کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۵۷۳
تاریخ خبر:

نکته بازی| آقای مطهری‌ با یحیی تماس بگیر!

نکته بازی| آقای مطهری‌ با یحیی تماس بگیر!

روزنامه هفت صبح| پرسپولیس قبل از بازی با استقلال تاجیکستان دچار مشکلی به نام سرماخوردگی در اردو شد و چند بازیکن این تیم نتوانستند در شرایط ایده‌آل به میدان بروند. بازی هم که با تساوی یک-‌یک به پایان رسید. اما مصاحبه‌های سرمربی و بازیکنان این تیم درباره دلیل این نتیجه و نمایش ضعیف پرسپولیس اصلا جالب نبود.

مثلا بیرانوند گفت که ۱۸ بازیکن پرسپولیس سرما خورده بودند. سروش رفیعی هم مدعی شد مصدومیت و سرماخوردگی عامل اصلی این نتیجه بود و زمین هم مثل آسفالت بود! یحیی هم اگر‌چه در نشست خبری اعلام کرد که نمی‌تواند توجیه زیادی برای این نتیجه داشته باشد اما تا می‌توانست توجیه تراشید! او مشکل آب‌دهی به زمین را عامل خراب شدن بازی دانست! اما سوال ما این است که مگر پرسپولیس در نیمه اول، در زمین دیگری بازی می‌کرد؟

پرسپولیس در همین زمین که به ادعای آقای گل‌محمدی مشکل داشت، یک نیمه اول خوب را پشت سر گذاشت و به گل هم رسید و چند فرصت گلزنی را از دست داد اما در نیمه دوم به شدت عقب نشست و توپ و میدان را به حریف واگذار کرد. حتی بعد از دریافت گل تساوی، در حالی که نیاز به گل داشت، یک تعویض دفاعی انجام داد و سرلک را جانشین رفیعی کرد. این تعویض دفاعی که دیگر تقصیر زمین نیست آقا یحیی! سرمربی پرسپولیس حتی در نشست خبری قبل از بازی، از زمین تمجید کرده بود! شاید بهتر باشد که به حمید مطهری بگوییم یک تماس با یحیی بگیرد و به او یادآوری کند که باید قوی‌تر از بهانه‌هایش باشد!

اصلا قلعه‌نویی بد! چرا توهین می‌کنی؟
چندی قبل پس از اینکه محمد مایلی‌کهن مصاحبه‌هایی انجام داد و امیر قلعه‌نویی را به باد انتقاد گرفت، سرمربی کنونی تیم ملی که قبلا هدایت استقلال را نیز بر‌عهده داشته است، از این پیشکسوت پرسپولیس شکایت کرد و کار در مسیر قوه قضاییه قرار گرفت. حالا از قرار معلوم احضاریه قلعه‌نویی به دست محمد مایلی‌کهن رسیده و سرمربی اسبق تیم ملی برای پیگیری ماجرا از گیلان به تهران آمده است.

مایلی‌کهن در مصاحبه‌ای درباره شکایت قلعه‌نویی از خودش گفته: «من هنوز یادم نرفته مرحوم حجازی و مرحوم پورحیدری در مورد این آقا چه مصاحبه‌هایی می‌کردند. در رسانه‌ها هم صحبت‌های این دو چهره فقید استقلال چاپ شده و کاملا موجود است. مردم خودشان می‌توانند بخوانند و قضاوت کنند.» اصلا به اینکه مثلا مرحومان پورحیدری و حجازی درباره قلعه‌نویی چه‌ها گفته‌اند کاری نداریم.

به هر حال همیشه اختلافات بین آدم‌های فوتبالی وجود دارد، مثل شما با علی پروین و علی دایی! این چیزها دلیل نمی‌شود که شما روی آنتن زنده هر چه از دهانت درمی‌آید بگویی و انتظار داشته باشی طرف واکنش نشان ندهد. ما که هیچ رفاقت و رابطه‌ای با قلعه‌نویی نداریم و اتفاقا از منتقدان جدی او هستیم اما همواره سعی کرده‌ایم انتقادات‌مان را با منطق و البته مودبانه و محترمانه مطرح کنیم.

اما وقتی شما روی آنتن زنده از عباراتی مثل گروهبان قندلی استفاده می‌کنید، باید منتظر عواقبش باشید. اصلا به فرض اینکه قلعه‌نویی بدترین آدم روی زمین است! اما توهین کردن اصلا درست نیست و از شما که مدعی اخلاق هستید، انتظار می‌رود که بیشتر از اینها مراقب باشید.

خیال‌مان را بابت کسر امتیاز از استقلال راحت کردی!
کارگروه نظارت بر قراردادهای فدراسیون فوتبال 4 سوال از باشگاه استقلال مطرح کرده ‌‌و از این باشگاه خواسته بود تا روز سه‌شنبه به این سوالات پاسخ قانع‌کننده بدهد وگرنه پرونده به کمیته انضباطی خواهد رفت. قبول کردن مالیات قرارداد کوین یامگا، وارد نکردن چک قرارداد محمدرضا خالدآبادی در فهرست هزینه‌ها، قرارداد عجیب و غریب مهدی هاشمی‌نسب و همچنین قبول کردن مالیات قرارداد بلانکو مسائلی است که کارگروه نظارت بر قراردادها روی آنها دست گذاشته و استقلال باید درباره این قراردادها توضیح بدهد.

با توجه به اینکه پرونده به کمیته انضباطی خواهد رفت، اصلا بعید نیست که از استقلال هم مثل سپاهان و پرسپولیس امتیاز کسر شود. اما یکی از مدیران این باشگاه در مصاحبه‌ای گفته: «به‌قدری از عملکرد مالی باشگاه استقلال در ماه‌های اخیر به ویژه در چارچوب سقف تعیین‌شده برای باشگاه مطمئن هستیم که همین حالا اگر بگویند به فدراسیون بیایید مدارک‌مان آماده است. خوشبختانه از روز اول همه اقدامات مالی باشگاه شفاف و اصطلاحا در آکواریوم بوده است.

طوری که همه قادر به دیدن و رصد آن بوده‌اند. از این بابت خیالمان راحت است.» اصلا تا وقتی مدیران باشگاه‌ها حرفی نمی‌زنند، همه چیز آرام است. اما درست وقتی آنها زبان باز می‌کنند و مخصوصا وقتی مدعی می‌شوند که همه چیز روبه‌راه است، استرس‌ها در میان هواداران باشگاه‌ها شروع می‌شود. راستش ما به عنوان یک استقلالی، اصلا نگران نبودیم اما وقتی مدیر باشگاه اعلام کرده که خیالش راحت است، ما هم تقریبا مطمئن شده‌ایم که به زودی از استقلال امتیاز کسر خواهد شد. می‌گویید نه؟ فقط چند روز صبر کنید!

کدخبر: ۵۴۶۵۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر