دیگر به جنگ سرمربیان و مدیران هم کشیده است، به همین موارد مربوط می‌شود. جواد نکونام که ظاهرا برای چندمین بار قراردادش را کم کرده، به قهرهای چندباره یحیی طعنه زده و گفته: «مثل بعضی‌ها اشک تمساح نمی‌ریزیم.»

گل‌محمدی هم در نشست خبری خود گفته: «برای جذب مهاجم خارجی خوب باید کل قراردادم را کم می‌کردم.» یک مدیر استقلالی هم اعلام کرده که مسئولان پرسپولیس حق ندارند درباره استقلال و اتفاقاتش حرف بزنند. یحیی هم خطاب به او گفته که دارد گنده‌تر از دهانش حرف می‌زند! خلاصه وضعیت عجیبی است.

در هر دو باشگاه هم تا بخواهید آدمِ عشقِ کری‌خوانی پیدا می‌شود و هر مصاحبه و پستی در اینستاگرام با جواب‌هایی کوبنده مواجه می‌شود. نمی‌دانیم شروع کننده این دعوا کدام طرف بوده اما خیلی مهم نیست. مهم این است که هر دو طرف می‌دانند چه تخلفاتی کرده‌اند و به همین دلیل سعی می‌کنند با ادعاهای عجیب و افشاگری از تخلفات رقیب، توجهات را به سمت طرف مقابل معطوف کنند. اما امیدواریم مسئولان آنقدر شهامت داشته باشند که بدون اغماض با هر دو طرف برخورد کنند.

لیگ پیرمردها
هفته هشتم لیگ‌برتر 14 گل داشت که 6 گل از این 14 گل در بازی گل‌گهر سیرجان و هوادار به ثمر رسید. در واقع اگر این بازی را فاکتور بگیریم، در 7 بازی دیگر این هفته 8 گل به ثمر رسیده که خب اصلا آمار خوبی نیست. اما یکی از نگران‌کننده‌ترین اتفاقات در گل‌های این هفته، سن و سال گلزنانش بود.

از بازی استقلال شروع کنیم که گلزنش یعنی آرمان رمضانی 31 ساله است. شیمبا زننده تک‌گل بازی مس رفسنجان و پیکان 40 ساله است. زننده دو گل از 3 گل هوادار به گل‌گهر امین قاسمی‌نژاد بود که 36 ساله است. دیگر گل این تیم را هم کریم اسلامی زد که 37 ساله است! روبرتو تورس هم که یکی از 3 گل گل‌گهر را زد، 34 سالگی را پشت سر گذاشته است. یعنی میانگین سنی زنندگان 6 گل از 14 گل این هفته 35 است! البته گلزن جوان هم داشتیم و نباید فقط نیمه خالی لیوان را ببنیم.

مثلا سعید سحرخیزان پدیده این فصل لیگ‌برتر که دو گل از گل‌های تیمش را مقابل هوادار زد، فقط 20 ساله است اما واقعیت این است که لیگ ما لیگ پویا و جوانی نیست و بیشتر از آنکه محل کشف بازیکنان آینده‌دار باشد، محل درخشش بازیکنان پا به سن‌گذاشته است و جالب‌تر اینکه نصف بیشتر سرمربیان همین تیم‌ها، مدعی جوانگرایی هستند. الان رسول خطیبی که تیمش در 8 بازی 5 شکست را تجربه کرده، بعد از هر باخت مدعی می‌شود که دارد تاوان جوانگرایی را می‌دهد.

اما واقعیت این است که از 5 گل زده تیمش، 4 گل را بازیکنانی زده‌اند که 30 سالگی را رد کرده‌اند. بهترین بازیکن تیمش هم سامان نریمان‌جهان است که 32 ساله است. این واقعیت ترسناک را در تیم ملی هم داریم می‌بینیم. تیم ایران در جام‌جهانی قطر، دومین تیم مسن جام بود اما حالا که 3 ماه تا جام ملت‌های آسیا مانده، فقط محمد محبی به ترکیب تیم اضافه شده و البته میانگین سنی‌اش هم اصلا پایین‌تر نیامده است. برای این فوتبال پیر و بدون پدیده نگرانیم.

کدخبر: ۵۴۴۹۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر