کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۵۵۳۹
تاریخ خبر:

مهمترین ترندهای ‌خبری ۲۰۲۲

روزنامه هفت صبح| مانند سال‌های 2020 و 2021، در طول سال گذشته یک خبر واحد بر پوشش خبری غالب بوده است. با این حال، به جای کووید-19، در سال 2022 خوانندگان بر تهاجم روسیه به اوکراین تمرکز کرده‌اند.یک شرکت تحلیل محتوا به‌نام Chartbeat، 6.5 میلیون خبر درباره 32 موضوع را در سال گذشته تحلیل آماری کرده و مشخص شده که از یک میلیارد ساعت وقتی که مخاطبان برای خواندن این خبرها گذاشتند، 278میلیون ساعت صرف خواندن اخبار جنگ اوکراین شده است (مشابه با میزان ساعاتی که کرونا در سال 2021 داشت).

6.4میلیون ساعت در روز شروع تهاجم صرف خواندن اخبار جنگ شده است که از مجموع آمار روز نخست اخبار مربوط به مرگ ملکه بریتانیا و سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک در اسکار بیشتر است. تعداد خوانندگان اخبار جنگ اما تا ماه مه به آرامی کاهش یافت و از آن زمان تاکنون به طور متوسط 550هزار ساعت در روز صرف خواندن اخبار جنگ شده است. این میزان بالاتر از نرخ روزانه خواندن اخبار جام‌جهانی فوتبال است.

موضوعات مربوط به آمریکا هم مورد توجه بوده است. خواندن اخبار انتخابات میان‌دوره‌ای 145میلیون ساعت و جو بایدن 137میلیون ساعت طول کشید و جالب است که اخبار ترامپ هم 100میلیون ساعت مخاطب داشته که با مجموع اخبار مربوط به بریتانیا که امسال سه نخست وزیر عوض کرد؛ مطابقت دارد.

کرونا صرفا در ابتدای سال مورد توجه بوده و در 6 ژانویه، خواندن اخبار مربوط به امیکرون، 800هزار ساعت وقت گرفته است و بعد از آن صرفا کرونا وقتی مورد توجه قرار گرفت که اعتراضاتی علیه قرنطینه شدید دولت چین آغاز شد.

کدخبر: ۴۹۵۵۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر