کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۴۵۵
تاریخ خبر:

مینی‌‌سریال جنایی «نجفی» با پایان باز

روزنامه هفت صبح | نجفی قصاص نشد ‌و ‌ با وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد. این پایان خوش است یا پایان تلخ؟ سیاستمداری که همسر خودرا به قتل رسانه و حالا با گذاشتن وثیقه یک میلیاردی به زندگی عادی بر می گردد. زندگی عادی ؟ آیا از بازگشت نجفی به شهرمان خوشحالیم؟ ایا این کابوس او را رها خواهد کرد؟ نمی دانیم. فقط با بهت و حیرت به چرخش روزگار نگاه می کنیم.

هیچ کس نمی‌داند که آیا برای بخشش نجفی توافقی با اولیای دم شده یا نه؟ بازار شایعات داغ است؛ از هیچ تا یک میلیارد و ده میلیارد تومان و بلکه بیشتر.‌ چهارشنبه او با گذاشتن وثیقه آزاد شد. این سه ماه عجیب را مرور می‌کنیم. درست مانند یک مینی سریال جنایی با پایانی باز.

۷ خرداد/ ساعت ۱۳:۴۸: سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از قتل همسر دوم نجفی، شهردار پیشین تهران خبر داد. قاضی محمد شهریاری گفت: براساس اطلاعات موجود همسر نجفی که زن جوانی بود، در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت‌آباد به قتل رسیده است.
۷ خرداد/ ساعت ۱۹:۴۱: سرپرست دادسرای امور جنایی از قتل همسر شهردار سابق تهران به دست خود نجفی خبر داد. محمد شهریاری گفت: آقای نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد و به دلیل اختلافات خانوادگی او را به قتل رسانده است.

۷ خرداد/ ساعت ۲۰:۵۷: سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، درباره انگیزه محمدعلی نجفی -شهردار اسبق تهران- برای قتل همسرش گفت: این فرد با مراجعه به پلیس آگاهی با صراحت به قتل خانم میترا استاد اعتراف کرده است. اسلحه‌ای که قتل با آن صورت گرفته نیز کشف شده و همکاران من با هماهنگی مقام قضایی درحال بازجویی آقای نجفی پیرامون کشف جزئیات این اتفاق هستند.
۷ خرداد/ ساعت ۲۳:۰۸: قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: قرار است پزشکی قانونی از محمدعلی نجفی تست روانشناسی و تست مواد مخدر و مصرف الکل بگیرد.

۸ خرداد/ ساعت ۰۰:۴۵: محمدعلی نجفی در نخستین اظهارات خود پس از قتل همسرش گفت: امروز دعوای دو،‌سه‌روز اخیرمان بالا گرفت، مقداری عصبانی شدم و اسلحه را با خود بردم. همسرم به حمام رفت و من هم پشت سرش رفتم اما بیشتر برای اینکه حالتی از ترساندن ایجاد کنم. اسلحه را به همسرم نشان دادم و گفتم که آیا قصد داری این بحث را تمام کنی یا خیر؟ همسرم هول شد و تقریباً با من گلاویز شد. خود را روی من انداخت که اسلحه آماده بود و این اتفاق افتاد.

۸ خرداد/ ساعت ۰۱:۴۵: پلیس پایتخت اخبار مربوط به سکته و ایست قلبی شهردار اسبق تهران را تکذیب کرد.
۸ خرداد/ ساعت ۱۱:۳۷:رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت از اعزام محمدعلی نجفی به دادسرا خبر داد.
۸ خرداد/ ساعت ۱۲:۴۱:محمدعلی نجفی در دادسرای جنایی تهران با اشاره به قتل همسرش، گفت: این اواخر گفتم من حاضرم هرچه دارم بدهم تا مهریه‌ات را پرداخت کنم اما می‌گفت می‌خواهم کاری کنم که از زندگی بیزار شوی.

مهریه همسرم ١٣۶٢سکه بود و هرچقدر اصرار می‌کردم که از یکدیگر جدا شویم، قبول نمی‌کرد. تماس‌های مرا شنود می‌کردند و در اختیار همسرم قرار می‌دادند که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است. بعد از این حادثه به سر خاک پدر و پدربزرگم رفتم که خود را بکشم؛ اما زمانی که با خود فکر کردم، به این نتیجه رسیدم که قانون راه بهتری است و تصمیم گرفتم که خود را معرفی کنم.
۸ خرداد/ ساعت ۲۳:۳۶:دستیار ویژه وزیر اطلاعات اعلام کرد: همسر دوم محمدعلی نجفی-شهردار اسبق تهران- که دیروز به قتل رسید، هیچ‌گونه ارتباط و همکاری با وزارت اطلاعات نداشته است.

۹ خرداد/ ۱۰:۵۶:وکیل مدافع محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران می‌گوید، موکلش در قتل میترا استاد «سوءنیت» نداشته و ابراز امیدواری می‌کند که این جنایت، «غیرعمد» محسوب شود…
۱۰ خرداد:به دستور مقام قضایی، محمدعلی نجفی که متهم به قتل میترا استاد، همسر دوم خود است برای بازسازی صحنه قتل به برج آرمیتا در شهرک غرب تهران آورده شد. تیم‌هایی از پلیس آگاهی و دادسرا، محمدعلی نجفی را همراهی می‌کردند، اما اجازه ورود خبرنگاران به این ساختمان داده نشد.

۱۱ خرداد:سردار حسین رحیمی‌ درباره ویدئوی منتشرشده از مواجهه پلیس با محمدعلی نجفی در مقر پلیس آگاهی گفت: آن لحظه‌ای که فیلم گرفته شده، جزو لحظاتی است که ایشان تازه وارد پلیس آگاهی شده و بازجویی‌های مقدماتی و اولیه در جریان است.
۱۳ خرداد:دادستان تهران از صدور کیفرخواست پرونده «محمدعلی نجفی» و ارسال آن به دادگاه خبر داد. علی القاصی‌مهر در این‌باره گفت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی ‌آقای محمدعلی نجفی دایر بر الف- قتل عمد خانم میترا استاد، ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز، ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح(غیر فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد.

۲۲ تیر:جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار پیشین تهران صبح شنبه ۲۲تیرماه به صورت علنی در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) به ریاست قاضی کشکولی، رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.

جلسه دادگاه نجفی با حضور در جایگاه و پس از معرفی خود در پاسخ به سوال قاضی درباره اینکه آیا اتهامات خود را قبول دارید یا خیر؟ در دفاع از خود گفت: آنچه که اتفاق افتاده را قبول دارم و توضیح می‌دهم اما اتهام قتل عمد را به هیچ عنوان قبول ندارم… من در دفاعیاتم عنوان مهدور‌الدم را بیان نکردم. بازپرس پرونده می‌خواست آن را در دهان من بگذارد و می‌گفت که قبول داشتی مهدور‌الدم است که این عنوان اصلاً آن زمان مطرح نبود و بعداً مطرح شد.

۳۱ تیر:سومین جلسه دادگاه محمدعلی نجفی در حالی آغاز شد که پسر میترا استاد به‌همراه دایی‌اش وارد سومین دادگاه بررسی پرونده محمدعلی نجفی شد. مسعود استاد، برادر میترا استاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا درست است که در قبال اخذ مبلغ میلیاردی قرار است رضایت دهید و اینکه آیا بحث صلح و سازش مطرح است؟ گفت: خیر، اصلا چنین چیزی نیست. او بار دیگر بر قصاص متهم پرونده تاکید کرد.

۸ مرداد:غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت محمدعلی نجفی به دوسال حبس به جرم حمل سلاح غیر مجاز و قصاص نفس به جرم قتل میترا استاد خبر داد. حمید گودرزی،‌ یکی از وکلای مدافع محمدعلی نجفی گفت: طبیعتا به‌عنوان وکیل مدافع آقای نجفی و در راستای وظیفه وکالتی نسبت به دادنامه صادره اعتراض می‌کنیم.

۱۶ مرداد:مسعود افرازه، یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد گفت که نسبت به برائت متهم پرونده(محمدعلی نجفی) درخصوص اتهام «ایراد صدمه عمدی بدنی غیر موثر در فوت» اعتراض خواهد کرد.
۱۹ مرداد:یکی از وکلای مدافع محمدعلی نجفی با تکذیب اخبار منتشره درباره اعزام موکلش به بیمارستان گفت: موکلم در سلامت کامل بسر می‌برد.

۲۳ مرداد:یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد از اعلام رضایت برادر میترا استاد از نجفی خبر داد. مسعود افرازه گفت: آقای استاد از آقای نجفی اعلام رضایت کردند. برادر میترا استاد نیز صبح ۲۳مرداد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از نجفی خبر داد.

۶ شهریور/ ساعت ۱۴:۲۳:محمدعلی نجفی، متهم پرونده قتل میترا استاد با تودیع وثیقه از اوین آزاد شد. (ساعت ۱۵:۵۳)
حمید گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: موکلم با وثیقه یک‌میلیارد تومانی از زندان آزاد شده است. آقای نجفی سند آپارتمان‌شان را به عنوان وثیقه گذاشتند.

کدخبر: ۲۷۷۴۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر