کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۱۷۴۲
تاریخ خبر:

نجات کوهنوردان گم شده قزوین و تله‌سیژ پیست دربند ‌

روزنامه هفت صبح | ۱۶ کوهنورد شامل ۹ زن و هفت مرد که به قله ۲۸۵۰ متری نواکوه در آبیک قزوین صعود کرده بودند، هنگام بازگشت از قله به علت بوران و برف از مسیر خارج و گم شدند اما این کوهنوردان شانس آوردند که به سرنوشت کوهنوردان علم‌کوه دچار نشدند و توانسته‌اند در یک معدن متروکه پناه بگیرند. تیم ۱۶ نفره کوهنوردی قزوینی جمعه در راه برگشت به سمت گردنه ایلوند منطقه مشترک بین شهرستان آبیک و طالقان، با معدن متروکه‌ای بین زیاران و خورانک مواجه شده و متوجه می‌شوند مسیر برگشت آن‌ها اشتباه بوده است.

این تیم کوهنوردی با مسئولان هیات کوهنوردی استان قزوین تماس گرفته و درخواست کمک می‌کنند و به محض اطلاع، تیم‌های امدادی از شهرستان آبیک شامل ۲ تیم هلال احمر به منطقه اعزام می‌شوند. طبق آخرین پیگیری، تیم امداد هلال احمر به کوهنوردان رسیده و نسبت به گرم کردن محیط، ایزوله و تغذیه کوهنوردان اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

در ارتفاعات منطقه گردنه ایلوند میزان برف به ۲ تا ۲.۵ متر رسیده بود و همین امر امدادرسانی را با تاخیر مواجه کرد که خوشبختانه عملیات امداد و نجات مطلوب بوده و این عملیات با موفقیت به پایان رسید. سال ۹۱ نیز تیم هشت نفره کوهنوردی در برف‌های این منطقه گرفتار شدند که آنها نیز به موقع نجات یافتند. اما روز گذشته حادثه دیگری نیز رخ داد و مسافران تله‌سیژ دربند چهارساعت به دلیل توقف تله‌سیژ در آسمان بودند و پروسه نجات‌شان طول کشید.

وحشت مسافران در تله‌سیژ
جمعه تعدادی از گردشگران ورزشی در تله سیژ دو نفره پیست اسکی دربندسر گرفتار شدند که به آن‌ها امداد رسانی شد. مجید کیاشمشکی مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: پس از اطلاع بلافاصله تیم امداد و نجات شهرداری به محل اعزام شدند و با همکاری عوامل پیست اقدام به امدادرسانی کردند و همه مسافران در سلامت کامل به پایین منتقل شدند.

مسئول واحد آتش نشانی شهرداری با بیان این مطلب که دلیل از کار افتادن تله سیژ قطعا به طور دقیق از سوی عوامل پیست بررسی می‌شود گفت: بنده اطلاع دقیقی در این رابطه ندارم! و به زودی مراتب را عوامل پیست به خوبی توضیح خواهند داد، ولی به احتمال زیاد نقص فنی باعث از کار افتادن تله سیژ شده است. امدادرسانی به این حادثه حدود ۴ساعت طول کشید و خسارت جانی به همراه نداشت.

کدخبر: ۴۴۱۷۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر