کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۵۹۴۵
تاریخ خبر:

نکته بازی| ‌آقای تاج! ما VAR نداریم

نکته بازی| ‌آقای تاج! ما VAR نداریم

روزنامه هفت صبح| دوباره آقای مهدی تاج مصاحبه کرده‌اند و کلی سوژه به رسانه‌ها داده‌اند. اما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مصاحبه دیروز ایشان به سیستم VAR مربوط می‌شود. ایشان در پاسخ به سوالی درباره اشتباهات تاثیرگذار داوری و نبود سیستم VAR گفته‌اند: «اشتباهات داوری زیاد شده بود و جلسه‌ای با کمیته داوران داشتیم. یکی از شرایط داوری VAR است اما سال‌های قبل هم این سیستم را نداشتیم.

همه کشورها هم ندارند یا اگر داشته باشند، فقط یک دستگاه دارند. ما هم ۲ دستگاه داریم که نمی‌توانیم از آنها برای لیگ‌برتر استفاده کنیم‌ اما اشتباهات داوری که در سال‌های گذشته که VAR نبود به این مقدار نبود و الان مقداری زیاد شده است. باید حرف‌های کمیته داوران را بشنویم.» جناب تاج طبق معمول همان ابتدا ادعا کرده‌اند که خیلی از کشورها VAR ندارند و از نظر ایشان این توجیهی می‌شود که ما هم VAR نداشته باشیم.

در ادامه می‌گویند که اگر هم کشوری VAR داشته باشد، فقط یک دستگاه دارد اما ما دو دستگاه داریم که نمی‌توانیم از آنها برای لیگ‌برتر استفاده کنیم! در واقع جناب تاج ابتدا پز می‌دهد که ما به جای یک دستگاه دو دستگاه داریم اما در ادامه اعتراف می‌کند که از این دو دستگاه نمی‌توانیم استفاده کنیم!

کلا مشکل اینجاست که آقای تاج در این باره درست و دقیق حرف نزده‌اند. واقعیت این است که تشکیلات فدراسیون و داوری ما نه‌تنها VAR ندارد، بلکه از سیستم رادیویی هم که مدت‌هاست در کشورهای دیگر استفاده نمی‌شود، محروم است! آقای تاج نباید مدعی شوند که ما دو دستگاه VAR داریم!

ای‌اف‌سی لطف کرده و به ما دو دستگاه VAR قرض داده تا کارمان در لیگ قهرمانان آسیا راه بیفتد و بتوانیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم. در واقع جمله درست این است که: «ما VAR نداریم.» این را آقای تاج باید همواره به خودشان یادآوری کنند تا مبادا با تصور اینکه دو دستگاه VAR داریم، بی‌خیال ادامه تلاش برای آوردن این سیستم به فوتبال و استفاده در لیگ‌برتر شوند. آقای تاج باور کنید ما VAR نداریم. به پیر، به پیغمبر ما VAR نداریم!

این دعوا فقط شما را کم داشت!
دعوای بین یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام فقط ورود یکی مثل مهدی هاشمی‌نسب را کم داشت که شکر خدا این کمبود با مصاحبه او برطرف شد. هاشمی‌نسب در مصاحبه دیروزش به سبک خودش به این ماجرا ورود کرده است. او گفته: «حرف و حدیث همیشه در فوتبال وجود داشته و دارد اما متاسفانه در این بین یکسری آدم‌ها ورود می‌کنند تا آدم خوبه داستان بشوند!

الان هم به این موضوع ورود کرده‌اند که چرا جواد و یحیی این شکلی با هم صحبت می‌کنند. فوتبال همین است. در همه جای دنیا هم تنش دارد و حالا هم بین اینها تنش و اختلافاتی به وجود آمده است. دو روز دیگر هم با هم رفیق می‌شوند و مشکلات‌شان حل می‌شود. نمی‌دانم چرا برخی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند و می‌خواهند موعظه کنند تا آدم خوبه این ماجرا شوند.

بدبختی ما همین است. کسانی که هیچ جایگاهی در این فوتبال ندارند، می‌خواهند مثلا بگویند ما هم هستیم. یک نفر از آن‌ور دنیا می‌آید و موعظه می‌کند درحالی‌که خودش هزار و یک مشکل دارد. اگر بخواهیم درباره کثافت‌کاری‌های شما صحبت کنیم که باید یک کتاب نوشت.» شما فقط منطق را ببینید!

یعنی هر کس از نکونام و گل‌محمدی بخواهد که به این ماجرا پایان بدهند، فقط می‌خواهد آدم خوبه داستان بشود! اصلا می‌خواهید همه خودشان را از این دعوا کنار بکشند تا شما مشکل را حل کنید؟ شما هم که کلا متخصص آرام کردن فضا و میانجیگری! سوال ما این است که چه کسی به شما اجازه داده برای ورود آدم‌های مختلف به این داستان تعیین تکلیف کنید؟

الان شما باید تعیین کنید که آقای X حق دارد در این باره حرف بزند و آقای Y نه؟ سوال این است که در این ماجرا کاسه داغ‌تر از آش یعنی چه؟ اتفاقا کاسه داغ‌تر از آش را باید در همان دو باشگاه و مدیران و مسئولان پیدا کرد که به جای دعوت به سکوت و آرامش، یا مصاحبه می‌کنند یا استوری کنایه‌آمیز می‌گذارند و کری می‌خوانند. شما هم اگر از این فضا ناراحت هستید به همین دوستان در باشگاه خودتان تذکر بدهید که لااقل ماجرا از طرف شما تمام شود.

کدخبر: ۵۴۵۹۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر