کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۵۱۵۸
تاریخ خبر:

نکته بازی| امیر خان ما را ببخش!

روزنامه هفت صبح| امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران در مراسم بدرقه تیم ملی نوجوانان به رقابت‌های جام‌جهانی مصاحبه‌ای با خبرنگاران کرد و تا می‌توانست از خجالت رسانه‌های منتقد درآمد. اینها بخشی از جملات او در این مصاحبه است: «آنقدر که به ما حمله شد به منچسترسیتی گواردیولا که سال گذشته همه جام‌ها را برد و امسال دو، سه هفته نتیجه نگرفت، حمله نشد! زدن قلعه‌نویی از سال ۲۰۰۶ بس است!

خدا آقای انتظامی را بیامرزد، حرف خوبی می‌زد و می‌گفت شغل دوم برخی از مردم بخل و حسادت است، در فوتبال هم همینطور است. هر نتیجه‌ای بگیریم آدم‌هایی که قلم‌شان را به آن‌وری‌ها فروخته‌اند یک چیزی می‌گویند؛ من می‌دانم از کجا تغذیه می‌شوند.» ما هم قطعا یکی از منتقدان امیر قلعه‌نویی هستیم و خب از نظر ایشان بخیل و حسودیم، قلم‌مان را به آن‌وری‌ها فروخته‌ایم و از یک جایی تغذیه می‌شویم. واقعا هم جایگاه ایشان حسودی دارد.

شما فکرش را بکنید که یک نفر با هومن افاضلی و خداداد عزیزی همکار باشد و از منبع علم و دانش فنی این دو نفر تغذیه شود، انصافا حسادت ندارد؟ الان امیر قلعه‌نویی در اردوهای تیم ملی مدام در معرض جملات قصار حمید مطهری است. خداوکیلی این هم حسادت دارد و امیرخان باید به ما حق بدهد که به او حسودی می‌کنیم.

ما خودمان اقرار می‌کنیم که به این بخش از زندگی امیرخان حسادت می‌کنیم اما انصافا نه قلم‌مان را به آن‌وری‌ها فروخته‌ایم و نه از جایی تغذیه می‌شویم. البته از حسادت و بخلی که به امیرخان داریم، پشیمانیم و سعی می‌کنیم از این به بعد به خاطر دشمنی و حسادت با ایشان، دیگر فوتبال ایران را تخریب نکنیم. از این به بعد فقط حمایت!

کارلوس کی‌روش با آن همه سابقه و اعتبار، این همه سال در ایران کار کرد و حتی یک جام حلبی هم نگرفت اما امیرخان در همین مدت کوتاه، دو جام معتبر آسیایی گرفته است: یعنی قهرمانی تورنمنت کافا و تورنمنت چهارجانبه اردن! واقعا که به قول شخص امیرخان ما اجنبی‌پرستیم و قدر مربیان بادانش و به‌روز داخلی را نمی‌دانیم. امیرخان ما را ببخش!

چرا شخص شما را احضار نمی‌کنند؟
حسین خبیری عضو هیات مدیره پرسپولیس در یک مصاحبه از اینکه کمیته انضباطی بعضی‌ها را احضار نمی‌کند، گلایه کرده است. او گفته: «آقای گل‌محمدی چرا باید به این کمیته دعوت شود؟ او از تیمش دفاع کرده است. برخی مربیان کارهای بدی انجام داده‌اند اما شاید ترسی وجود دارد که این افراد دعوت نمی‌شوند اما تا وقتی کادر پرسپولیس حرفی می‌زنند سریع دعوت می‌شوند.

عضو هیات مدیره استقلال به چه حقی درباره مربی پرسپولیس صحبت می‌کند؟ شما در چه جایگاهی هستید که به مربی یک باشگاه دیگر بی‌احترامی می‌کنید؟ خیلی زرنگ هستید بروید مشکلات باشگاه خود را حل کنید. او باید حواسش به مسئولیت خود باشد. آقای گل‌محمدی در کمال احترام پاسخ او را داده و گفته که او در حیطه وظایف خود صحبت نکرده است. این رفتارها قشنگ نیست. هر کسی باید سرش به کار خودش باشد.

کسی حق ندارد درباره یک مربی موفق صحبت کند.» یعنی یک جمله منطقی در این جملات دیده نمی‌شود. جناب خبیری! قبل از هر چیزی باید بگویی که اتفاقا شخص شما و چند نفر دیگر از مدیران و پیشکسوتان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا همین حالا باید بارها به کمیته انضباطی دعوت ‌ و محروم می‌شدید!

واقعا آنهایی که کمی منطق دارند و فوتبال را جدی دنبال می‌کنند، از کمیته انضباطی گله دارند که چرا هیچ واکنشی به صحبت‌ها و رفتارهای شما و برخی دیگر نشان نمی‌دهد. اما سوال این است که اساسا چرا یحیی گل‌محمدی و هر مربی دیگری وقتی برخلاف قوانین رفتار می‌کنند نباید به کمیته انضباطی دعوت شوند؟ کمال احترام؟ الان ما به شما بگوییم گنده‌تر از دهان‌تان حرف می‌زنید، محترمانه است؟

مگر همین جواد نکونام بعد از بازی با آلومینیوم اراک به کمیته انضباطی دعوت نشد؟ شما معتقدید که هر کس باید سرش در کار خودش باشد. اما در همین مصاحبه درباره مشکلات باشگاه استقلال حرف زده‌اید که این تازه بهترین مصاحبه شماست و قبل از این مصاحبه‌هایی از شما درباره استقلال خوانده‌ایم که واقعا فکر کرده‌ایم شما مدیر این باشگاه هستید! بازهم می‌گوییم. مسئله فقط شما نیستید و در هر دو باشگاه، کسانی مسئول هستند که کاش نبودند!

کدخبر: ۵۴۵۱۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر