کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۱۱۳
تاریخ خبر:

نه از رعد خبری است و نه از برق

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| تلویزیون دو پروژه در اختیار دارد که در چند ویژگی مشترک هستند: رعد و برق بهروز افخمی و ۸۷ متر کیانوش عیاری. هر دو را کارگردان‌های مطرح ساخته‌اند؛ هر دو قرار بود امسال پخش شوند؛ هر دو به خاطر طولانی شدن مرحله پسا تولید به آنتن نرسیده‌اند. پیش‌تر به تفصیل درباره سریال عیاری نوشتیم و حالا نوبت بازخوانی جنجال سریال رعد و برق است که روز گذشته یک بار دیگر شبکه پنج از خلف وعده کارگردان آن گله کرد. قصد گفت‌و‌گو با داوود هاشمی تهیه‌کننده سریال را هم داشتیم که نه پاسخگوی تماس بود و نه پیامک.

‌حکایت کرونا، ماسک و سیر
برای بازخوانی اتفاقات رعد و برق به یک سال پیش می‌رویم. چهارم اسفند ۹۹ تصاویری از پشت صحنه سریال منتشر شد که نداشتن ماسک عوامل، انتقاد رسانه‌ها را به همراه داشت. پیشینه بهروز افخمی و استدلال‌هایش درباره مضرات ماسک، حساسیت‌ها را دو‌چندان کرد. پاسخ او این بار هم قابل توجه بود: «در تابستان به عمد کرونای ضعیف گرفتم؛ نصف بیشتر گروه کرونا گرفته و ایمن‌اند… »

برخی بازیگران سریال هم در مقام دفاع از کارگردان برآمدند. محمد فیلی اینطور نظرش را بیان کرد:« هفت ماه است که گروه کار انجام می‌دهد، چرا یک ‌نفر از ما کرونا نگرفتیم؟» کمی بعد شهین تسلیمی اینطور گفت: «همزمان با شیوع کرونا در ناهار و شام، یک کاسه سیر به عوامل این سریال می‌داد.»

فقط یک قسمت
سریال رعد و برق به گفته سازندگان، تولیدی سخت داشته و یکی از دلایل تاخیر در آماده شدن آن به پروداکشن آن برمی‌گردد. با این حال سریال همزمان با ماه رمضان پخش شد. قسمت‌های بعدی اما آماده نبود و سازندگان سریال در اطلاعیه‌ای دلیل عدم پخش قسمت‌های بعد را توضیح دادند:

«نظارت گسترده و دقیق روی پروسه پیچیده پسا تولید از جمله آماده‌سازی نسخه نهایی باکیفیت ۴k و تغییر نهایی ناگزیر به HD به دلیل محدودیت‌های سیستم پخش تلویزیون، موجب شد تا سازندگان به فرصت بیشتری نیاز پیدا کنند.» در این اطلاعیه قول داده شد که:« امید است به‌زودی و بعد از ماه مبارک رمضان، شاهد تداوم پخش «رعد و برق» با کیفیتی درخور و متناسب با سلیقه سخت‌پسند مردم گرامی باشیم.»

شش ماه بعد
زمان گذشت و خبری از رعد و برق نبود تا اینکه حدود شش ماه بعد داوود هاشمی تهیه‌کننده سریال مصاحبه‌ای با ایسنا انجام داد و گفت:« هنوز قسمت‌هایی از تصویربرداری و مراحل پس از تولید این مجموعه باقی مانده است.» او زمان آماده‌سازی و پخش سریال را مهر ماه پیش‌بینی کرد:« خودمان هم فکر نمی‌کردیم حجم جلوه‌های ویژه‌مان آنقدر زیاد باشد.»

دلسردی افخمی
مهر، آبان، آذر و دی گذشت و رعد و برق پخش نشد. آنچه نام سریال را بار دیگر سر زبان‌ها انداخت، مصاحبه بهروز افخمی با ایسنا بود که رنگ و بوی گلایه داشت: «بی‌توجهی مدیریت شبکه پنج به انتظارات مردم و حرف‌های من، باعث دلسردی شد و تصمیم گرفتم کیفیت کارم را فدای مدیریت شبکه پنج نکنم.» افخمی همچنین از سیستم فنی شبکه پنج انتقاد کرد و مدعی شد:« امکان پخش سریال با کیفیت امروزی از این شبکه وجود ندارد.»

کنایه به افخمی
صحبت‌های افخمی واکنش روابط عمومی شبکه پنج را به همراه داشت. در این اطلاعیه ابتدا اشاره شد که «زمان‌بندی اولیه و تعهد تیم سازنده برای پخش سریال‌، رمضان ۱۳۹۹ بود.» در بند دیگر، دی ماه به عنوان زمان انجام تعهد سازندگان رعد و برق عنوان شده:« اما متاسفانه این عهد نیز نقض شد؛ چراکه در آذرماه گروه همچنان مشغول تصویربرداری بود!» چند روز بعد علی مرادخانی مجری برنامه صبحگاهی شبکه پنج از کیفیت پایین و تاخیر در ساخت فیلم فرزند صبح انتقاد کرد و به افخمی کنایه زد. او خطاب به افخمی گفت سریالی را که سه سال است در دست تولید دارد تمام کند.

حکایت همچنان باقی است
پرونده رعد و برق همچنان باز است و گویا سازندگان بار دیگر بدعهدی کرده‌اند. روز گذشته سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه پنج مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر انجام داد و گفت: «توافقات بین ما این بود که هر سه روز یک بار یک قسمت به ما برسانند و در نهایت در طول سه هفته بعد از آن قرار اولیه هم کل کار با اصلاح نور و رنگ و… به شبکه تحویل داده شود که خلف وعده شد.

با این حال توافق جدید بین سیمافیلم و آقای افخمی این است که کار را اصلاح رنگ و نور کند و تحویل دهد. تا الان هم ۱۰ قسمت تحویل داده شده است و منتظریم باقی کار را هم تحویل دهد.» رعد و برق کی پخش می‌شود؟ شاید همان زمان که ۸۷ متر پخش شود! عصر روز گذشتهتهیه کننده سریال «رعد و برق» در مصاحبه با ایسنا از آماده شدن تمام قسمت‌های این سریال تا پایان سال جاری و با یک سال تأخیر خبر داد.

کدخبر: ۴۴۳۱۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر