کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۲۷۱
تاریخ خبر:

ناگفته‌های آماری ویروس کرونا در ایران

روزنامه هفت صبح | دیروز جلسه ستاد ملی کرونا بوده و در یک عکس از این جلسه، روی یکی از تلویزیون‌ها بروز هفتگی موارد مثبت استان‌های کشور در دو بخش بستری و فوت در هفته چهارم تیرماه (۲۷ تیر) بیان شده که سعی کردیم روایتی از آن را به شما بگوییم:

* یک: در پایان هفته چهارم تیرماه، نرخ بستری در کشور، ۱۴٫۲۲ در صد هزار بوده است یعنی ۱۲ هزار و ۸۷ نفر بستری با احتساب جمعیت ۸۵ میلیونی برای کشور. در تهران نرخ بستری ۱۲٫۴۳ است. یعنی ۱۶۵۰ نفر.

* دو: به نسبت جمعیت بدترین وضعیت را از حیث میزان بستری در استان‌های کشور، بوشهر، زنجان، خراسان شمالی، گلستان و هرمزگان داشتند و بهترین وضعیت را گیلان، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، اصفهان و قزوین.

* سه: عدد مشخص شده برای استان بوشهر مشخص نیست ولی در زنجان، ظرف یک هفته و بر اساس این آمار، ۲۸۷ نفر بستری داشتیم که رقم بالایی است. این میزان در گیلان که جمعیتی یک و نیم برابر زنجان دارد ۱۳۶نفر بوده است.

* چهار: اما در میزان مرگ، باز هم بوشهر در هفته چهارم تیرماه، منتهی به بیست و هفتم این ماه، در رده اول بوده است و ظرف هفته گذشته حدود ۷۴ نفر در این استان جان خود را از دست داده‌اند. گلستان، ایلام، لرستان و هرمزگان در رده‌های بعدی قرار دارند.

* پنج: با توجه به هر دو شاخص بستری و میزان مرگ، بدترین وضعیت در حال حاضر مربوط به استان‌های بوشهر و هرمزگان در جنوب و گلستان در شمال کشور است.

* شش: از نظر میزان مرگ، گیلان، قم، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران در رده‌های پایانی قرار دارند. در گیلان ظرف هفته گذشته فقط حدود ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند.

* هفت: با توجه به کلیه آمارهای منتشر شده وضعیت در استان گیلان با ثبات است و هم میزان بستری و هم میزان مرگ در آن اندک است.

* هشت: در کل کشور، در هفته گذشته حدودا ۱۶۰۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

* ۹: در استان تهران، در هفته گذشته حدود ۱۴۵ نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده بودند.

کدخبر: ۳۴۰۲۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر